مهاجرت به کشور کانادا

وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا

متقاضیان خارجی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد یکی از مواردی که بایستی از آن اطلاع داشته باشد وقت سفارت کانادا و اطلاعات کلی می باشد. در طول این سال ها که سفارت کانادا در ایران وقت سفارتی صادر نمی کند این روند دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده که باعث ایجاد ابهام و سوالات زیادی در خصوص روند اخذ وقت سفارت کانادا شده است. در طول سالیان متمادی که این کشور مهاجران فراوانی جذب می نماید ایرانیان بسیار زیادی به این کشور عزیمت کرده اند.

لذا با توجه به وسعت بسیار زیاد کشور کانادا به نسبت جمعیتی که در آن گردهم آمده اند همواره این احساس نیاز در این کشور وجود دارد که در حوزه های مختلفی نیاز به نیروی کار بیشتری دارد و خواهان جذب افراد بیشتری در این خصوص می باشد. پس بی علت نیست که شرایط مهاجرت نیز معمولا به نسبت کشورهای دیگری که از جمعیت اشباع شده اند راحت تر است. ما در این مقاله که توسط نویسندگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آمده است می خواهیم در خصوص موارد و شرایط اخذ ویزای کانادا مخصوصا وقت سفارت کانادا با یکدیگر به گفتگو بپردازیم.

درباره کشور کانادا

همانطوری که اشاره شد در مورد کانادا همواره این احساس نیاز در خصوص جذب نیروی کار خارجی وجود دارد. تعداد زیادی از استان های کانادا با توجه به نیازهای خود برنامه های استانی را ترتیب می دهند که بتوانند کمبود نیروی کار خود را از این طریق جبران نمایند. بسیاری از افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند برای بعد از تحصیل اقدام به تبدیل اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری می نمایند. اولین قدم برای اخذ ویزای کانادا تکمیل فرم ها و مدارک مورد نیاز ویزای کانادا بدون هیچ کم و کاست و بعد از آن گرفتن وقت سفارت برای انجام مراحل بعدی است.

روند اینترنتی اخذ وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا به 2 شکل امکانپذیر بوده است. بدین ترتیب از 2 طریق می توان برای اخذ این وقت اقدام نمود. یکی از این موارد از طریق اینترنتی و الکترونیکی است که بایستی در این خصوص متقاضی مورد نظر باید از طریق سایت سفارت این کشور که معمولا از طریق سایت های سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران مانند آذربایجان، ترکیه و یا امارات اقدام کند. در ابتدا بایستی یک حساب کاربری افتتاح نماید.

بدین ترتیب وقت سفارت خود را تعیین نموده، مدارک مورد نیاز را در سایت سفارت قرار داده و مبالغی که برای وقت سفارت و درخواست ویزا وجود دارد را پرداخت و فرم های ارائه شده را تکمیل نماید. در مرحله بعدی بایستی با مراجعه به سفارت کانادا طی یک ماه آتی اصل مدارک را تحویل نماید و بیومتریک (انگشت نگاری و عکس دیجیتالی) را کامل کند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا نیز می توانید مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

روند اخذ وقت سفارت کانادا به صورت حضوری

در مورد فردی که می خواهد به صورت حضوری اقدام نماید همان مواردی را که به صورت اینترنتی ذکر شد باید به صورت حضوری انجام دهد. یعنی به صورت حضوری به سفارت کانادا مراجعه نموده و وقت سفارت را از این طریق با ارائه مدارک مربوطه اخذ نماید. فرم های مربوطه به درخواست ویزا را تکمیل و مبالغ آن را نیز پرداخت کند. ایرانیانی که قصد مراجعه حضوری دارند بایستی به کارگزاری هایی که در شهر ابوظبی امارات یا استانبول و آنکارای ترکیه یا سایر شهرهای کشورهای اطراف مراجعه نمایند.

هر کدام از این شهرها شرایط مختلفی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. به عنوان مثال شهر ابوظبی در امارات هزینه های بیشتری در طول مراجعه برای شما به همراه خواهد داشت. در حالیکه این هزینه ها در ترکیه معمولا کمتر خواهد بود. از دیگر مزایایی که می توان به آن اشاره نمود پرواز مستقیم و همه روزه به شهر استانبول می باشد. به طور کلی مراحل اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان به شرح روال ذکر شده در مقاله مذکور خواهد بود.

روند اخذ وقت سفارت کانادا به صورت حضوری

مدارک سفارت برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز فرد متقاضی برای ویزای ویزیتوری یا توریستی کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • داشتن پاسپورت معتبر که برای مدت زمانی حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • به همراه داشتن یک قطعه عکس متناسب با پاسپورت
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج
  • مدارکی برای اثبات ترک کانادا پس از اتمام اعتبار ویزا
  • دعوت نامه (در صورت وجود)

شرایط و الزامات سفارت جهت اخذ ویزای کاری کانادا

یکی از پرطرفدارترین برنامه های مهاجرتی به کشور کانادا، اشتغال در فرصت های شغلی و مشاغل مورد نیاز کانادا است. در اولین مرحله از شروع روند مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری کانادا بایستی از کافرمایی در کانادا مانند کمپانی یا شرکتی که در زمینه فعالیت متقاضی فعالیت حرفه ای دارد بایستی دعوت نامه کاری یا پیشنهاد شغلی و یا جاب آفر داشته باشد. پس از آنکه فرد توانست تاییدیه مورد نظر را در خصوص اداره مهاجرت کانادا برای اخذ ویزای کار دریافت نماید می تواند مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری این کشور را ارسال نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا عبارتند از:

  • مدارک هویت شخصی
  • پاسپورت و اسکن آن (پاسپورت قدیمی در صورت وجود)
  • 2 قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • داشتن پیشنهاد شغلی یا دعوتنامه کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه و آزمایشات پزشکی

پروسه اخذ ویزای کاری این کشور به شرح زیر خواهد بود.

پروسه اخذ ویزای کاری کانادا

برای اخذ ویزای کاری در کشوری چون کانادا ابتدا باید یک شخصی در کانادا به عنوان کارفرما که می تواند شخصیت حقوقی یا حقیقی در یک کمپانی یا شرکت باشد با متقاضی کار در ارتباط باشد و متقاضی بتواند با ارائه رزومه کاری خود به وی، او را متقاعد نماید که در شغل خود تخصص کافی دارد. پس از آن کارفرما دعوتنامه کاری یا پیشنهاد شغلی برای وی ارسال نماید تا با آن پیشنهاد کاری برای سفارت و اخذ ویزای کاری اقدام نماید.

لذا یک پروسه بسیار طولانی برای اخذ دعوتنامه کاری وجود دارد. اگر فردی نتواند دعوتنامه کاری یا پیشنهاد شغلی داشته باشد باید از روش دیگری برای کار اقدام نماید که این روش جایگزین برای کشور کانادا روش یا سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری کانادا یا روش ورود سریع برای افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند اما دعوت نامه کاری ندارند، لذا از طریق روش اکسپرس اینتری اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا می نمایند. در این روش که point base system یا مبتنی بر امتیاز است فرد متقاضی بایستی از پارامترهای مختلف امتیاز کسب نماید تا بتواند با جمع مجموع امتیازات خود به حد نصاب مورد نیاز در اکسپرس دسترسی پیدا نماید. در این روش متقاضی مهاجرت باید در 2 نوبت امتیاز بدست آورد.

در مرحله اول باید اثبات نماید که صلاحیت لازم را دارد و از شاخصه هایی چون مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سن و سابقه کاری امتیاز جمع کند. اگر این امتیاز به حداقل به 67 از 100 امتیاز برسد در این صورت وارد مرحله اصلی که به آن pool یا استخر مجازی گفته می شود خواهد شد. در این مرحله وی باید 1200 امتیاز به دست آورد که از این 1200 امتیاز 600 امتیاز را مستقیما باید خود وی به دست آورد. اگر امتیاز لازم بدست آمد باقی امتیازات را دولت کانادا یا یکی از استان ها به او اعطاء خواهد نمود.

در انتها ضمن تشکر و قدردانی از مطالعه مقاله وقت سفارت کانادا امید است اطلاعات مفید و جامعی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد. در ضمن خاطر نشان می سازیم که مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و نظرات شما در خصوص مهاجرت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :