مهاجرت تحصیلی مالزی

اعزام دانشجو به مالزی

اعزام دانشجو به مالزی

این روزا اعزام دانشجو به مالزی به صورت چشم گیری انجام می شود علت اصلی آن هم این است کشور مالزی بورسیه های متنوعی برای دانشجوهای بین المللی دارد. بیشتر متقاضیان تحصیل رایگان در مالزی برای دستیابی به بورسیه تحصیلی فکر می کنند. بورسیه تحصیل در مالزی امکان تحصیل رایگان را به دانشجویان خارجی می دهند. تحصیل رایگان در مالزی امکان ندارد مگر این که از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. دانشجویان خارجی برای تحصیل می توانند از بورسیه‌ های متنوعی استفاده کنند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه موسسه اعزام دانشجو به مالزی پاسخگوی شما خواهند بود.

ویزای دانشجویی مالزی

دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در مالزی هستند به ویزای دانشجویی مالزی نیاز دارند، هر تبعه خارجی که بخواهد وارد مالزی شود باید پاس مربوط به هدف سفر خود را دریافت کند. به این ترتیب، نوع پاسی که برای تحصیل در مالزی نیاز دارید، پاس دانشجویی مالزی است. اصطلاح ویزای دانشجویی مالزی و گذرنامه دانشجویی مالزی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند و با همه تعاریف، تقریبا به یک معنا هستند.

شرایط ویزای دانشجویی مالزی و مدارک لازم عبارتند از:

  • اطلاعات شخصی فرد
  • تاریخ صدور و انقضا گذرنامه باید حداقل 12 ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • تمام ویزاهای قبلی که گرفته شده باشد
  • صفحه ای که هرگونه اصلاحیه را بیان می کند (ضمیمه ها، توضیحات نام و شماره پاسپورت قبلی)

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی به مراحل زیر تقسیم می شود که شامل:

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی

پس از دریافت نامه تایید ویزا، اتباع خاصی نیز برای ورود به مالزی نیاز به ویزا دارند، نوع ویزای ورودی مورد نیاز برای پاس دانشجویی، ویزا با مرجع است، به این معنی که شخص باید از اداره مهاجرت مالزی مجوز داشته باشد. پس از ثبت نام در موسسه آموزشی خود، می توان پاس دانشجویی مالزی خود را از اداره مهاجرت مالزی درخواست داد. گذرنامه دانشجویی به صورت برچسبی بر روی پاسپورت شخص است که اقامت مالزی به منظور تحصیل را تایید می کند.

بررسی اعزام دانشجو به مالزی

دانشجویان بین المللی باید حداقل 12 سال تحصیل داشته باشند و برای پذیرش در برنامه های دیپلم یا مدرک، تحت آزمون ملی المللی به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته باشند. زبان انگلیسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اکثر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بسیاری از دانشجوهایی که علاقه مند هستند بعد از تحصیل به اقامت برسند تحصیل در مالزی را انتخاب می کنند. کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار داشته و پایتخت آن کوالالامپور می باشد. این کشور از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور همسایه است. افرادی که علاقه مند به تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی هستند باید دارای آیلتس حداقل 6 داشته باشند.

مدت تحصیل در این دوره 3 الی 4 سال بوده و در برخی دانشگاه ها شرط سنی بسیار مهم است، زبان تحصیل در این کشور اغلب انگلیسی بوده و از کیفیت تحصیلی متوسطی برخوردار است. دانشگاه های این کشور در این مقطع برای دانشجویان معمولا خوابگاه و خدمات رفاهی ارائه می دهند. شرایط ورود یا پذیرش معمولا از یک دانشگاه یا برنامه تحصیلی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

با این حال، دانشجویان بین المللی معمولا باید موارد زیر را ارسال کنند که شامل:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک پرداخت هزینه درخواست (در صورت وجود)
  • دیپلم دبیرستان (برای درخواست کارشناسی)
  • مدرک لیسانس (برای درخواست در مقطع کارشناسی ارشد)
  • رونوشت سوابق
  • کپی پاسپورت معتبر و یا شناسنامه شخصی
  • نامه تشویق

هزینه اعزام دانشجو به مالزی

مالزی یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در مالزی را دارند زیرا هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا که شریک برخی از دانشگاه ها و کالج های مالزی هستند، پایین است. این کشور را به یکی از محبوب ترین کشورهای مقصد برای تحصیل تبدیل می کند. در اینجا برخی از هزینه ها و هزینه های یک روتین روزانه در کوالالامپور ، مالزی آورده شده است.

هزینه های تحصیلی در مالزی، بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است، به طور مثال اگر به دنبال تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی هستید تا بتوانید برای یک دوره کارشناسی یا دوره های حرفه ای دیگر وارد دانشگاه های مالزی شوید، در این کشور با طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی پیش دانشگاهی مواجه خواهید بود. به طور مثال شهریه تخمینی دوره پیش دانشگاهی در مالزی برای حدود 15 تا 18 ماه بین 4700$ بین 7500$ (دلار) خواهد بود.

شرایط و هزینه اعزام دانشجو به مالزی

مراحل درخواست ویزا و اعزام دانشجو به مالزی

پذیرش یک دانشگاه در مالزی، یک نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه های ثبت نام را بپردازید. دانشگاه فرآیند درخواست پاس دانشجویی را آغاز می کند، دانشگاه شخص با مقامات مهاجرت مالزی تماس می گیرد تا درخواستی را از طرف فرد ثبت کند. آن ها از شخص می خواهند که فرم درخواست رسمی را پس از پر کردن کامل بخوانید و به صورت دیجیتالی امضا کند. مدارک مورد نیاز را جمع آوری شود، باید چندین مدرک برای دانشگاه ارسال کنند تا بتوانند درخواست را تکمیل کنند. پرداخت هزینه رسیدگی به ویزا، علاوه بر هزینه درخواست دولتی، برخی از دانشگاه ها هزینه پردازش نیز دریافت می کنند و مقدار دقیق به موسسه بستگی دارد.

منتظر تصمیم باشید که مقامات مهاجرت معمولا ظرف یک هفته نتیجه درخواست فرد را به موسسه اطلاع می دهند. دریافت نامه تایید که دانشگاه شخص نامه تایید ویزا را ارسال می کند، این یک کارت دانشجویی موقت است که این امکان را می دهد وارد کشور شوند، پس از ورود باید این را به مقامات مهاجرت ارائه دهند. در پایان شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید تا به صورت کامل و جامع اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :