شرایط موناکو

هزینه زندگی در موناکو

هزینه زندگی در موناکو

اینکه ماهانه چقدر برای هزینه زندگی در موناکو می پردازید، به سبک زندگی و محل اقامت شما در این کشور بستگی دارد. انتخاب زندگی پرطرفدار در موناکو احتمالا حفره های بزرگتری را در هر بودجه ای ایجاد می کند. شاهزاده موناکو افراد ثروتمند و با نفوذ را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. از سوی دیگر این کشور یکی از گرانترین کشورهای اروپا برای زندگی در نظر گرفته می شود. زندگی در موناکو بدون حساب بانکی غیر ممکن است.

برای خرید ملک، اجاره آپارتمان در موناکو، اجاره ماشین و سایر همه این موارد فقط از طریق حساب بانکی امکان پذیر است. موناکو به دلایل مختلفی مهاجران را جذب می کند. برخی می خواهند با ایده آل رمانتیک موناکو زندگی کنند در حالی که برخی دیگر برای تنوع شغلی بهتر به این کشور سفر می کنند. یکی از جنبه های مثبت هزینه زندگی در موناکو، یارانه درمانی در این کشور است. همه افرادی که بیش از 3 ماه در موناکو زندگی کنند، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی هستند. برای درک بهتر هزینه های زندگی در موناکو ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

هزینه زندگی در موناکو در بخش مسکن

برای درک هزینه های زندگی در موناکو در بخش مسکن، باید به این موضوع واقف باشید که قیمت مسکن در سراسر موناکو بسیار گسترده است. با این حال حتی در موناکو پر زرق و برق، قیمت اجاره مسکن کمتر از آنچه تصور می کردید است. به طور کل، بدون در نظر گرفتن آپارتمان ها در شیک ترین مناطق موناکو، مطمئنا اجاره واحد های مسکونی 2 خوابه را خواهید دید که با قیمت 1000€ تا 2000€ (یورو) در ماه ارائه می شوند. همچنین این امکان وجود دارد که آپارتمان های یک خوابه را در محل های خوش آب و هوا با قیمت 1500€ (یورو) در ماه پیدا کنید. اما این واحد ها برای زندگی بسیار کوچک خواهند بود.

برای درک بهتر هزینه های مسکن در موناکو به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف هزینه های مسکن در موناکواجاره ماهانه به یورو
آپارتمان استودیویی در موناکو950€
آپارتمان 2 خوابه در مرکز موناکو1700€
آپارتمان 2 خوابه در اطراف موناکو1200€
آپارتمان تک خوابه در مرکز موناکو1400€

علاوه بر این هزینه های دیگری که در هنگام اجاره آپارتمان در موناکو باید در نظر گرفت، هزینه جانبی است که عبارت اند از:

هزینه های مربوط به اجاره آپارتمان در موناکو

هزینه زندگی دانشجویی در موناکو

دانشجویانی که قصد تحصیل در موناکو را دارند قبل از اعزام به این کشور، ابتدا باید هزینه زندگی در موناکو را مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی برای یک زندگی دانشجویی متوسط در موناکو باید ماهانه مبلغ 2500€ (یورو) را در نظر بگیرید. موناکو کشوری توسعه یافته است که هزینه زندگی نسبتا بالاتری نسب به کشورهای آسیایی برای دانشجویان دارد. به طور مثال دانشگاه بین المللی فرانسه هزینه های متفاوتی را برای مجموعه مختلف دانشجویان بین المللی دریافت می کند. برای دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای اسکاندیناوی هزینه در دانشگاه بین المللی موناکو حداقل است. در حالی که برای مناطق غیر اتحادیه اروپا هزینه ها معمولا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا است.

در نمودار زیر می توانید هزینه های رایج زندگی در موناکو برای دانشجویان را ملاحظه فرمایید:

هزینه های رایج زندگی در موناکو برای دانشجویان

هزینه زندگی در بخش حمل و نقل در موناکو

هزینه حمل و نقل در موناکو به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. از مزایای زندگی در کلانشهر موناکو، سیستم حمل و نقل عمومی گسترده در این کشور است. مهاجرانی که در موناکو زندگی می کنند، متوجه خواهند شد که اصلا نیازی به ماشین در این کشور ندارند. زیرا سیستم های مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در موناکو بسیار عالی و ارزان است.

به عنوان مثال یک بلیط یک طرفه در موناکو حدود 1.50€ (یورو) می باشد و یک بلیط ماهانه حدود 65€ (یورو) قیمت دارد. علاوه بر این اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد به محل کار استفاده می کنید. اغلب کارفرمایان برای هزینه های حمل و نقل یارانه پرداخت می کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که بسیاری از ساکنان حومه موناکو برای حمل و نقل از ماشین های شخصی خود استفاده می کنند.

هزینه زندگی در بخش حمل و نقل در موناکو

کمک هزینه زندگی در موناکو

دولت موناکو با همکاری وزارت کار این کشور کمک هزینه های مختلفی را برای زندگی در این کشور به مهاجران بین المللی ارائه می دهد. کمک هزینه زندگی در موناکو طی سال های گذشته مورد استقبال اغلب افراد جامعه قرارگرفته است. انواع خاصی از کمک هزینه های زندگی در موناکو وجود دارد که عبارت اند از:

نوع کمک هزینهتوضیحات
کمک هزینه عائله مندی در موناکواگر فرد متقاضی به همراه خانواده خود به طور ثابت و منظم در موناکو زندگی می کنند در صورتی که مسئولیت دائمی حداقل یک فرزند را داشته باشند. کمک هزینه عائله مندی به آنها تعلق می گیرد. علاوه بر این کمک هزینه عائله مندی از دومین فرزند تحت تکفل قابل پرداخت است.
کمک هزینه زایمان و پدری در موناکومزایای زایمان و پدری به پرداخت هزینه های مربوط به بارداری و زایمان، پرداخت نقدی خدمات در دوران مرخصی قبل و بعد از زایمان و مرخصی پدر کمک می کند.

همچنین از ماه ششم به بعد شما از پرداخت سهم نرخ ثابت 2€ (یورو) و حق امتیاز پزشکی برای داروها، مداخلات پزشکی و حمل و نقل معاف هستید. اگر چنانچه مطالب این مقاله در خصوص هزینه های زندگی در موناکو برای شما مفید واقع نشده است. بدین ترتیب می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مطالب انبوه این سایت دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :