مهاجرت به کشور آمریکا

گرانترین شهرهای آمریکا

گرانترین شهرهای آمریکا

اطلاع از گرانترین شهرهای آمریکا برای متقاضیان بسیار حیاتی است چراکه آنها برای برنامه ریزی هزینه و تعیین محل اسکان نیازمند دریافت اطلاعات هستند. مخصوصا اینکه دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در ایالات متحده حتما باید با آخرین وضعیت هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوند تا بتوانند در بودجه شخصی خود صرفه جویی کنند. به خاطر اهمیت همین موضوع است که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش این مقاله طبق آخرین آمار و اطلاعات می پردازند. پس اگر سوالات زیر را شما هم در ذهن دارید و به دنبال پاسخ قطعی و کامل برای آن هستید، توصیه می شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

  • هزینه زندگی شخصی در آمریکا 2022 چقدر است؟
  • هزینه زندگی خانوادگی در آمریکا 2022 چقدر است؟
  • گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا چیست؟
  • بیشترین بخش از بودجه هر فردی در آمریکا صرف چه هزینه ای می شود؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا چقدر است؟

بررسی هزینه زندگی در گرانترین شهرهای آمریکا

همان طوری که اغلب افراد نیز می دانند، ارز رایج و رسمی ایالات متحده دلار می باشد که با علامت $ نشان داده می شود. ارزی که سال هاست به عنوان ارز بین المللی محسوب می شود. از این رو اغلب داد و ستدهای بزرگ در سطح بین المللی با آن انجام می شود. آمارها خود گویای این واقعیت مهم است که هزینه زندگی در آمریکا بالا است و مدیریت آن به خود فرد بستگی دارد. هزینه زندگی در این کشور گرانتر از 80% کشورهای جهان می باشد.

مطابق آمارهای موجود، میانگین هزینه زندگی در کل آمریکا 2022 از این قرار است:

  • متوسط هزینه زندگی ماهیانه یک دانشجو 1500$ (دلار)
  • متوسط هزینه زندگی یک نفر (غیر دانشجو) در آمریکا 2626$ (دلار)
  • متوسط هزینه ماهیانه یک خانواده 4 نفره 4594$ (دلار)

هزینه زندگی در آمریکا خود به انواع هزینه حمل و نقل، پوشاک و کفش، ورزش و تفریحات، خرید از بازار، خدمات شهری، اجاره خانه و رستوران دسته بندی می شود. از این رو هر یک درصد خاصی را به خود اختصاص می دهد. در این بین بیشترین درصد با 34% متعلق به آیتم هزینه اجاره خانه می باشد.

با این توضیح اکنون با ارائه لیست زیر به بررسی ریز جزئیات مهمترین مخارج زندگی در آمریکا 2022 می پردازیم:

آیتم هاهزینه به دلار
یک وعده غذایی در رستوران ارزان15$
یک بطری آب 1.5لیتری1.84$
یک لیتر شیر0.85$
یک قرص نان سفید و تازه 500 گرمی2.74$
برنج یک کیلو4.07$
یک کیلو مرغ9.03$
یک کیلو گوشت گاو12.42$
بلیط یک طرفه2.4$
هزینه حمل و نقل ماهیانه72$
یک لیتر بنزین0.69$
اجاره بهای آپارتمان تک خواب وسط شهر1361.8$

معرفی گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا

پس از اطلاع درباره هزینه زندگی در کل آمریکا لازم است تا به شاخص هزینه زندگی در شهرهای این کشور نیز نگاهی بیندازیم. در واقع از این طریق است که می توان متوجه شد که کدام شهرهای آمریکایی جزء گرانترین شهرهای این کشور محسوب می شود.

مطابق گزارش آماری سایت معتبر نامبئو، شاخص هزینه زندگی در 10 شهر از گرانترین شهرهای آمریکا از این قرار است:

رتبهشهرشاخص هزینه زندگی
1نیویورک100
2هونولولو94.01
3سان فرانسیسکو92.42
4آلکساندریا90.97
5آنکوریج90.5
6اوکلند90.2
7سیاتل88.29
8بوستون88.28
9جرسی سیتی86.84
10واشینگتن85.26

بدین ترتیب 3 شهر نیویورک، هونولولو و سان فرانسیسکو عنوان گرانترین شهرهای آمریکا در سال 2022 را با خود یدک می کشند. اما در انتهای این جدول یعنی رتبه های 81، 82 و 83 3 شهر ارزان آمریکا یعنی ویچیتا (از ایالت کانزاس)، لکسینگتون (از ایالت کنتاکی) و ال پاسو (از ایالت تگزاس) جزء ارزانترین شهرها برای زندگی در آمریکا هستند.

شما در لیست زیر می توانید با شاخص هزینه زندگی در این 3 شهر آمریکا آشنا شوید:

  • ویچیتا شاخص هزینه زندگی 60.69
  • لکسینگتون شاخص هزینه زندگی 60.67
  • ال پاسو شاخص هزینه زندگی 56.59

معرفی گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا

نیویورک رتبه اول گرانترین شهرهای آمریکا

مطابق آمارهای به روز از منابع موثق، متوسط هزینه زندگی در شهر نیویورک، بهترین شهر برای کار در آمریکا، برای هر نفر ماهیانه حدود 4600$ (دلار)، در هونولولو حدود 3000$ (دلار) و میانگین هزینه زندگانی هر فرد در شهر سانفرانسیسکو حدود 4500$ (دلار) می باشد. با توجه به این ارقام می توان چنین نتیجه گرفت که رقابت بر سر تصاحب عنوان گرانترین شهر آمریکا بین نیویورک سیتی و شهر سانفرانسیسکو در جریان است ولی هم اکنون نیویورک با هزینه زندگی ماهانه حدود 4600$ (دلار) بی چون و چرا گرانترین شهر آمریکا محسوب می شود.

گرانترین شهرهای آمریکا از نظر اجاره خانه

همان طوری که در مباحث فوق نیز اشاره شد، سهم اجاره خانه با 34% بالاترین سهم از مخارج زندگی در آمریکا را تشکیل می دهد. به همین دلیل اطلاع از گرانترین شهرهای آمریکا از حیث اجاره خانه می تواند برای مهاجران خارجی بسیار مهم باشد. معمولا هزینه اجاره خانه در ایالات متحده به فاکتورهای مختلفی مثل موقعیت ملک، نوع ملک یا آپارتمان، متراژ آپارتمان، تعداد اتاق خواب، ملیت متقاضی، نوع معامله و سایر بستگی دارد.

مطابق آمار، میانگین اجاره آپارتمان در آمریکا بسته به موقعیت آن (دوری یا نزدیکی به مرکز شهر) به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان تک خواب وسط شهر حدود 136143$ (دلار)
  • آپارتمان تک خواب حومه شهر حدود 108716$ (دلار)

اما ارقام فوق متوسط کل امریکا است. ولی همانطوریکه مستحضرید هزینه های بین شهرهای مختلف آمریکا متفاوت است. متوسط اجاره ماهیانه آپارتمان در شهری مثل سانفرانسیسکو با 3500$ (دلار)، نیویورک 3000$ (دلار) و لس آنجلس و بوستون مشترکا با 2500$ (دلار) بالاتر از هر شهری در آمریکا است. این نشانگر آن است که این 3 شهر جزء گرانترین شهرها برای زندگی در آمریکا محسوب می شوند.

گرانترین شهرهای آمریکا از نظر خرید خواروبار

مطابق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، بطور متوسط آمریکایی ها حدود 9.9% از درآمد شخصی خود را صرف خرید محصولات غذایی می کنند که از این رقم حدود 5.2% شامل مخارج خواروبار و 4.7% به رستوران ها اختصاص می یابد. با این همه، هزینه خواروبار در سراسر آمریکا متغیر است و مطابق گزارش جدید سایت Rent.com در شهرهای ساحلی و توریست پذیر به طور معناداری بالا است.

در اینجا ما به معرفی 10 شهر گران آمریکا از نظر شاخص خرید خواروبار می پردازیم که هزینه خواروبار در آنها بالاتر از متوسط ملی است:

  • هونولولو، هاوایی: 69.3% بالاتر از متوسط ملی
  • جونیو، آلاسکا: 50% بالاتر از متوسط ملی
  • منهتن، نیویورک: 39.7% بالاتر از متوسط ملی
  • اوکلند، کالیفرنیا: 39.4% بالاتر از متوسط ملی
  • سان فرانسیسکو، کالیفرنیا: 35.6% بالاتر از متوسط ملی
  • آنکوریج، آلاسکا: 34.5% بالاتر از متوسط ملی
  • بروکلین، نیویورک: 32.3% بالاتر از متوسط ملی
  • کوئینز، نیویورک: 28.6% بالاتر از متوسط ملی
  • سیاتل، واشنگتن: 28.6% بالاتر از متوسط ملی
  • مونت ورنون، واشنگتن: 21.5% بالاتر از متوسط ملی

در این مقاله تلاش شد تا هموطنان عزیز علاوه بر آشنایی با گرانترین شهرهای آمریکا در سال 2022 همچنین با چند و چون زندگی در این کشور نیز آشنا شوند. در پایان یادآور می شود که شما می توانید بهترین مشاوره ها جهت انواع روش های مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای کاری یا ویزای تحصیلی آمریکا را از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :