مهاجرت سرمایه گذاری در مکزیک

استارت آپ مکزیک

استارت آپ مکزیک

طی چند سال گذشته استارت آپ مکزیک ثابت کرده است که نوآوری و فناوری موتور آنها برای رسیدن به موفقیت خواهد بود. استارت آپ ها در مکزیک حضور بسیار مهمی دارند، زیرا این کشور بعد از برزیل دومین بازار بزرگ آمریکای لاتین است. این عامل، درها را بر روی جریان بیشتری از سرمایه گذاری های خارجی در این کشور باز کرده است که به نظر می رسد به لطف توافق نامه های USMCA به توسعه و رشد خود ادامه دهند.

از سوی دیگر، سرمایه های خطر پذیر خارجی بیش از پیش تصمیم به سرمایه گذاری در استارت آپ های مکزیکی دارند. بر اساس گزارش ال کومونیستا در سال 2023 سرمایه گذاری در این کشور به میزان 285% و در معاملات 63% رشد داشته است. جهت سرمایه گذاری و تاسیس استارت آپ در مکزیک، برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشورت کنید. مردم مکزیک معتقدند که جهان منبع نامحدودی از فرصت های رشد نامشخص برای شرکت های جاه طلب است که می خواهند مناطق جدید را کشف کنند.

چشم انداز استارت آپ مکزیک

استارت آپ مکزیک چشم انداز بسیار مثبتی دارد، که ثابت کرده است بزرگترین بازار استارت آپی در جهان را به خود اختصاص داده است. البته تعدادی چالش وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. اول اینکه سرمایه گذاری در کارآفرینی در این کشور به شدت متمرکز است، به طوری که 80% از معاملات در مکزیکوسیتی انجام می شود. پس از آن به ترتیب شهرهای بزرگ گوادالاخارا و مونتری 4.8% و 3.75% داشتند. در این چشم انداز کارآفرینان باید به بهبود مهارت های خود ادامه دهند و پروژه های خود را به صورت استراتژیک برای تامین سرمایه های مخاطره آمیز قرار دهند. در نهایت آنها به بودجه لازم برای جذب استعدادهای برتر، به ویژه مهندسان فناوری نیاز خواهند داشت. به طور کلی، فرصت ها در این کشور بیشتر از چالش ها است. به ویژه همواره سرمایه گذاران جدید وارد اکوسیستم استارت آپی مکزیک می شوند. عامل مهم دیگر در چشم انداز استارت آپ مکزیک، تعداد بالای کاربران اینترنت مکزیک است که 89 میلیون نفر می باشد.

مراحل راه اندازی استارت آپ مکزیک

مراحل راه اندازی استارت آپ در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، همواره با چالش هایی رو به رو خواهد بود. در حالی که اکوسیستم مناسب برای کسب و کار و هزینه های پایین نیروی کار 2 دلیل مهم برای ورود به بازار استارت آپ مکزیک هستند.

هر سرمایه گذاری که به فکر راه اندازی استارت آپ در مکزیک است باید مراحل زیر را در نظر بگیرد که عبارت اند از:

مراحل راه اندازی استارت آپ مکزیکتوضیحات
شناسایی فرصت های تجاریقبل از راه اندازی استارت آپ در مکزیک، اکیدا توصیه می شود با یک ارائه دهنده خدمات با تجربه در ارتباط باشید. که می تواند به شما در شناسایی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری کمک کند.
شناسایی فعالیت اصلی اقتصادیهنگامی که به دنبال راه اندازی یک استارت آپ در مکزیک هستید. مهم است که فعالیت اصلی اقتصادی استارت آپ خود را شناسایی و تعریف کنید. این امر نه تنها یک الزام تعیین شده توسط مقامات محلی است، بلکه راه خوبی است.
الزامات مالیاتیهنگام راه اندازی استارت آپ خود باید مدارک خود را در سیستم مالیاتی مکزیک به ثبت برسانید.

مراحل راه اندازی استارت آپ مکزیک

قراردادکاری در استارت آپ مکزیک

افرادی که قصد کار در استارت آپ های مکزیک را دارند باید به این نکته نوجه فرمایند که، آغاز یک رابطه کاری خوب، قرارداد کار است. قانون کار مکزیک فرض می کند که در صورت وجود یک رابطه کاری، یک قراردادی وجود دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در شروع کار در استارت آپ مکزیک یک قرارداد کتبی به خوبی تهیه شده باشد، که ماهیت رابطه را مشخص می کند. به عنوان مثال در قانون کار مکزیک، اگر قراردادی شرایط فسخ را به خوبی مشخص نکرده باشد، قراردادی نامحدود تلقی می شود.

به طور کلی یک قرارداد کاری در استارت آپ های مکزیک باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات عمومی کارکنان (جنسیت، سن، ملیت و سایر)
  • مدت استخدام در استارت آپ مکزیک
  • مقدار تعطیلات
  • شرایط کاری
  • تعیین محل کار شما

مزایا و معایب استارت آپ مکزیک

مکزیک با وجود اینکه دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است، دارای مزایا و معایب بسیاری در بخش استارت آپ می باشد. که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استارت آپ مکزیکمعایب استارت آپ مکزیک
جمعیت مکزیک تقریبا به 130 میلیون نفر می رسد که این تعداد از مردم طبیعتا نیازهای مختلفی دارند.اگرچه مکزیک با ایالات متحده همسایه است، اما سطح کلی زبان انگلیسی در این کشور خوب نیست.
مکزیک هزینه های عملیاتی بسیار ارزانی دارد که به استارت آپ ها و شرکت های متوسط امکان می دهد هزینه های خود را تحت کنترل داشته باشند.برای راه اندازی استارت آپ در مکزیک، مستلزم داشتن نوعی ارتباط با مردم محلی هستید.
قرارگرفتن در کنار ایالات متحده آمریکا، و داشتن یک قرارداد تجارت آزاد مکزیک را به بازار بسیار خوبی برای مشاغل وارداتی و صادراتی تبدیل کرده است.شما جهت راه اندازی استارت آپ در مکزیک باید مراقب امور سیاسی جاری باشید و درک کنید که این تغییرات سیاسی چگونه است.

درخواست ویزای کاری مکزیک

متقاضیانی که قصد کار در مکزیک را دارند باید برای درخواست ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. درخواست ویزای کاری مکزیک مانند سایر ویزاهای اقامت موقت است. قبل از درخواست ویزای کاری مکزیک در سفارت این کشور، کارفرمای شما باید از طرف شما مجوز کار از موسسه ملی مهاجرت دریافت کند. این موضوع به این معنی است که شما باید از قبل یک پیشنهاد کاری در مکزیک داشته باشید.

بنابراین روند درخواست ویزای کاری مکزیک به شرح زیر می باشد:

  • یک کارفرمای مکزیکی پیدا کنید.
  • کارفرمای شما باید مجوز کار مکزیک را برای شما دریافت کند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که پس از ورود به کشور، باید کارت اقامت موقت از موسسه ملی مهاجرت دریافت کنید. اخذ ویزای کاری مکزیک و راه اندازی استارت آپ در این کشور مستلزم تجربه کافی در این زمینه می باشد. ما برای تسهیل در این امر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به شما معرفی می کنیم. تا با مشورت از متخصصان مجرب این موسسه بهترین تصمیم را جهت راه اندازی استارت آپ مکزیک یا مدارس ایرانی مکزیک اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :