مهاجرت تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک، طی سالیان گذسته به محبوب ترین فرآیند، نزد دانشجویان جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. زیرا این کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی است. قبل از شروع تحصیل در دانمارک باید پذیرش بگیرید و برای ویزای تحصیلی دانمارک اقدام کنید. اکثر دانمارکی ها انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند. با این وجود توانایی صحبت کردن به زبان دانمارکی هم از نظر اجتماعی و هم اگر به دنبال کار در این کشور هستید برای شما مفید خواهد بود.

به عنوان دانشجوی بین المللی در دانمارک، رفت آمد برای شما آسان خواهد بود. زیرا حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار کارآمد است و موقعیت مکانی دانمارک آن را به دروازه ای بین اسکاندیناوی و بقیه اروپا تبدیل می کند. مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین راهنمای شما عزیزان در مسیر دریافت ویزای تحصیلی دانمارک باشند. علاوه بر این دانمارک با یکی از پایین ترین نرخ جرم و جنایت در جهان و مراقبت های بهداشتی رایگان انتخاب مطمئنی برای دانشجویان بین المللی است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به این گونه است که، اگر فردی بخواهد بیش از سه ماه در دانمارک تحصیل کند باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهد. اما متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در دانمارک به ویزای تحصیلی این کشور نیازی ندارند. علاوه بر این شما باید تا 6 ماه قبل از شروع دوره های خود در کنسولگری دانمارک، در خارج از کشور برای ویزای تحصیلی دانمارک درخواست دهید.

شرایطی که متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک باید داشته باشند به شرح زیر می باشد:

  • باید به 2 زبان انگلیسی و دانمارکی تسلط کامل داشته باشید.
  • شما باید در یک برنامه آموزش عالی پذیرفته شوید.
  • باید قادر به حمایت مالی خود در طول تحصیل در دانمارک باشید. (معادل مبلغ 7550DKK (کرون دانمارک) در ماه)
  • شما باید در یک برنامه آموزش عالی پذیرفته شده باشید.
  • موسسه آموزشی و برنامه شما باید تایید شده باشد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی دانمارک

از مهمترین مراحل درخواست ویزای تحصیلی دانمارک این است که شما برای درخواست ویزای تحصیلی باید به آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک مراجعه فرمایید. درخواست ویزای تحصیلی دانمارک شامل مراحل زیر می باشد:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی دانمارکتوضیحات
ایجاد یک شناسه سفارش پروندهنوع آموزش عالی را در وب سایت مورد نظر انتخاب کنید، و شکاف ها را با اطلاعات شخصی خود پر کنید. پس از اتمام کار شماره دستور پرونده را دریافت می کنید.
هزینه ویزا را پرداخت کنید.پس از ایجاد شناسه پرونده، باید هزینه ویزا را به مبلغ 1900DKK (کرون دانمارک) پرداخت نمایید.
فرم درخواست را تکمیل کنید.درخواست ویزای تحصیلی باید توسط شما و موسسه آموزشی شما تکمیل شود.
درخواست را ارسال کنید.شما درخواست خود را به نمایندگی دیپلماتیک دانمارک، در کشوری که در آن زندگی می کنید ارسال کنید.
بیومتریک خود را ثبت کنید.فقط 14 روز فرصت خواهید داشت تا بیومتریک خود را به یک نمایندگی دیپلماتیک ارسال کنید.

در مرحله آخر شما باید منتظر باشید، زیرا زمان پردازش ویزای تحصیلی دانمارک 60 روز می باشد. در نمودار زیر می توانید هزینه ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف را با یکدیگر

تمدید ویزای تحصیلی دانمارک

تمدید ویزای تحصیلی دانمارک برای اغلب دانشجویان بین المللی در دسترس خواهد بود. شما می توانید برای تمدید ویزای تحصیلی دانمارک خود اقدام نمایید در صورتی که در شرایط زیر قرار گرفته باشید:

  • شما باید در مطالعات دانشگاهی خود به تعویق افتاده باشید.
  • جهت انقضای پاسپورت، مجوز کوتاه تری به شما اعطاء شد.

همچنین اگر به موقع برای تمدید ویزای تحصیلی خود درخواست دهید، می توانید در دانمارک بمانید و به تحصیل و کار در دانمارک ادامه دهید. از سوی دیگر شما باید حداقل 4 ماه قبل از انقضای مجوز تحصیل خود، برای تمدید ویزا درخواست دهید.

از شرایط مهم تمدید ویزا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی باید یک دانشجوی فعال باشد.
  • دانشجو باید همچنان در برنامه آموزش عالی خود ثبت نام کند.
  • متقاضی باید از نظر مالی از خود حمایت کند.

تمدید ویزای تحصیلی دانمارک

شرایط کار دانشجویی در دانمارک

کار در دانمارک مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. در دانمارک اکثر دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل در دانمارک مشغول به کار نیز هستند. علاوه بر دستمزد بالا در دانمارک، دلایل بسیاری نیز برای شغل دانشجویان در این کشور وجود دارد. به طور مثال تجربه کاری در دانمارک می تواند شانس دانشجویان را برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی چند برابر کند.

حتی برخی از دانشجویان در دانمارک بدون دستمزد مشغول به کار می شوند تا رزومه کاری خود را در این کشور تقویت کنند. از سوی دیگر، شبکه حرفه ای و اجتماعی شما را گسترش می دهد و شما را در معرض فرهنگ و زبان دانمارکی قرار می دهد. به طور کلی، کارفرمایان دانمارکی، معمولا بیشتر به تجربه کاری دانمارکی شما توجه می کنند. جالب است بدانید که دانشجویان در دانمارک 20 ساعت در هفته کار می کنند.

اخذ اقامت دائم پس از دریافت ویزای تحصیلی دانمارک

متقاضیان اخذ اقامت دانمارک باید به این نکته توجه فرمایند که، نمی توانند بلافاصله پس از دریافت ویزای تحصیلی، مجوز اقامت دائم دریافت کنند.

بنابراین برای واجد شرایط بودن اخذ مجوز اقامت دائم دانمارک باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • باید 8 سال اقامت قانونی در دانمارک داشته باشد.
  • فرد باید حداقل 3 سال و 7 ماه در دانمارک کار کرده باشد.
  • باید شرایط لازم جهت اخذ اقامت فعلی خود را داشته باشند.
  • متقاضی اخذ اقامت نباید سابقه کیفری داشته باشد.
  • متقاضی نباید اشکال خاصی از مزایای اجتماعی را دریافت کرده باشد.
  • نباید علیه تثبیت هویت خود کار کرده باشند.
  • باید در آزمون های زبان دانمارکی قبول شوند.
  • نباید بدهی عمومی معوقه داشته باشد.
  • باید یک اعلامیه اقامت و حمایت از خود بپذیرید.

علاوه بر این اگر تمامی شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم دانمارک را ندارید، می توانید به جای آن برای تمدید مجوز اقامت فعلی خود اقدام کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با سابقه درخشان در خصوص اعزام دانشجو به دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، بهترین گزینه برای شما عزیزان جهت دریافت مشاوره تخصصی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :