شرایط آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

متقاضیان مهاجرت به آفریقای جنوبی قبل از سفر به این کشور بایستی جزییات هزینه زندگی در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار دهند. در سال 2022 بعد از بیماری همه گیری، تمام کشورها از جمله آفریقای جنوبی با افزایش تورم اقتصادی روبه روست. هم چنین تهاجم خشونت آمیز روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت ها در بخش انرژی شده است. به طور کلی عوامل مختلفی بر هزینه زندگی در آفریقای جنوبی و سایر کشورها تاثیرگذار است.

از جمله این عوامل می توان به مواردی چون شرایط اقتصادی، شهر مورد نظر برای اقامت، سبک زندگی و درآمد فرد یا خانواده و هم چنین تعداد افراد خانواده اشاره کرد. از همین رو، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقاله پیش رو را که به بررسی هزینه زندگی در آفریقای جنوبی می پردازد، به متقاضیان علاقه مند مهاجرت به آفریقای جنوبی ارائه می کند.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بخش مسکن

در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، اجاره در آفریقای جنوبی چندان بالا نیست. با این حال، قیمت ها به طور قابل توجهی بین ژوهانسبورگ، پایتخت، و کیپ تاون متغیر است. به عنوان مثال، یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز ژوهانسبورگ ZAR6816 (راند) است، در حالی که ZAR11406 (راند) در کیپ تاون است که 40% افزایش یافته است. زندگی در حومه شهر بسیار ارزان است. به عنوان مثال، یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر کیپ تاون ZAR22980 (راند) و فقط ZAR15611 (راند) در خارج از مرکز است. همانطور که می بینید، کیپ تاون بالاترین قیمت اجاره را دارد، با آپارتمان هایی بیش از ZAR26209 (راند) در ماه برای یک آپارتمان به طور متوسط ​​120 متر مربع در مقایسه با حدود ZAR21584 (راند) در ژوهانسبورگ.

در جدول زیر هزینه اجاره مسکن به عنوان بخشی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است:

نوع و محل مسکنمیزان اجاره در هر ماه به راند آفریقای جنوبی
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرZAR4500 الی ZAR15000
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز4500ZAR الی ZAR9000
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر8000ZAR الی ZAR27000
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز8500ZAR الی ZAR20000

نمودار زیر هزینه زندگی در آفریقای جنوبی را در بخش های مختلف نشان می دهد:

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بخش مواد غذایی

آفریقای جنوبی در سال 2022 با افزایش قیمت ها در قفسه های سوپرمارکت روبه رو خواهد بود. 2 سال از همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و افزایش نرخ تورم را پشت سر می‌گذارد. در ماه فوریه، تورم به %5.7 رسید. حتی با این وجود، آفریقای جنوبی مقرون به صرفه ترین مکان برای خرید مواد غذایی برای خانواده شما است. در کشور آفریقای جنوبی، غذای آمریکایی زیادی پیدا نخواهید کرد، اما برندهای خوشمزه آفریقای جنوبی بسیار ارزان هستند. سوپرمارکت های زنجیره ای اصلی عبارتند از Checkers، Pick n Pay (PnP)، Spar، Shoprite و Woolworths Food. شرایط اخذ اقامت آفریقای جنوبی را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر میانگین قیمت تعدادی از اقلام غذایی را به عنوان بخشی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی مشاهده می کنید:

اقلام غذاییمیانگین قیمت به راند آفریقای جنوبی
یک بطری شیر معمولیZAR62.28
قرص نان سفیدZAR13.27
12 عدد تخم مرغ معمولیZAR30.76
پنیر محلیZAR51.50
فیله مرغZAR33.45
گوشت گاوZAR52.63
سیبZAR10.94
سیب زمینیZAR8.39
گوجه فرنگیZAR10.23

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بخش مواد غذایی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بخش حمل و نقل

حمل ‌و نقل عمومی در آفریقای جنوبی ارزان است و راه ‌هایی برای رفت و آمد با شبکه‌ های اتوبوس عمومی و شهری گسترده وجود دارد. بلیط یک طرفه ZAR30 است. گذرنامه ماهیانه ZAR650 هزینه دارد. با این حال، سیستم حمل و نقل در آفریقای جنوبی به اندازه ایالات متحده یا اروپا پیشرفته نیست. به عنوان مثال، اتوبوس‌ های شهری محلی در عصرها و آخر هفته ‌ها در حالت محدود کار می‌کنند. علاوه بر این، برخی از مسیرهای اتوبوس ناامن هستند.

اکثر مردم آفریقای جنوبی با استفاده از مینی بوس به محل کار خود رفت و آمد می کنند و به طور متوسط ​​ماهیانه ZAR1500 هزینه می کنند. به عنوان یک مهاجر، احتمالا از Uber موجود در کلانشهرهای بزرگ استفاده می کنید. رانندگان تاکسی تقریباً ZAR12 در هر کیلومتر دریافت می کنند. اگر خرید ماشین را انتخاب کنید، استقلال بیشتری به شما می دهد. از ماه می 2022، قیمت 1 لیتر بنزین در آفریقای جنوبی ZAR19 است. این کشور قطار دارد، اما آنها در هر شهر در دسترس نیستند و غیر قابل اعتماد به حساب می آیند. شرایط و جزییات مهاجرت به آفریقای جنوبی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بخش انرژی و اینترنت

علیرغم افزایش هزینه های انرژی تا حدی مرتبط با گسترش نظامی تهاجمی روسیه در اوکراین، آفریقای جنوبی قبلا تلاش کرده است تا وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را به حداقل برساند. برای مثال، بخشی از نفت خام خود را از تولیدکنندگان آفریقایی، نیجریه و آنگولا وارد می‌کند. این بدان معنی است که هزینه های آب و برق در آفریقای جنوبی احتمالا تا کنون ثابت می ماند. امکانات اولیه برای یک آپارتمان 85 متری در ژوهانسبورگ حدود ZAR1493 (راند)، در کیپ تاون ZAR1200 (راند) و 1535ZAR (راند) در دوربان است. اتصال به اینترنت در آفریقای جنوبی ارزان نیست. میانگین قیمت اینترنت در ماه 900 است. با این حال، بیشتر آنها برای لذت بردن از سرعت 100 مگابیت بر ثانیه بسته اینترنت، بیش از ZAR1200 (راند) پرداخت می کنند.

پوشش هزینه زندگی در آفریقای جنوبی با درآمد و بیمه

برای اکثر مهاجران در آفریقای جنوبی، سیستم مراقبت های بهداشتی در درجه اول یک امر خصوصی است، زیرا بسیار بهتر از عمومی است. هزینه ویزیت دکتر می تواند حدود ZAR55 (راند) باشد، در حالی که هزینه اقامت در بیمارستان می تواند تا ZAR991 (راند) در شب باشد. برنامه پزشکی خصوصی شما بیشتر هزینه ها را پوشش می دهد. قیمت بسته های مراقبت های بهداشتی خصوصی بین ZAR1000 الی ZAR20000 (راند) در ماه برای یک خانواده 4 نفره متغیر است. اگر برای کار به آفریقای جنوبی می روید، کارفرمای شما ممکن است تا حدی هزینه بیمه درمانی شما را پوشش دهد.

دستمزد بستگی به نقش و موقعیت جغرافیایی دارد. جالب اینجاست که برخی از صنایع، آفریقای جنوبی را به 3 منطقه تقسیم می کنند تا حداقل دستمزد خود را تعیین کنند. مجموعه ای از قوانین دیگر اعمال می شود، بسته به بخش و عوامل دیگر که ممکن است بسیار گیج کننده به نظر برسد. میانگین حقوق خالص ماهانه 22191ZAR (راند) است. برای مهاجرت به اروپا و سایر قاره ها، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان مجموعه، در مسیر اهداف مهاجرتی خود قدم برداشته و اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :