مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

کارآفرینی در آلمان

کارآفرینی در آلمان

در میان برنامه های متنوع برای مهاجرت و سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی موضوع کارآفرینی در آلمان یکی از راه های مورد توجه افراد خلاق است. البته اینکه یک شخص خارجی بخواهد در آلمان یک بیزینس را شروع نماید با فرآیندی که یک اروپایی طی می نماید تفاوت هایی را داراست. در ابتدا یک خارجی برای ایجاد کارآفرینی در کشوری همچون آلمان باید مجوزهایی را دریافت نماید که یکی از مهمترین موارد آن اخذ اقامت در آلمان می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط کارآفرینی در این کشور خواهند پرداخت.

اقامت آلمان از طریق کارآفرینی

کشور آلمان نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته از كسانی كه قصد انجام فعالیت های تجاری را دراین کشور دارند استقبال می كند که البته این اتفاق تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت. علاوه بر این کارآفرین می تواند با ایجاد کارآفرینی در آلمان به یک منفعت مالی برسد، همچنین می تواند برای اخذ اقامت دائم آلمان نیز اقدام نماید. افرادی که می خواهد به عنوان کارآفرین کار خود را در این کشور شروع کنند می توانند مجوز اقامت آلمان را دریافت کنند. شرایط لازم برای اخذ اجازه اقامت به عنوان کارآفرین متنوع می باشد.

از همه مهمتر داشتن یک طرح تجاری است، طرحی که در آن الزامات زیر را از سوی کارآفرین نیاز دارد:

  • تجارت (به عنوان مثال شکل و خط مشی آن)
  • داشتن تجربه حرفه ای متقاضی و داشتن تحصیلات آکادمیک
  • تأمین مالی تجارت با ارائه تمکن مالی

بطور کلی طرح تجاری باید به نیازهای اساسی این برنامه در آلمان پاسخگو باشد:

  • آیا تجارت باعث افزایش پتانسیل بازار و فرصت های فروش سایر شرکت های آلمانی خواهد شد؟
  • آیا شرکت شما به صورت پایدار تولید محصولات خواهد کرد؟
  • آیا این شرکت به بازار آلمان محصولات خارجی عرضه می کند یا محصولات آلمانی را صادر می کند؟
  • آیا منطقه ای که تجارت ایجاد می شود، از کالاهایی که تجارت ارائه می دهد، متضرر شده است؟

مزایای کارآفرینی در آلمان

در شرایط کنونی بسیاری از افراد خلاق و کارآفرین به دنبال ایجاد بیزینس و توسعه کار خود در کشورهای درجه یک هستند. آلمان یکی از ده مقصد برتر کارآفرینان در دنیاست. این کشور به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی شرایط و بستر مناسب تری را به نسبت سایر کشورهای اروپایی برای کارآفرینان داراست. شما به عنوان یک خارجی نیز می توانید از مزایای این نوع اقامت در آلمان نیز بهره ببرید.

سایر مزایای ایجاد کسب و کار نوین در کشور آلمان بدین شرح می باشد:

  • اخذ اقامت و زندگی در آلمان به اتفاق همراهان شما (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • اخذ اقامت دائم پس از 3 سال در صورت برآورده شدن شرایط و انجام تعهدات
  • دریافت پاسپورت آلمانی پس از 8 سال اقامت و زندگی در این کشور

چنانچه شما در این کشور مجوز اقامت دریافت نمائید نیز می توانید از خدمات درمانی رایگان، تحصیل رایگان برای فرزندان و همچنین توسعه کسب و کار خود در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز بهره ببرید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای کارآفرینی در آلمان

شرایط و خدمات کارآفرینی در آلمان

اولین قدم در ایجاد کارآفرینی در کشور آلمان این است که شما بتوانید با بازار این کشور و قوانین و حق و حقوقی که شامل یک کارآفرین خارجی می شود آَشنا باشید. صنعت و اقتصاد قوی آلمان باعث شده افراد زیادی مشتاق به مهاجرت به این کشور باشند. در این بین منافع کارآفرینان در آلمان چیست؟ چرا همچنان از یک دهه قبل تعداد کارآفرینان خارجی در آلمان رو به افزایش است؟

بهتر است عوامل زیر را در نظر داشت:

  • منافع اقتصادی بالاتر آلمان یا یک نیاز منطقه ای ویژه برای تجارت شما
  • توقعی که تجارت شما تأثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد گذاشت.
  • تأمین اعتبار از طریق سهام عدالت یا وام بانکی
  • این تجارت به منافع کلی اقتصادی آلمان آسیب نمی رساند.

با تحقق این شرایط به طور کلی فرض بر این است که شما شرایط مهاجرت تجاری را رعایت کرده اید، اما برای سرمایه گذاری در آلمان نیز به یک برنامه کاری دقیق نیاز دارید. موردی که از آن به عنوان کلیدی ترین ابزار شما برای شروع درخواست در ایجاد کارآفرینی در اکثر کشورها یاد می شود. طرح توجیهی اقتصادی یا همان بیزینس پلان که شمای کلی بیزینس شما و برنامه های تجاری شما در آن مشخص شده است که باید مورد تائید مراجع مربوطه گردد. شما برای تهیه این طرح توجیهی نیازمند همکاری با یک کارشناس مالی و متخصص هستید.

طرح توجیهی اقتصادی در جهت کسب و کار آلمان

هنگام درخواست مجوز اقامت مبتنی بر افتتاح مشاغل یا برنامه كارآفرینی در آلمان الزامی است که كسب و كار توسط متخصص در این کشور و بر اساس اطلاعات ويژه ارائه شده توسط متقاضي تهيه شود. وزارت اقتصاد ایالتی فدرال مربوطه و یا اتاق صنعت و تجارت برنامه كاری را ارزیابی می كند تا اطمینان حاصل كند كه این طرح الزامات را برآورده می كند.

همچنین پارامترهای خاصی در پرونده شما به دست متخصصان و مسئولان این امر آزمایش خواهند شد:

  • تجربه شما به عنوان کارآفرین
  • سطح سرمایه ای که سرمایه گذاری می نمایید.
  • اثرات آن بر اشتغال و وضعیت تحصیل در آلمان
  • سهمی که شما در نوآوری و تحقیق ایجاد می نمایید.

در صورتی که همه این برنامه ها از سوی کارشناس مربوطه درست پیش بینی شود. از این رو مورد تایید مراجع قرار خواهد گرفت و وارد فاز بعدی از ایجاد کارآفرینی می شوید که آن هم جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت اولیه است. در این بین نقش یک وکیل در تهیه این اسناد و مدارک بسیار حیاتی است. حتما توصیه می کنیم در این پروسه از ابتدا از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. در طی مراحل درخواست، برنامه كاری توسط اتاق ذیصلاح صنعت و تجارت (IHK) و یا وزارت امور خارجه كشور بررسی و ارزیابی می شود.

روند اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

کلید دریافت مجوز اقامت آلمان به عنوان کارآفرین نشانگر این است که این تجارت اثرات مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت. از این رو علاقه اقتصادی و یا نیاز منطقه ای به این تجارت وجود دارد و تأمین اعتبار تأمین شده است. زمان تخمین زده شده برای اخذ اقامت اولیه در آلمان به تابعیت فرد بستگی خواهد داشت. این زمان در حالتی که شما از ایران برای این موضوع اقدام نمائید حدود حداقل یک سال است که بیشترین زمان را شما در صف مصاحبه ویزای اولیه شما می باشید.

به طور کلی به صورت نرمال پروسه دریافت ویزا از زمان درخواست حدود 2 ماه طول می کشد. همچنین برای مجوزهای اقامت نهایتا 4 ماه زمان نیاز است. پس از موفقیت در کار به عنوان خود اشتغالی یا کارآفرین به مدت 3 سال انجام تعهدات، شرایط درخواست اخذ اقامت دائم آلمان فراهم است. متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی را دارند در خصوص بررسی شرایط می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :