مهاجرت تحصیلی هلند

اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است که علت اصلی آن را می توان اقتصاد پیشرفته و دست یابی آسان به شغل مورد نظر پس از تحصیل است. کشور هلند با دارا بودن رتبه 5 اقتصاد جهان، برای افرادی که به قصد تحصیل و ارتقا موقعیت شغلی مهاجرت می کنند، از بهترین انتخاب ها است. کشور گل لاله با داشتن زیبایی های چشمگیر از قبیل گذرگاه های آبی، پارک های ملی، باغ های گل فراوان و سایر سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود معطوف کرده است.

برای افرادی که تمایل به تحصیل و کسب اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را دارند، مهاجرت به هلند یکی از بهترین گزینه ها است. نرخ پایین بیکاری، وضعیت بهداشت و خدمات رفاهی و سایر ویژگی های این کشور برای افراد علاقمند به مهاجرت مورد توجه است. هلند نیز به واسطه داشتن امتیازاتی از قبیل صنعتی و پیشرفته بودن این کشور و همچنین نیاز مبرم به نیروی کار ماهر در حیطه های مختلف، یکی از بهترین مقاصد برای علاقمندان به اتحادیه اروپا است. تحصیل در این کشور علاوه بر امکان کاریابی و اقتصاد پیشرفته، به دلیل اعتبار دانشگاه های این کشور، می تواند راه ورود به کلیه کشور های پیشرفته تر را نیز فراهم کند. در ادامه به بررسی سوالات مرتبط با این مورد که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ داده شده است، پرداخته خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در هلند

هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش، مدت هاست که یک مقصد تحصیلی بین المللی برای بسیاری از دانشجویان است. شرایط ویزا در هلند وابسته به این است که آیا دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر. برای افرادی که عضو اتحادیه نباشند، از جمله دانشجویان ایرانی، باید ویزای بلند مدت تهیه شود.

برای اقامت بیش از 3 ماه، به یک اجازه اقامت موقت نیاز است که در ادامه به موارد لازم جهت این اقامت اشاره خواهد شد:

  • پاسپورت معتبر
  • توان مالی کافی
  • فرد متقاضی خطری برای نظم عمومی یا امنیت ملی هلند نباشد.
  • هزینه های مورد نیاز پرداخت خواهد شد.
  • متقاضی نامه یا مدرک دیگری از موسسه میزبان هلند و یا پذیرش از یکی از موسسات داشته باشد، مبنی بر اینکه فرد به عنوان دانشجو ثبت نام کرده است یا اینکه می خواهد دوره کارآموزی را انجام دهد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در هلند

مقاطع مختلف جهت اعزام دانشجو به هلند

دانشجویانی که در برنامه های آموزش عالی در هلند ثبت نام می کنند، پس از اتمام دوره کارشناسی، مدرک لیسانس و پس از اتمام مرحله کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد را دریافت می کنند. البته موسسات آموزش بین المللی برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند ولی برنامه های کارشناسی در این موسسات ارائه نمی گردد، برخلاف دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی که هر دو نوع مدرک را اعطاء می کنند.

مدرک لیسانس در هلند:

مقطع کارشناسی در دانشگاه تحقیقاتی هلند در 3 سال تحصیل (180 واحد) جمع بندی می گردد. فارغ التحصیلان بسته به رشته، مدرک لیسانس هنر یا لیسانس علوم (BA/BSc) دریافت می کنند. برنامه کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های علمی کاربردی به 4 سال تحصیل (240 واحد) نیاز دارد.

مدرک کارشناسی ارشد در هلند:

دوره کارشناسی ارشد در هلند حداقل یک سال (60 واحد) طول می کشد که از 1.5 تا 4 سال (90-240 واحد) تغییر می کند. فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد هنر یا کارشناسی ارشد علوم (MA/MSc) دریافت می کنند. مدرک کارشناسی ارشد در هلند در هنرهای کاربردی و علوم نیاز به تکمیل 60-120 واحد دارد.فارغ التحصیلان مدرکی را دریافت می کنند که نشان دهنده رشته تحصیلی باشد به عنوان مثال، کارشناسی ارشد معماری.

تحصیل دکتری در هلند:

تحقیقات توسط دانشگاه های تحقیقاتی، موسسات تحقیقاتی و شرکت ها در هلند انجام می شود. دانشگاه‌های تحقیقاتی تنها مؤسسه‌هایی هستند که می‌توانند مدرک دکترا را در هلند اعطا کنند، اما از آنجایی که نهادهای تحقیقاتی معمولاً با 14 دانشگاه تحقیقاتی همکاری نزدیک دارند، می‌توانند موقعیت‌هایی را نیز به داوطلبان دکترا ارائه نمایند.

کسب مدرک دکترا یک فعالیت عملی است که شامل کار درسی بسیار کمی و پروژه های بسیاری است، بنابراین دانشجویان دکترا در هلند از همان روز اول شروع به تحقیق می کنند. دانشجویان از طریق کار با سرپرستان خود می توانند ایده ها و اولویت های خود را در حین انجام تحقیقات خود گسترش دهند. مدارس تحقیقاتی و مدارس تحصیلات تکمیلی محیط تحقیقاتی الهام‌بخشی را فراهم می‌کنند و برنامه‌های مطالعاتی، کلاس‌های کارشناسی ارشد، کنفرانس‌ها و سمینارها را ارائه می‌دهند.

انواع مراکز تحصیلی برای اعزام دانشجو به هلند

هلند همچنین دارای سابقه طولانی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. در اوایل سال 1950، هلند اولین کشور غیرانگلیسی زبان بود که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه کرد که مخصوصا برای دانشجویان خارجی طراحی شده بود. اخذ مدرک دیپلم در هلند می تواند کلید موفقیت شغلی در سراسر جهان باشد.

موسسات آموزش عالی هلند 2000 برنامه و دوره آموزشی بین المللی ارائه می دهند که غالب آنها به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و در این امر باعث می شود هلند را پیشتاز در قاره اروپا دانست. سیستم آموزش عالی هلند به دلیل کیفیت بالا، از شهرت جهانی برخوردار است و تجربه نشان می دهد افرادی که در یکی از موسسات آموزش عالی هلند تحصیل کرده اند در سایر نقاط جهان عملکرد عالی دارند.

انواع این موسسات در هلند در ادامه بررسی خواهد شد:

انواع موسسات در هلند

هلند که به سرزمین گل ها و آسیاب های بادی نیز معروف است به دلیل روش های آموزشی نوآورانه خود بسیار شناخته شده است. اگر متقاضیان تحصیلات خود را در هلند دنبال کنند، معماری رویایی، مد معاصر و هزاران بازار خیابانی را تجربه خواهند کرد. پایتخت هلند، آمستردام، قطب فرهنگی این کشور است و افراد با تحصیل خود را در هلند می توانند در بیش از 20 موسسه آموزشی شناخته شده بهره مند شوند.

کشور هلند همچنین یکی از فعال ترین صحنه های اجتماعی و زندگی شبانه را دارد که آن را به شهری دانشجو محور و لذت بخش تبدیل کرده است. با این حال، برای کسانی که اهل موسیقی با صدای بلند و بارها نیستند، هلند دارای برخی از مشهورترین موزه‌ها و مکان‌های گردشگری در اروپا نیز هست. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به علاقمندان به تحصیل در هلند خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :