مهاجرت تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

برای این که بتوانید در استرالیا تحصیل کنید، علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر نیازمند گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا هستید. امروزه داشتن تحصیلات عالی از یک دانشگاه معتبر تاثیر بسیاری در موفقیت یک فرد دارد. همین مسئله سبب شده‌ است که بسیاری به دنبال تحصیل در کشورهای خارجی برای داشتن مدرک معتبر باشند.

یکی از مهم‌ ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی در جهان کشوراسترالیا است که به دلیل دانشگاه‌ های معتبر و کیفیت زندگی بالا، به مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی تبدیل شده‌ است. لازم به ذکر است که اخذ ویزای دانشجویی استرالیا نیازمند به آشنایی کامل با قوانین و مقررات مهاجرتی استرالیا است و هرگونه اشتباه در این فرایند ممکن است به مردود شدن ویزای دانشجویی ختم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

بررسی ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدار ترین مقاصد جهان برای تحصیل، استرالیا است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان پذیرا است. استرالیا از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی، در رتبه سوم در بین کشورهای مختلف قرار دارد. آن هم به دلیل وجود دانشگاه ‌های پیشرفته، کیفیت بالای آموزشی و مدارک معتبری که ارائه می‌ دهد.

در رتبه ‌بندی جهانی سایت در سال ‌های اخیر استرالیا رتبه هشتم را در زمینه کیفیت تحصیلات آموزش عالی کسب کرده‌ است. شما هم اگر علاقمند به تحصیل در بهترین کشور با بهترین رتبه هستید می توانید استرالیا را به عنوان کشور هدف در نظر بگیرید. در نظر داشتید باشید که از شروط اصلی تحصیل در این کشور، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است.

برخی از ملاک های اخذ ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

ملاک های اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پس از آن که از دانشگاه و یا هر نوع موسسه آموزشی مد نظر خود در استرالیا با درخواست پذیرش تحصیلی شما موافقت کرد و نامه پذیرش‌ برای شما ارسال شد، شما بایستی در این مرحله نامه پذیرش تحصیلی دریافتی به همراه سایر مدارک لازم که در بند مربوط به مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا آمده است را بدون هیچ گونه نقص یا اشتباه برای ورود به پروسه و صدور ویزای دانشجویی به سفارت ارسال کنید. نکته مهم در این مرحله آن بوده که برخلاف تصور اکثریت، اخذ پذیرش تحصیلی لزوما به معنای صدور قطعی ویزای دانشجویی نخواهد بود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

سالانه حدود هزاران نفر از دولت استرالیا ویزای تحصیلی دریافت کرده و در این کشور بسیار پیشرفته و تراز اول درس می ‌خوانند. اما دقت کنید که برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید شرایط آن را داشته‌ باشید. از مهم ‌ترین شروط ویزای تحصیلی استرالیا به مواردی مثل تمکن مالی مناسب،‌ سوابق آکادمیک قابل قبول، نداشتن‌ گپ تحصیلی، سطح زبان خوب، سن متقاضی، سابقه سفرهای قبلی، ‌میزان وابستگی به کشور مبدا از نظر عاطفی و مالی و نحوه اثبات این موضوع که دانشجو بعد از اتمام تحصیلات به کشور مبدا بازمی‌ گردد، می ‌توان اشاره ‌کرد.

برای تحصیل در استرالیا باید هزینه دست‌ کم 1000AUD (دلار استرالیا) برای زندگی و شهریه سالانه فراهم کنید. البته هزینه ‌های زندگی را می ‌توانید از محل کار کردن که به صورت قانونی این حق به دانشجویان بین المللی تعلق می‌گیرد، تامین کنید. اما اگر سن شما بالا باشد و یا بین 2 مقطع تحصیلی شما گپ وجود داشته باشد ممکن است روی ویزای شما اثر منفی ایجاد کند. همچنین بسیار مهم است که بتوانید اثبات کنید که بعد از تحصیل به کشور خود بازمی‌گردید، توانایی اثبات این موضوع باید از طریق ارائه نامه‌ های دقیق و مطابق با شرایط شما باشد تا مسیر اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای شما هموار باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

 دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

بسیاری از متقاضیان بین المللی مهاجرت تحصیلی استرالیا، به دنبال اخذ اقامت پس از تحصیل هستند. برای کسب اقامت تحصیلی و ویزای تحصیلی استرالیا متقاضی بایستی برنامه ‌ریزی کند و حداقل یک سال قبل از اقدام برای اپلای استرالیا به مطالعه زبان انگلیسی و اخذ مدارک زبان مربوطه بپردازد. تجربه تحصیل در دانشگاه‌ های تراز اول دنیا با بالاترین امکانات و دسترسی به علم روز دنیا که بیشتر دانشجویان دانشگاه‌ های آن اعلام رضایت کرده‌ اند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا به شرح زیر است:

  • اخذ پذیرش تحصیلی از موسسه آموزشی معتبر در استرالیا که شامل دانشگاه و کالج است.
  • ثبت درخواست ویزا تحصیلی کلاس 500 به طور آنلاین
  • دریافت بسته راهنمایی برای اخذ ویزا و پرداخت هزینه اولیه بصورت آنلاین
  • ارائه تمامی مدارک خواسته شده ازجمله نامه پذیرش تحصیلی به سفارت
  • دعوت از شما برای حضور در سفارت جهت مصاحبه، ارائه مدارک تکمیلی و پرداخت هزینه‌‌ ها
  • دریافت نامه از طریق ایمیل شامل جواب نهایی ویزا

داشتن مدرکی با اعتبار جهانی که همه جای دنیا مورد قبول است و می‌تواند ارتباط شما با دنیای علم تسهیل کند. زندگی در یکی از آرام‌ ترین و پیشرفته‌ ترین کشورهای دنیا که بیشتر افراد از این تجربه اعلام رضایت دارند. ممکن است بعد از ویزای تحصیلی استرالیا و سپس ویزای کار پس از تحصیل نتوانید اقامت استرالیا را دریافت کنید. برای همین منظور بسیار مهم است که پرونده شما از همان ابتدا با سناریو خوب و دقیقی ارسال شود تا شانس اقامتی شما افزایش پیدا کند. جهت اطلاع از شرایط کار در استرالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از پر اهمیت ‌ترین وشاید بتوان گفت مهم‌ ترین بخش از ویزای تحصیلی استرالیا، هزینه‌ تحصیل در استرالیا و هزینه اخذ ویزای آن است. همان‌طور که احتمال دارد به گوش شما هم رسیده باشد هزینه ویزای تحصیلی این کشور زیاد است. البته این به معنی این نیست که خود اقدام برای ویزا گران باشد، منظور این است که هزینه‌ های تحصیل بالا است. یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزا، پرداخت هزینه اپلای و یا اپلیکیشن فی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا است. بهتر است اگر قصد تحصیل در استرالیا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارید ابتدا از یک موسسه حقوقی که ذر این زمینه فعالیت دارد مشاوره دریافت کنید سپس اقدام کنید.

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌ شود. بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور به عنوان دانشگاه برتر جهان شهرت گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است. همین موضوع به همراه بورسیه‌ های متنوع ارائه شده، موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ چون سیدنی، ملبورن، آدلاید، ویکتوریا به استرالیا مهاجرت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به ارائه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی می ‌پردازد. برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بهتر است به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :