مهاجرت تحصیلی سوئیس

کار در سوئیس با ویزای تحصیلی

کار در سوئیس با ویزای تحصیلی

یکی از روش های کسب تجربه کاری و تحصیل در کشور پیشرفته ای چون سوئیس، کار در سوئیس با ویزای تحصیلی به خصوص برای دانشجویان خارجی است. سوئیس کشوری است با سطح رفاه بالا که امکانات شغلی و تحصیلی مطلوبی را در خود جای داده است. این کشور از جمله کشورهایی است که توانسته ثبات و رشد خود را حفظ نموده و همچنان به سوی توسعه گام بردارد.

دانشجویانی که موفق به مهاجرت تحصیلی به سوئیس شده اند می توانند با شروع دوره تحصیلی خود اقدام به یافتن شغل و کار در این کشور نمایند. به همین دلیل دانشجویان برای کار نیاز به تسلط به زبان منطقه مورد نظر دارند. جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور و کسب اطلاعات جامع با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

مقدمات کار در حین تحصیل در سوئیس

اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس می تواند منجر به اجازه کار در حین تحصیل در این کشور شود. لذا متقاضیان کار در حین تحصیل باید درخواست گواهی تحت عنوان گواهی کار حین تحصیل نموده و امور مرتبط با آن را پیگیری نمایند. شرایط کار دانشجویان بین المللی در کشور سوئیس به نوع ویزا و اقامت آنها بستگی دارد. از این رو نمی توان شرایطی را تحت عنوان شرایط کاری ثابت دانشجویان بین المللی در نظر گرفت. اما با این حال عموما دانشجویان مجاز به 15 ساعت کار در هفته به صورت حداقل می باشند.

در برخی شرایط متقاضیان مجاز به کار تا 30 ساعت در هفته نیز می باشند. اما کار بیش از حد برای دانشجویان منجر به از دست رفتن زمان برای امور تحصیلی می شود. از این رو به مرور افت تحصیلی و یا جسمی را برای دانشجو در بر خواهد داشت. چرا که دانشجویان نیازمند استراحت و مطالعات کافی برای پیشبرد هر چه بهتر امور تحصیلی خود می باشند. شایان ذکر است که نرخ بیکاری در کشور سوئیس در سطح مطلوبی است که خود امتیازی بزرگ برای سنجش وضعیت کار در حین تحصیل می باشد.

شرایط کار سوئیس با ویزای تحصیلی

کار در سوئیس با ویزای تحصیلی دارای شرایطی متفاوت از ویزای کار است. چرا که متقاضی درخواست ویزای تحصیلی نموده و خواهان تحصیل در این کشور می باشد. لازم به ذکر است که در کشور سوئیس تمام دانشجویان مقاطع مختلف اجازه کار در حین تحصیل را مشروط به قوانین خواهند داشت. از این رو تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس آسان تر می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور سوئیس اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند و مقاطع بالا تر نیز می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

دانشجویان در ایام تعطیل مشخص شده می توانند به صورت تمام وقت و 40 ساعت در هفته را به کار بپردازند تا بتوانند از پس تمام هزینه های خود بر بیایند. در صورتی که متقاضی از کشوری به جزء کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان کار در حین تحصیل در کشور سوئیس باشد ممکن است که تنها 6 ماه را بتواند صرف امور کاری کند. این مسئله از جمله مسائلی است که متقاضیان بایستی به آن توجه داشته باشند. همچنین این کشور در آموزش امور تجاری بسیار شهرت داشته و می تواند مقصد تحصیلی مناسبی برای دانشجویان رشته های مرتبط باشد.

شرایط کار سوئیس با ویزای تحصیلی

مزایای کار در سوئیس با ویزای تحصیلی

از جمله مزایایی که می توان برای کار در سوئیس با ویزای تحصیلی عنوان کرد، کسب تجربه و مهارت کاری است. علاوه بر آن دانشجویان مقاطع بالا مانند دکتری نیز می توانند به واسطه فعالیت علمی با اساتید و دریافت دستمزد آنها، علاوه بر تامین منابع مالی می توانند سطح علمی خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده است. موفقیت خود را در بازار کار علمی رقم زنند و به ارمغان آورند. چرا که انجام تحقیقات به همراه اساتید منجر به کسب تجربیات علمی و کاری به صورت همزمان شده است. علاوه بر آن مزایا مالی را نیز در بر می گیرد که مهمترین دلیل انجام همکاری دانشجویان است.

یک دانشجو در سوئیس به واسطه 20 ساعت کار در هفته می تواند به راحتی از پس هزینه های خود بر آید. اما شایان ذکر است که دانشجویان در تعطیلات مشخص می توانند به صورت تمام وقت کار کرده و درآمد بیشتری را کسب نمایند.

از دیگر مزایا کار حین تحصیل در کشور سوئیس عبارت اند از:

  • آشنایی با نرخ ارز
  • آشنایی با ارزش گذاری کار در سوئیس
  • کسب مهارت در کار
  • تقویت رزومه دانشجو
  • در مواردی تقویت پایه تحصیلی دانشجویان
  • افزایش سطح علمی دانشجویان در برخی مشاغل

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در سوئیس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده است.

روش های یافتن شغل دانشجویی در سوئیس

دانشجویان می توانند شغل مورد نظر خود را در روزنامه ها جست و جو کنند. زیرا روزنامه ها یکی از منابع معتبر برای یافتن شغل مناسب اند. از دیگر روش های یافتن شغل دانشجویی می توان به وب سایت های استخدام عمومی و یا انجمن دانشگاه اشاره کرد. از این رو بهترین نوع این موارد وب سایت های استخدام عمومی و روزنامه ها می باشند. چرا که آگهی های بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. البته انجمن دانشگاه از این رو برتری دارد که شغل های مناسب تری را فیلتر کرده و به دانشجویان ارائه می نماید.

توصیه می شود متقاضیان قبل از هر اقدامی با کارشناسان حقوقی در این زمینه تماس بگیرند و مشاوره دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب و آموزش دیده آماده خدمات رسانی به متقاضیان تحصیل و مهاجرت به اروپا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :