شرایط ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند

ایسلند کشور کوچکی است و برای بررسی هزینه زندگی در ایسلند، پایتخت آن ریکیاویک که 100000 نفر جمعیت دارد، کافی است. چرا که به دلیل کوچک بودن این کشور می توان نتیجه گرفت، قیمت ها در سراسر این کشور یکسان خواهد بود. ایسلند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که با حقوق بالا، امید به زندگی بالا، سطح شگفت انگیز توسعه جامعه، روحیه مدنی، شرایط محیطی، رضایت از زندگی و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپا، شما را بلافاصله تحت تاثیر قرار می دهد. برای کسب اطلاعات درباره هزینه زندگی در ایسلند می توانید مقاله زیر را، که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، مطالعه نمایید.

میانگین هزینه زندگی در ایسلند

میانگین هزینه زندگی در ایسلند که باید انتظار داشته باشید برای هر ماه زندگی مناسب برای یک نفر بپردازید، حدود €2500 (یورو) یا ISK360000 (کرون) است. این شامل هزینه های اجاره، غذا و سایر هزینه های روزانه که یک فرد معمولی در طول 1 ماه دارد را پوشش می دهد. به خاطر داشته باشید که این ها فقط مقادیر تخمینی هستند که بسته به سبک زندگی شما می توانند بسیار متفاوت باشند.

اگر شما فردی برون گرا هستید که عاشق شب های سینما، غذا خوردن در بیرون از خانه، رفتن به هر جشنواره و از دست ندادن یک رویداد، یا اهل خرید کردن هستید، هزینه زندگی در ایسلند برای هر ماه شما قطعاً بالاتر از میانگینی است که در اینجا محاسبه می کنیم، زیرا هزینه ها، حتی در مقادیر کمتر، در پایان ماه جمع می شود. و ایسلند قطعا یکی از آن مکان های ارزان در اروپا نیست.

از طرف دیگر، البته، اگر فردی درونگرا هستید که ترجیح می دهید در خانه بمانید، غذای خود را بپزید یا حتی بهتر از آن، اگر بسیار مقتصد هستید، در هر موقعیتی مقداری پول کنار بگذارید، درآمد خود را با دقت مدیریت کنید، پس این احتمال وجود دارد که هزینه زندگی در ایسلند برای هر ماه شما بسیار کمتر باشد. به عبارت دیگر، می‌توانید %10 تا %20 کمتر از مقداری که در بالا ذکر شد، خرج کنید، اما اگر دوست دارید اغلب ولخرجی کنید، می‌توانید خیلی بیشتر خرج کنید.

توزیع هزینه زندگی در ایسلند را روی نمودار زیر مشاهده کنید:

توزیع هزینه زندگی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند در بخش مسکن

اگر مانند اکثر مردم نیستید و به جای آن می خواهید در ایسلند ملک بخرید، انتظار داشته باشید که در مناطق مرکزی حدود 5500€ (یورو) برای هر متر مربع و در مناطق دورتر حدود %10 تا %15 کمتر بپردازید. با این حال، به احتمال زیاد می خواهید اجاره کنید. قیمت اجاره از شهری به شهر دیگر کمی متفاوت است و آن هایی که نزدیک به مرکز هستند کمی گران تر هستند. به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که هنگام اجاره آپارتمان در ایسلند چیزی شبیه به مقادیر ذکر شده در زیر بپردازید:

  • 1200€ (یورو) برای یک آپارتمان 1 خوابه
  • 1800€ (یورو) برای یک آپارتمان 2 خوابه

با این حال، در مرکز ریکیاویک، می توانید قیمت هایی را پیدا کنید که بسیار بالاتر از مقادیر ذکر شده در اینجا هستند. حقیقت این است که تقاضا برای اقامت در ایسلند در طول سال ها به طور مداوم افزایش یافته است، اما تعداد زیادی ساختمان جدید ساخته نشده است. به نظر می رسد که علاوه بر افزایش هزینه زندگی در ایسلند در بخش مسکن، قیمت ها در سراسر اروپا نیز به طور پیوسته در حال افزایش هستند. برای مثال هزینه زندگی در فنلاند نیز در حال افزایش است.

هزینه زندگی در ایسلند در بخش مسکن

هزینه آب و برق بخشی از هزینه زندگی در ایسلند

یک خانه بدون وسایل برقی نمی تواند با استانداردهای زندگی مناسب مرتبط باشد، بنابراین هزینه های آب و برق به عنوان بخشی از هزینه زندگی در ایسلند، به طور کامل با هزینه های اقامت همراه است. این هزینه ها شامل برق اولیه، گرمایش، سرمایش، زباله و آب است، اما هزینه اینترنت، تلفن و تلویزیون نیست. این هزینه ها معمولاً در هزینه ‌های اجاره ماهانه لحاظ نمی ‌شوند، اما برخی از مالکان همه یا برخی از آنها را در هزینه ‌های ماهانه لحاظ می ‌کنند. بنابراین به این نکته توجه کنید، زیرا اگر این هزینه‌ ها از قبل لحاظ شده باشند، می‌ توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید. اما در اینجا مبالغ تخمینی است که هنگام اجاره (یا داشتن یک مکان) در ایسلند برای خدمات آب و برق پرداخت خواهید کرد:

  • 100€ (یورو) برای یک آپارتمان 1 خوابه
  • 150€ (یورو) برای یک آپارتمان 2 خوابه

هزینه غذا و رستوران بخشی از هزینه زندگی در ایسلند

به طور متوسط، یک فرد مجرد باید انتظار داشته باشد که حدود €450 (یورو) در ماه برای غذا به عنوان بخشی از هزینه زندگی در ایسلند بپردازد، که شامل مقداری غذا خوردن در بیرون اما بیشتر آشپزی در خانه (غذای مناسب) می شود. اگر ترجیح می‌ دهید زیاد بیرون غذا بخورید، هزینه ‌های ماهانه‌ شما تا حدی افزایش می ‌یابد، زیرا رستوران ‌های ایسلند بسیار گران هستند و با هم زیاد می ‌شوند.

به عنوان مثال، اگر قرار باشد ناهار خود را هر روز در یک رستوران بخورید، فقط برای آن حداقل €350 (یورو) می پردازید. با توجه به 2 وعده غذایی دیگر و شاید برخی از میان وعده ها، قیمت مواد غذایی قطعاً می تواند به راحتی افزایش یابد. اما باز هم، این بستگی به عادات غذایی، رژیم غذایی، دفعات غذا خوردن، عملاً به تعداد مواد یا وعده‌ های غذایی که می ‌خرید و قیمت‌ هایی که برای آنها می ‌پردازید، دارد. همه اینها در نهایت عددی را می سازد که می توانید در پایان ماه محاسبه کنید. به منظور مهاجرت به اروپا می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :