مهاجرت سرمایه گذاری در اسلواکی

نوآفرینی در اسلواکی

نوآفرینی در اسلواکی

یکی از راه های کسب مجوز اقامت از طریق نوآفرینی در اسلواکی است که نوآفرینی با ثبت شرکت های مختلف در این کشور امکان پذیر است. هرچند رایج ترین شکل نوآفرینی در اسلواکی، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. متقاضیان سرمایه گذاری در اسلواکی می توانند با 2 نوع ویزای اقامت کوتاه مدت و دائم به نوآفرینی در اسلواکی بپردازند. نوآفرینی در اسلواکی با داشتن ویزای شنگن و تابعیت کشور دیگری از اتحادیه اروپا، امکان پذیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقاله زیر را که به بررسی نوآفرینی در اسلواکی پرداخته، به متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور ارائه می کند.

مراحل نوآفرینی در اسلواکی

هر متقاضی خارجی می تواند به عنوان یک کارآفرین انفرادی در اسلواکی ثبت نام کند. کارآفرینان انفرادی می توانند توسط خارجی ها ثبت نام کنند، حتی اگر قبلا در این کشور زندگی نکرده باشند و اجازه اقامت در اینجا نداشته باشند. مراحل نوآفرینی در اسلواکی به صورت زیر است:

  • افتتاح حساب بانکی جهت نوآفرینی در اسلواکی برای مالک و کارآفرین
  • واریز مبالغ مورد نیاز به هر 2 حساب
  • درخواست برای مجوز اقامت

یک کارآفرین می تواند نوآفرینی در اسلواکی را بدون اجازه اقامت در اسلواکی آغاز کند. با این حال، کاملا منطقی است که از فرصت برای دریافت مجوز اقامت در اسلواکی بر اساس نوآفرینی در اسلواکی استفاده کنید تا به طور کامل فرآیندهای تجاری خود را ایجاد کنید. حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد تا مجوز اقامت دریافت شود. علاوه بر این، دولت اسلواکی در یک سیستم مجموع هزینه ها را معرفی کرده است که براساس آن کارآفرینان فردی می توانند %60 درآمد خود را به هزینه ها نسبت دهند. تنها %40 از کل درآمد کارآفرینان فردی مشمول مالیات است.

مزایای نوآفرینی در اسلواکی

مهم ترین مزیت سیستم نوآفرینی در اسلواکی در رابطه با خارجی ها را شاید بتوان رویه اتحاد مجدد خانواده نامید. یعنی یک متقاضی خارجی در صورت تایید وضعیت کارآفرینی در این کشور می تواند برای خود و همسر و فرزندان خود به طور همزمان اجازه اقامت بگیرد. نهاد خانواده در اینجا در مقیاس یک تجارت موفق قرار می گیرد و به یک تاجر این فرصت را می دهد که با آرامش آنچه را که ترجیح می دهد انجام دهد بدون اینکه بین تجارت و منافع شخصی ناهماهنگی ایجاد شود. این ویژگی اسلواکی را از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا متمایز می کند. نوآفرینی در اسلواکی شکل نسبتا ساده ای از فعالیت تجاری است که برای همه خارجی ها در دسترس است.

بر اساس وضعیت کارآفرین فردی، تاجر اجازه اقامت دریافت می کند و می تواند بلافاصله با خانواده خود در اسلواکی متحد شود. در پایان سال، لازم است حداقل درآمد را برای تمدید موفقیت آمیز اجازه اقامت برای ترم بعدی نشان دهید. اینها ویژگی های کلیدی هستند که می توانند به متقاضیان در تصمیم گیری به نفع اسلواکی بر اساس ارزیابی مزایای ارائه شده توسط کشورهای مختلف برای حرکت در چارچوب برنامه مهاجرت تجاری کمک کنند.

مزایای نوآفرینی در اسلواکی

بررسی نوآفرینی در اسلواکی

بررسی نوآفرینی در اسلواکی دارای چارچوب قانونی است که توسط قانون در مورد اقتصاد اجتماعی و شرکت های اجتماعی اداره می شود. شرکت‌ هایی که درخواست می‌کنند و سپس در یک ثبت خاص از کارآفرینان اجتماعی که توسط وزارت کار، خانواده و امور اجتماعی جمهوری اسلواکی هماهنگ شده است، فهرست می‌ شوند که می‌ توانند مشوق‌ های ذکر شده در قانون دریافت کنند. شکل بسیار رایج کارآفرینی در اسلواکی، علاوه بر شرکت ‌های ثبت ‌شده، یک کارگاه سرپناه است که می‌ تواند هر شکل تجاری (به عنوان مثال با مسئولیت محدود) داشته باشد. به طور کلی، تعداد شرکت ‌هایی که جنبه اجتماعی دارند، بیشتر از شرکت‌ هایی است که در اداره ثبت توسط قانون تنظیم شده‌اند.

شرکت ها باید با کمبود فرصت های مالی به عنوان کمک های بلاعوض خاص و فرصت هایی برای تامین مالی کارآفرینی در اسلواکی که هنوز محدود است، مقابله کنند. کارآفرینان اجتماعی می توانند به عنوان مثال بودجه دریافت کنند. وام های بانکی، گام‌ های کوچکی در برنامه ‌های ملی صندوق ‌های ساختاری برداشته می‌شود که امکان درخواست کمک‌ های مالی از صندوق‌ های ساختاری ملی را فراهم می‌کند و فراخوان‌ هایی را برای پروژه‌ هایی با هدف موضوعات اجتماعی آماده می‌کند. همچنین فرصت های محدودی برای آموزش کارآفرینان اجتماعی وجود دارد و این فرصت ها به در دسترس بودن کمک های مالی بستگی دارد. به طور کلی، فرصت ‌های زیادی برای کسب آموزش برای مهارت ‌های کسب‌ و کار وجود دارد، اما آموزش با مفهوم نوآفرینی در اسلواکی هنوز وجود ندارد.

نوآفرینی در اسلواکی با مجوز اقامت

طبق قانون مجوز تجارت، یک تبعه خارجی که اقامت دائم اسلواکی را داشته باشد، فرد اسلواکی محسوب می شود. این بدان معناست که در صورت داشتن اقامت دائم در اسلواکی، پس از اخذ مجوز تجارت، آزاد هستید که در طول اقامت خود در اسلواکی به تجارت بپردازید. بر اساس قانون مجوز تجارت، اگر یک شهروند اتحادیه اروپا اقامت دائم خود را در اسلواکی ثبت کند، یک نهاد اسلواکی محسوب می شود. پس از ثبت اقامت دائم و اخذ مجوز تجارت، مجاز به انجام تجارت در طول اقامت خود هستید.

اگر شهروند کشور ثالثی هستید و هیچ گونه اقامتی در اسلواکی ندارید، باید پس از اخذ مجوز تجاری برای اقامت موقت به منظور کسب و کار اقدام کنید. شما باید مجوز تجارت خود را همراه با درخواست اقامت موقت ارسال کنید. برای نوآفرینی در کشورهای اروپایی یا سرمایه گذاری در اسلواکی می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از اطلاعات کامل مشاورین و کارشناسان این موسسه، اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :