مهاجرت تحصیلی بلغارستان

اعزام دانشجو به بلغارستان

اعزام دانشجو به بلغارستان

اعزام دانشجو به بلغارستان دانشجویان را با برنامه ها و دوره هایی با استانداردهای بین المللی در این کشور به طور کامل آشنا می سازد. یک واقعیت اساس نیز وجود دارد که دانشگاه های بلغارستان از نظر کیفیت آموزش و تنوع انتخاب های موجود در سطح بین المللی موقعیت خوبی دارند. جمهوری بلغارستان به طور فزآینده ای از نظر استانداردهای آموزشی به نسبت دانش جویان بین المللی خود رشد قابل توجهی داشته است. هر ساله بیش از 1500 دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور سفر می کنند.

دانشجویان از سراسر جهان بلغارستان را انتخاب می کنند زیرا مدرک تحصیلی این کشور در هر نقطه از جهان به رسمیت شناخته می شود. همچنین هزینه زندگی در بلغارستان نیز به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید تا از امکانات هیجان انگیزی که این کشور به شما ارائه می دهد بهره مند شوید. اگر قصد دارید مطالب بیشتری در مورد اعزام دانشجو به بلغارستان کسب کنید ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

شرایط لازم برای اعزام دانشجو به بلغارستان

شرایطی وجود دارد که دانشجویان اعزامی برای سفر به لغارستان باید آنها را رعایت کنند. فقط تضمین ویزا برای پذیرش دانشجویان لازم نیست، دانشجویان اعزامی باید با تمام مدارک لازم که برای تضمین پذیرش خود استفاده کرده اند برا سفر به بلغارستان اقدام کنند. زیرا معمولا تا زمان فارغ التحصیل شدن یا انتقال دانش آموز در اختیار اداره پذیرش یا ثبت نام مدرسه هستند.

از شرایط لازم برای اعزام دانشجو به بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویانی که می خواهند در بلغارستان ماشین بخرند یا اجاره کنند، باید از قبل گواهی رانندگی داشته باشند، یا زمان ورود به این کشور برای اخذ گواهینامه اقدام کنند.
  • بسیاری از دانشگاه ها ممکن است کپی اسکن شده مدارک دانشجویان را بپذیرند، با این حال مدیران ارشد دانشگاه در بلغارستان اصرار دارند که قبل از ثبت نام یا شروع کلاس، اصل دانشجویان را نظاره کنند.
  • بسیاری از دانشجویان که به دنبال کار در بلغارستان هستند، ممکن است مجبور به ارائه مدارک دیگری نیز باشند. که مهارت ها و توانایی آنها را اثبات کند.

در خصوص آگاهی بیشتر درباره شرایط اخذ اقامت بلغارستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی

دانشجویان اعزامی که قصد تحصیل در بلغارستان را دارند، می توانند برای کنترل هزینه های تحصیلی در این کشور از بورسیه های متنوع تحصیلی در بلغارستان استفده کنند. شهریه دانشگاه در بلغارستان یکی از مقرون به صرفه ترین ها در اروپا است. با این حال دانشجویان از مناطق مختلف جهان می توانند با هزینه کمتر در بلغارستان تحصیل کنند.

برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه تحصیلی در بلغارستان به جدول توجه فرمایید:

انواع بورسیه تحصیلیمزایا
بورسیه تحصیلی دانشگاه آزاد وارنااین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با استعداد با خلاقیت استثنایی آزاد است. همچنین دانشجویان زمانی که مهارت ورزشی بالای داشته باشند، بورسیه تحصیلی ورزشی دریافت می کنند.
بورسیه تحصیلی اروپای شرقیمجموعه ای از برنامه های بورسیه است که برای چندین دانشجوی خارجی سازماندهی شده است.
بورسیه های OPPU Achieversاین نوع بورسیه برای همه دانشجویان بین المللی که توانایی های استثنایی دارند ارائه می شود که فقط 4 بار در سال ارائه می شود.
بورسیه کامل علوم و حقوق آویدافیتاین بورسیه کمک هزینه تحصیلی کامل را به دانشجویان در برنامه های علوم و حقوق در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

اعزام دانشجو به بلغارستان با بورسیه تحصیلی

الزامات پذیرش در دانشگاه های بلغارستان

اولین مرحله پذیرش در موسسات آموزشی یا دانشگاه های بلغارستان، مرحله درخواست است. علاوه بر این الزامات مهم برای پذیرش در دانشگاه های بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست دانشگاهی که باید توسط متقاضی پر شود. منحصرا سطح مهارت آنها در زبان آموزشی را که برنامه پبشنهادی ما در آن ارائه می شود مشخص کند. به عنوان مثال دوره هایی از زبان آلمانی، فرانسوی، بلغاری و انگلیسی در چندین دانشگاه در جمهوری بلغارستان تدریس می شود.
  • یک کپی معتبر از گواهی پایان تحصیلات متوسطه متقاضی و نتایج نشان دهنده نمرات فردی آنها در موضوعات کاربردی (برای دانشجویان اعزامی در مقطع کارشناسی)
  • یک کپی تایید شده از مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و ریز نمرات آنها که جزئیات دوره های گذرانده شده را نشان می دهد. (برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی)
  • نامه ای از هیئت حاکمه محل صدور دیپلم یا گواهی پایان دوره متوسطه متقاضی، مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط تحصیل در هر دانشگاهی در بلغارستان است.

ویزای دانشجویی بلغارستان

پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر بلغارستان، دانشجویان باید برای سفر خود به بلغارستان برنامه ریزی کنند. یکی از این مراحل اخذ ویزای دانشجویی بلغارستان است. دانشجویان کشورهایی که بخشی از جامعه اروپایی نیستند باید ویزایی را دریافت کنند تا بتوانند وارد بلغارستان شوند. دانشجویان اعزامی به بلغارستان باید ویزای نوع D این کشور را دریافت کنند. این نوع ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر 6 ماه در بلغارستان اقامت کنند. دانشجویان می توانند برای اخذ این ویزا در سفارت یا کنسولگری بلغارستان در ایران اقدام کنند.

علاوه بر این مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در بلغارستان
  • سند مسافرتی معتبر مانند پاسپورت یا شناسنامه، که این سند باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • گواهی پرداخت هزینه تحصیل یا شهریه حدقل برای یک ترم
  • مدرکی مبنی بر اقامت در بلغارستان
  • بیمه سلامت و مسافرتی که برای مدت اقامت درج شده در ویزای آنها معتبر است.
  • کپی سایر ویزاهای اخذ شده در پاسپورت

در خصوص مهاجرت به این کشور ابتدا مقاله قوانین بلغارستان را مطالعه بفرمائید.

مزایای اعزام دانشجو به بلغارستان

از مزایا اعزام دانشجو به بلغارستان می توان به این مورد شاره کرد که بلغارستان کشوری بسیار امن با شهروندانی است که آماده پذیرای از دانشجویان بین المللی در این کشور هستند. این کشور بسیار فراگیر و بدون تبعیض نسبت به خارجی ها است. دانشجویان اعزامی از فضای سنتی و فرهنگ جالب این کشور بهره مند خواهند شد.

در آخر اینکه در جدول زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و به شما عزیزان ارائه شده می توانید با مزایا اعزام دانشجو به بلغارستان بیشتر آشنا شوید:

انواع مزایاتوضیحات
دانشگاه های عالیدانشگاه های بلغارستان همچنان در رتبه های بالا در شاخص دانشگاه های جهانی قرار دارند.
استاندارد آموزشی عالیتحصیل در بلغارستان به معنای دسترسی به جامعه توسعه یافته و آموزش عالی است.
تحصیل و زندگی بسیار مقرون به صرفهشهریه در بلغارستان یکی از پایین ترین شهریه ها در اروپا محسوب می شود. بلغارستان یکی از ارزانترین کشورها برای زندگی در این قاره است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :