مهاجرت کاری آمریکا

ویزای کاری آمریکا

ویزای کاری آمریکا

آمریکا همواره به عنوان کشور رویاها برای مهاجرت شناخته می شود و بسیاری شوق دریافت ویزای کاری آمریکا را دارند تا مهاجرت خود را قطعی کنند. از سویی فرصت مهاجرت تحصیلی و از سوی دیگر فرصت مهاجرت شغلی را برای مهاجران فراهم می کند. ایالات متحده علاوه بر اینکه کشوری است که بسیاری از مردم برای مقاصد گردشگری به آنجا می روند، یک مقصد کاری محبوب نیز می باشد. مردم از سراسر جهان به دلیل حقوق بالا و محیط های کاری خوب می خواهند در ایالات متحده کار کنند. متقاضیان مشتاق ویزای کاری آمریکا می توانند سوالات و چالش های خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

انواع ویزای کار آمریکا

برای ورود به آمریکا با استفاده از ویزای کاری، امکان های مختلفی پیش روی متقاضی است که عبارتند از:

  • ویزای (H1B) یکی از مواردی است که در مورد اشخاص دارای شغل تخصصی صدق می کند و برای کار در یک شغل تخصصی کارایی دارد. در این ویزا به مدرک تحصیلی عالی یا معادل آن نیاز دارد.
  •  ویزای (H1B1) برای کار در یک شغل تخصصی صادر می شود و نیاز به مدرک فوق متوسطه دارد.
  • (A1H) برای کارهای کشاورزی موقت یا فصلی صادر می شود و محدود به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده است با استثنائات محدود، در صورتی که به نفع ایالات متحده باشد.
  • ویزای (H2b)کارگر موقت غیر کشاورزی. برای کارهای غیر کشاورزی موقت یا فصلی.
  • ویزای (H3) برای بازدید کننده کارآموز یا آموزش ویژه است و برای دریافت آموزش، به غیر از تحصیلات تکمیلی پزشکی یا دانشگاهی، که در کشور متبوع کارآموز یا برنامه های آموزشی عملی در زمینه آموزش کودکان دارای ناتوانی های ذهنی، جسمی یا عاطفی موجود نیست.
  • ویزای (I) نمایندگان رسانه های خارجی است که این ویزا به روزنامه نگاران و کسانی که در بخش اطلاعات یا رسانه کار می کنند اجازه می دهد تا زمانی که در ایالات متحده هستند کار خود را تکمیل کنند.

در جدول زیر، انواع دیگر ویزای کاری آمریکا اشاره شده است:

انواع ویزاتوضیحات
ویزای P1برای اجرای یک مسابقه ورزشی خاص به عنوان یک ورزشکار یا به عنوان عضوی از یک گروه سرگرمی
ویزای P2شامل هنرمند یا سرگرم کننده (انفرادی یا گروهی)
ویزای R1کارگران مذهبی غیرمهاجر موقت
ویزای TNویزا به وکلا، دانشمندان، مهندسان، معلمان کانادا

انواع ویزای کار آمریکا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری آمریکا

3 پیش شرط وجود دارد که شخصی که علاقه مند به اخذ ویزای کار آمریکا است باید قبل از درخواست آن را رعایت کند. اگر حتی یکی از این شرایط را نداشته باشید، سفارت ممکن است درخواست ویزای متقاضی را رد کند. این باعث می شود نتوانید به ایالات متحده سفر کنید و در آنجا کار کنید. این پیش شرط ها بدین شرح می باشد. یک پیشنهاد شغلی در ایالات متحده داشته باشید و برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار، باید درخواست داده باشید و در یک موقعیت شغلی در ایالات متحده پذیرفته شده باشید.

این به این دلیل است که ایالات متحده قبل از شروع درخواست ویزا، چندین مدرک از کارفرمای متقاضی می خواهد. این شرط به این معنی است که قبل از درخواست برای ویزای کار ایالات متحده، کارفرمای متقاضی باید درخواستی برای یک کارگر غیرمهاجر به USCIS ارائه دهد. این دادخواست، که در غیر این صورت به عنوان فرم I-129 شناخته می شود، مهمترین سند برای متقاضی برای دریافت ویزای کاری است. هنگامی که USCIS دادخواست کارفرمای متقاضی را تأیید کرد، می تواند درخواست ویزا را شروع کند. با این حال، اگر درخواست متقاضی تأیید شود، لزوما به این معنی نیست که سفارت آمریکا به طور خودکار به متقاضی ویزای کار می دهد.

شرایط ویزای کار آمریکا

علاوه بر انجام 3 پیش شرط واجد شرایط، به این مدارک نیز نیاز دارید:

  • پاسپورت معتبر که باید برای کل مدت اقامت متقاضی در ایالات متحده و 6 ماه دیگر پس از بازگشت متقاضی معتبر باشد.
  • عکس ویزای ایالات متحده که هنگام پر کردن فرم درخواست آنلاین باید آن را آپلود کنید.
  • صفحه تاییدی مبنی بر اینکه متقاضی درخواست ویزای غیر مهاجرتی خود را تکمیل کرده اید.
  • برای ویزای کار ایالات متحده، هزینه درخواست 190$ (دلار) است.

این امر برای همه انواع ویزاهای کاری به استثنای ویزای H-1B و L اعمال می شود. نمونه‌ هایی از این که چگونه می ‌توانید ثابت کنید که از ایالات متحده بازمی‌گردید عبارتند از:

  • ارائه وضعیت اقتصادی متقاضی
  • روابط خانوادگی متقاضی
  • هر برنامه بلند مدتی که ممکن است داشته باشد، اقامتگاهی که قصد بازگشت به آن را دارد.

برای کسانی که برای ویزای L درخواست می دهند، باید یک فرم دادخواست غیرمهاجر بر اساس درخواست بلانکت پر شده، هنگام مصاحبه ویزای خود باید این فرم را به همراه داشته باشند. متقاضیان علاقه مند به زندگی در آمریکا از طریق دریافت ویزای کاری آمریکا می توانند از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شرایط گرین کارت آمریکا آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :