مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

استارت آپ سوئد

استارت آپ سوئد

چرا استارت آپ سوئد به طرز عجیبی افزایش داشته است، این ترکیبی عجیب از مالیات های بالا، آموزش قوی، یک دولت حامی، سنت خلاقیت و همکاری (در حالی که به طرز عجیبی فردگرا می باشند) و یک شبکه ایمنی قوی است. همه اینها چیزی است که با مهاجرت به سوئد درک خواهید نمود.

کشور سوئد دارای حمل و نقل عمومی عالی است که به طرز ماهرانه ای در سراسر شهرها و حومه شهرها بافته شده است. افرادی که مایلند از شهری به شهر دیگر یا از حومه شهر به شهر و بازگشت برای کار یا فعالیت های دیگر بروند، می توانند به راحتی سوار تراموا، قطار، اتوبوس یا سایر گزینه های حمل و نقل انبوه شوند. این منطقه به دلیل ایمن تر بودن نسبت به سایر شهرها شناخته شده است و ازدحام کمتر و مسیرهای مستقیم بیشتری با توقف های کمتر برای کمک به کاهش زمان حمل و نقل دارد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در مسیر استارت آپ و سرمایه گذاری در سوئد با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

ویزای استارت آپ سوئد

اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید حداکثر 90 روز از سوئد دیدن کنید، ممکن است نیاز به درخواست ویزا استارت آپ سوئد داشته باشید. به صورت آنلاین یا حضوری از کشور خود با مدارک لازم پس از دریافت و ارزیابی درخواست، درخواست دهید. تصمیم به سفارت یا سرکنسولگری که در درخواست آنلاین خود انتخاب کرده اید، ارسال می شود. پس از درخواست موفقیت آمیز، تصمیم گیری می شود. همچنین می توانید برای 2 سال مجوز دریافت کنید. در صورت داشتن مجوز اقامت به مدت 2 سال، واجد شرایط درخواست اقامت کشور سوئد (در صورت لزوم) باشید.

هنگامی که به صورت آنلاین درخواست می دهید، هزینه را با کارت اعتباری در ارتباط با برنامه می پردازید. اگر برای تمدید مجوز خود اقدام می کنید، همین امر صدق می کند. کارت باید برای پرداخت اینترنتی فعال باشد. اگر در سفارت یا کنسولگری عمومی درخواست می دهید، هزینه را هنگام تحویل درخواست خود پرداخت می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه، با سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می کنید تماس بگیرید، زیرا آنها هزینه ها و شرایط پرداخت مشابه با آژانس مهاجرت ندارند. شهروندان ژاپنی می توانند بدون پرداخت هزینه درخواست برای مجوز کار درخواست دهند.

اقامت سوئد از طریق برنامه استارت آپ

اگر قرار است بیش از 3 ماه در سوئد باشید و کسب و کار خود را اداره کنید، باید اجازه اقامت داشته باشید. قبل از سفر به سوئد باید اجازه اقامت صادر شده باشد. همچنین می توانید به صورت آنلاین از کشور خود یا هر کشور دیگری خارج از سوئد که در آن زندگی می کنید، درخواست دهید. اداره مهاجرت سوئد یک ارزیابی مالی از طرح های تجاری شما انجام خواهد داد. برای ثبت نام به عنوان ساکن در سوئد، باید مجوزی داشته باشید که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد و باید حداقل یک سال در حال برنامه ریزی برای زندگی در سوئد باشید. افراد خوداشتغالی که قرار است کمتر از 3 ماه در سوئد کار کنند نیازی به اجازه اقامت ندارند. شهروندان برخی از کشورها حتی برای کار کمتر از سه ماه باید ویزا داشته باشند.

شرایط واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت برای استارت آپ یا کارآفرینی در سوئد، به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت معتبر متقاضی
  • متقاضی باید تجربه قابل توجهی در زمینه کاری خود و تجربه قبلی در اداره کسب و کار خود ارائه دهد.
  • ارائه گواهی مبنی بر دانش زبان سوئدی یا انگلیسی
  • متقاضی باید نشان دهد که کسب و کاری را اداره می کند و مسئولیت نهایی آن را بر عهده دارد.
  • باید بودجه کافی یا تمکن مالی ارائه دهید. (معادل 200000SEK (کرون) برای متقاضی اصلی، 100000SEK (کرون) برای همسر و 50000SEK (کرون) برای هر فرزند همراه)
  • متقاضی باید نشان دهد که شرکت شما پس از یک دوره آزمایشی 2 ساله، دارای تعادل مالی خواهد بود و توانایی حمایت از خود و خانواده ‌خود را دارد.

اقامت سوئد از طریق برنامه استارت آپ

شاخص های اقتصادی و استارت آپ سوئد

Spotify، Minecraft، Candy Crush، Klarna، و Fishbrain تنها تعدادی از استارت‌ آپ ‌های سوئدی هستند که یا به موفقیت رسیده ‌اند یا در راه هستند Skype .توسط Niklas Zennström سوئدی تأسیس شد، در حالی که SoundCloud قبل از انتقال پایگاه خود به برلین در استکهلم شروع به کار کرد. استکهلم، به ویژه، رونق عظیمی را در استارت ‌آپ‌ ها تجربه کرده است و سرانه تک شاخ‌ های بیشتری نسبت به هر شهر دیگری در جهان تولید می‌کند. ترکیبی منحصر به‌ فرد از سنت ‌های فرهنگی، چشم‌ اندازی قوی، چشم‌انداز جهانی و برخی از سیاست ‌های بسیار هوشمندانه دولت است که باعث شده است. این رشد سریع در حالی که سوئد، در برخی مواقع، در مطبوعات خارجی به عنوان نوعی پشتوانه سوسیالیستی، گرفتار مقررات و مالیات ‌ها مورد بدگویی قرار گرفته است.

مدارک مورد نیاز برنامه استارت آپ سوئد

برای درخواست مجوز اقامت برای خود اشتغالی (کارآفرین)، به مدارک مهمی در خصوص شروع برنامه استارت آپ سوئد نیاز خواهد بود. در لیست زیر مهم ترین مدارک شرح داده شده است:

  • کپی صفحاتی در پاسپورت شما که اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره پاسپورت، کشور صادرکننده گذرنامه، مدت اعتبار پاسپورت، مهرهای ورود و خروج و اینکه آیا شما اجازه زندگی در کشورهایی غیر از کشور مبدأ خود را دارید، نشان می دهد.
  • صورت ‌حساب‌ های بانکی که نشان می‌ دهد، سرمایه کافی برای خرید کسب ‌و کار و پوشش هزینه‌ های تخمینی و سرمایه ‌گذاری‌ های لازم برای اجرای کسب‌ و کار (در صورت وجود) دارید.
  • اگر کسب و کار یا شرکتی را خریداری کرده اید یا قصد خرید آن را دارید، قرارداد فروش را ارائه دهید.
  • قرارداد مشارکت یا ثبت سهام
  • سند بانکی که سهم شما را در خرید نشان می دهد.
  • قرارداد با مشتریان یا تامین کنندگان و برای محل
  • حساب ‌ها یا گزارش ‌های سالانه برای 2 سال گذشته
  • ترازنامه و صورت سود و زیان (گزارش) سال مالی جاری حداکثر تا ماه قبل
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی
  • گواهی از کارفرمایان قبلی

همچنین شما می توانید مقاله ثبت شرکت در سوئد که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ثبت رسیده است، مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :