شرایط ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند در شهرهای مختلف این کشور به خصوص در پایتخت این کشور دوبلین و شهرهای پرجمعیت بیشتر می باشد. ایرلند نام یک جزیره ای است که در موقعیت جنوب غربی اروپا قرار دارد. ایرلند دارای 2 بخش به نام جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است. جمهوری ایرلند یک کشور مستقل است، اما ایرلند شمالی کشوری تحت حاکمیت انگلستان است و از قوانین مهاجرتی آن پیروی می کند. این کشور به دلیل دارا بودن اقتصادی قدرتمند، شرایط تحصیلی کامل و سطح بالا و همچنین شرایط سهل مهاجرت، به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تبدیل شده است. در این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره زندگی در ایرلند را بررسی کنیم.

هزینه زندگی روزمره در ایرلند

همانطور که بیان شد، هزینه زندگی در ایرلند از سطح بالایی برخوردار است. شما برای داشتن یک برنامه مناسب برای کنترل هزینه های خود، باید که اطلاعات کافی از هزینه های زندگی در ایرلند داشته باشید. هزینه های روزه برای شما اجاره مسکن، پرداخت قبوض آب، برق، گاز و اینترنت، مواد غذایی، حمل و نقل، هزینه آموزش و تحصیل را شامل می شود. برای مثال، قیمت غذا در اماکن مختلف شهر را بررسی خواهیم کرد. صرف یک وعده ساده و ارزان در ایرلند حداقل 15€ (یورو) و یک روز غذای ساده برای 2 نفر، حدود 70€ (یورو) برای شما هزینه برخواهد داشت.

قیمت برخی خرید های روزانه مواد غذایی را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • یک لیتر شیر 9€ (یورو)
  • نان سفید تازه با وزن 500 گرم، 63€ (یورو)
  • یک کیلوگرم برنج سفید 31€ (یورو)
  • تخم مرغ، 12 عدد، 90€ (یورو)
  • یک کیلوگرم پنیر محلی ایرلندی 72€ (یورو)

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت، اجاره محلی برای اسکان است. هزینه اسکان که یکی از اصلی ترین هزینه زندگی در ایرلند است، در اماکن و نقاط مختلف این کشور متفاوت می باشد. قیمت اجاره یک خانه 1 خوابه در مرکز شهر حدود 151452€ (یورو) قیمت دارد. در صورتی که اگر مکان مورد نظر شما خارج از شهر قرار گرفته باشد، قیمت یک آپارتمان 1 خوابه در حاشیه شهر به 124484€ (یورو) کاهش پیدا می کند. همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر، هزینه ای بالغ بر 253014€ (یورو) دارد.

هزینه زندگی روزمره در ایرلند

شرایط زندگی در ایرلند

ایرلند به عنوان سومین جزیره اروپا شناخته می شود و همین امر موجب شده تا مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی را در این کشور ببینید. جمعیت حدودی جمهوری ایرلند حدود 6000000 نفر بوده که حدود 10% از آنها را مهاجران تشکیل می دهند. پایتخت این کشور دوبلین نام داشته و مردمان این کشور، به 2 زبان انگلیسی و ایرلندی صحبت می کنند. عموما زبان مورد استفاده در ایرلند، انگلیسی است و زبان ایرلندی رواج کمتری دارد. به دلیل افزایش میزان درخواست مهاجرت از سوی متقاضیانی از سرتاسر دنیا، داشتن اطلاعات درباره چگونگی هزینه زندگی در ایرلند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هزینه های زندگی در ایرلند در سطح بالایی قرار دارند.

هزینه زندگی در ایرلند، با توجه به آخرین آمار به ثبت رسیده، حدود 96% بیشتر از هزینه زندگی در ایران می باشد. اجاره ملک که یکی از مهم ترین مسائل مهاجرت به ایرلند است، در پایتخت این کشور یعنی دوبلین، بیشتر از سایر نقاط این کشور می باشد. طبق آخرین داده های به ثبت رسیده، هزینه اجاره ملک در ایرلند حدود 132% بیشتر از هزینه اجاره در ایران می باشد. در شهر دوبلین پایتخت این کشور، هزینه زندگی حدود 10000€ الی 15000€ (یورو) بوده که تمام هزینه های ممکن برای یک فرد در طول یک ماه را شامل می شود. اجاره مسکن، هزینه مواد غذایی، آب، برق و گاز و همچنین اینترنت و حمل و نقل را شامل می شود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایرلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

هزینه تحصیل در ایرلند

ایرلند به واسطه کیفیت بالای آموزش و دارا بودن دانشگاه های سطح بالا در خود، هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام می کنند. هزینه تحصیل، یکی از هزینه زندگی در ایرلند بوده که مهاجرانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، بهتر است که اطلاعات کافی از آن داشته باشند. ایرلند با داشتن دانشگاه های مجهز و اساتید مجرب، به یکی از مقاصد اصلی ادامه تحصیل، برای دانشجویان تبدیل شده است. متقاضیان ادامه تحصیل در ایرلند می توانند در اکثر رشته های پزشکی، مهندسی، مدیریتی و حقوقی مشغول به ادامه تحصیل شوند. جهت اطلاع از شرایط کار در ایرلند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه تحصیل در رشته های مختلف در این کشور بدین شرح می باشد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
علم و فناوری9250€ الی 45000€
مهندسی9250€ الی 24000€
هنر و علوم انسانی9250€ الی 22000€
رشته های مرتبط با پزشکی4000€ الی 48000€

یکی دیگر از دلایل مهاجر پذیر بودن این کشور، صحبت به زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی مردمان آن است. اما یکی دیگر از امور مهم، داشتن اطلاعات از هزینه زندگی در ایرلند است. شما با داشتن این اطلاعات مهم، می توانید برای بودجه خود یک برنامه ریزی خوب داشته باشید و منبع مالی خود را مدیریت کنید. هزینه زندگی در ایرلند نسبت به هزینه های زندگی در ایران بیشتر بوده و مدیریت هزینه ها به دانش کافی نیاز دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا اطلاعات جامع و کاملی را در امور مهاجرتی در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :