مهاجرت کاری سوئد

ویزای کار سوئد برای ایرانیان

ویزای کاری سوئد

به علت رشد شرایط اقتصادی و کاریابی در سوئد بسیاری از متقاضیان بین المللی در خصوص مهاجرت کاری کشور سوئد و اخذ ویزای کاری سوئد را در اولیت کشورهای انتخابی خود قرار می دهند. بعد از این که ایران درگیر جنگ 8 ساله تحمیلی با عراق شد و مورد تجاوز قرار گرفت نیز تعداد مهاجران و پناهنده های سوئد افزایش پیدا کرد. حضور تعداد زیادی از ایرانیان در سوئد باعث شده افراد زیادی به فکر مهاجرت به این کشور بیفتند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که اطلاعات جامعی در خصوص کار در سوئد و شرایط اخذ مجوز کاری سوئد در اختیار شما قرار خواهد داد.

اقتصاد و کار در سوئد

شرایط اقتصاد و کار در سوئد به میزان درصدی حدود 77.5% است و جزء دهمین اقتصاد آزاد در سال 2023‌ قرار گرفته و امتیاز فعلی آن تقریبا  مشابه سال گذشته است. سوئد از میان 44 کشور منطقه اروپا در رتبه 7 قرار دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین جهانی و منطقه ای است. بر اساس گزارش بانک جهانی، یکی از ویژگی‌ های کلیدی اقتصاد سوئد گستردگی تجارت در این کشور است. اقتصاد سوئد یک اقتصاد بسیار توسعه یافته و صادرات محور است که چوب، انرژی آبی و سنگ آهن است. صنایع اصلی شامل وسایل نقلیه موتوری، مخابرات، داروسازی، ماشین آلات صنعتی، تجهیزات دقیق، کالاهای شیمیایی، کالاها و لوازم خانگی، جنگل داری، آهن و فولاد می باشد. به طور سنتی، سوئد بر اقتصاد کشاورزی مدرن متکی بودکه بیش از نیمی از نیروی کار خانگی را استخدام می کرد.

بیشتر کشورها با کاهش نرخ مالیات و جمعیت زیاد آن کشور و داشتن منابع طبیعی ثروتمند می شوند اما کشورسوئد با وجود این که از خیلی از موارد دور است کشور ثروتمند و در حال رشدی است. تولید ناخالص داخلی سرانه سوئد از 2000$ (دلار) در سال 1960 به 60000$ (دلار) در سال 2023 رسیده است. سوئد جز کشورهای ثروتمند است که دارای موقعیت جغرافیایی مناسب و دارای منابع طبیعی مانند سنگ آهنگ و چوب دارد که در زمان صنعتی شدن کشورهایی مانند بریتانیا و آلمان مورد نیاز است. اگر هدف شخص از مهاجرت به سوئد کسب درآمد و پس انداز است سوئد ممکن است بهترین انتخاب نباشد زیرا سوئد یکی از گران ترین هزینه های زندگی را دارد مانند هزینه مسکن، غذا و حمل و نقل در مقایسه با سایر کشورها بالاست.

مهاجرت به سوئد از طریق اخذ ویزای کار

اگر شخصی شهروند خارج از اتحادیه اروپا باشد و تمایل داشته باشد در سوئد مشغول به کار شود در قدم اول باید درخواست کار و در نهایت به مجور آن نیازمند است، سریع و ساده ترین راه برای مجوز کار باید به صورت انلاین درخواست خود را ارسال کند. شرایط لازم برای کار در سوئد داشتن یک پاسپورت معتبر و پیشنهاد شغلی داشته باشد. اما به صورت کلی شخصی که می خواهد در سوئد مشغول به کار شود در مرحله اول نیازمند داشتن یک جاب آفر است که کارفرما متعهد شخص شود که کار آن فرد را به صورت کامل انجام دهد زیرا اسپانسر مالی و حقوقی شخص است. گاهی برای افراد خارجی سوال پیش می آید که چگونه می توانند برای خود شغلی پیدا کنند.

اگر یک آگهی استخدام به زبان سوئدی است شخص باید رزومه خود را به زبان سوئدی ارسال کند، متوسط ​​حقوق در سوئد 40100SEK (کرون) در ماه است. میانگین دستمزدها در سوئد از سال 1980 تا 2022 به 101.37SEK (کرون) در ساعت بوده است که به بالاترین حد خود یعنی 188.50SEK (کرون) در ساعت در ژوئن 2022 و پایین ترین رکورد 10.99SEK (کرون) در ساعت در دسامبر 1989 رسیده است. زبان انگلیسی یکی از رایج ترین زبان های جهان است اما در سوئد افرادی هم هستند که باهم به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما شخصی که می خواهد به کار و درآمد در این کشور برسد باید به زبان سوئدی هم تسلط داشته باشد. بیش از 80% از مردم سوئد انگلیسی صحبت می کنند، اما ممکن است هنوز با افرادی باشند که به زبان سوئدی صحبت کنند.

مهاجرت به سوئد از طریق اخذ ویزای کار

مدارک لازم جهت ویزای کاری سوئد

اکثر افرادی که برای مجوز کار درخواست می کنند باید از وب سایت اداره مهاجرت استفاده کنند و به صورت آنلاین درخواست دهند، اگر به صورت آنلاین درخواست داده است مجوز دریافت می کند و برای ورود به سوئد نیازی به ویزا ندارد. معمولا نیازی به مراجعه به سفارت ندارد. صرف نظر از نحوه درخواست، مجوز کار شخص باید قبل از ورود به سوئد صادر شده باشد. باید اسناد را به صورت الکترونیکی پیوست شود و هزینه درخواست را با استفاده از کارت ویزا یا مسترکارت پرداخت می کنند. شخصی که می خواهد برای ویزای کاری کشور سوئد اقدام کند در وهله اول باید مدارکی را جمع آوری کرده و ارائه دهد.

مجوز کار و مدارک مورد لازم جهت اخذ ویزای کاری سوئد عبارتند از:

مجوز کار و مدارک مورد لازم جهت اخذ ویزای کاری سوئد

اما به طور کلی برای دریافت مجوز کار نیازمند یک درخواست کار به صورت آنلاین است، فرد باید اسناد خود را آماده کند، بررسی کند به کدام اسناد و داده های شخصی مورد نیاز است. اداره مهاجرت سوئد اولویت را به درخواست هایی می دهد که به طور کامل تکمیل شوند و شخص زودتر تصمیم می گیرد. مرحله بعد درخواست به صورت الکترونیکی پیوست شده و هزینه آن پرداخت می شود، اگر اعضای خانواده همزمان با فرد درخواست دهند از همان برنامه آنلاین باید استفاده کنند. زمانی که اداره مهاجرت سوئد تصمیم خود را گرفت، از طریق ایمیل از این موضوع را اطلاع می دهد. مرحله آخر اخذ کارت اجازه اقامت است که بیش از 3 ماه به فرد اجازه داده می شود، کارت اجازه اقامت برای شخص صادر شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :