مهاجرت تحصیلی کانادا

نظام آموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا

کانادا مقصد بسیاری از مهاجران است، از این رو نظام آموزشی کانادا به صورت ابتدایی، متوسطه، کالج و تحصیلات عالی (دانشگاه ها) تقسیم بندی می شود. نظام آموزشی کانادا به صورت ایالتی یا استانی مدیریت می شود. همین امر باعث شده تا موسسات آموزشی و تحصیلی در کشور کانادا از نظر کیفی در سطح بالایی قرار گیرند. این موسسات می توانند نیازهای آموزشی و فردی دانش آموزان را مهیا سازند. از این رو می توان گفت کیفیت نظام آموزشی کانادا در سطح فوق العاده قرار دارد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل نظام آموزشی این کشور خواهند پرداخت.

جایگاه مدارس ابتدایی در نظام آموزشی کانادا

مدارس ابتدایی در کانادا به دلیل در اختیار داشتن امکانات و منابع کافی، قادر به مهیا کردن نیازهای فردی و تحصیلی دانش آموزان هستند. همچنین دانش آموزان از خدمات مشاورین علمی و حرفه ای در امور مشارکت اجتماعی زبان دوم مدارس بهره مند می شوند. دانش آموزان بایستی به مدت 6 سال در مقطع ابتدایی تحصیل کنند. به عبارتی در مدارس کانادا مقطع ابتدایی تا کلاس ششم ادامه دارد. از این رو دانش آموزان کانادایی مانند دانش آموزان ایرانی پس از کلاس ششم به مقطع متوسطه وارد شده و تحصیلات متوسطه را آغاز می کنند.

نقش مدارس متوسطه در نظام آموزشی کانادا

مدارس متوسطه کانادا مانند مدارس متوسطه ایران از کلاس 7 تا 12 ادامه دارد. اما در ایالت Quebec شرایط متفاوت بوده است. این مقطع دارای پایه های 7 تا 11 می باشد. در کانادا سال تحصیلی از ماه September (سپتامبر) شروع می شود، همچنین تا ماه June (ژوئن) ادامه دارد. دیپلم کانادا در سراسر جهان معتبر بوده بوده است. بدین ترتیب مورد پذیرش کشور های دیگر واقع می شود. در مدارس این کشور دانش آموزان حق انتخاب یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی را به عنوان زبان تحصیلی خود دارند. از این رو آزادند تا توسط یکی از زبان های رسمی کانادا آموزش ببینند. در مدارس دولتی کانادا تمام دروس ارائه شده است. همچنین برای مهاجرین خوابگاه در نظر گرفته می شود. اما در مدارس خصوصی این کشور نسبت دانش آموزان به معلم کمتر بوده است. این مدارس می توانند بسته به سیاست اجرایی خود دخترانه یا پسرانه باشند.

همچنین مدارس خصوصی در کانادا برای دانش آموزان بین المللی شبانه روزی است. آموزش و تحصیل آنها دارای برنامه های ویژه ای می باشد. شهریه مدارس خصوصی در کانادا بسته به شرایط از یکدیگر متفاوت است. شایان ذکر است دانش آموزان جدید آموزش های زبان ها انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود. این مسئله رشد و توسعه فردی دانش آموزان و بهبود کیفیت یادگیری آنها را در بر می گیرد. جهت تحصیل در کانادا ابتدا مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده بررسی بفرمائید.

نقش مدارس متوسطه در نظام آموزشی کانادا

نقش کالج ها در نظام آموزشی کانادا

دوره کالج بیشتر بر روی مهارت های کسب و کاری دانش آموزان تاکید دارد. به عبارتی دانش آموزان پس از گذراندن این دوره می توانند در شاخه های صنعت کانادا بسته به نیاز کارفرمایان شروع به فعالیت کرده و منابع مالی خود را تامین کنند و پس از کالج دانش آموزان آماده ورود به بازار کار کانادا هستند.

برخی از علومی که دانش آموزان در کالج فرا می گیرند عبارت اند از:

  • بهداشت
  • علوم رایانه
  • کشاورزی
  • روزنامه نگاری

برای تحصیل در دانشگاه های کانادایی، دانش آموزان به مدرک کالج نیاز دارند و ورود به دانشگاه در این کشور بدون گواهی کالج غیر ممکن است. دوره های کالج بسته به رشته مورد نظر متفاوت است. به عبارتی در برخی موارد چند ماه و در برخی دیگر تا 4 سال ادامه دارد. لذا دانش آموزانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند باید دوره کالج را در این کشور علاوه بر دوره متوسطه که گذرانده اند، بگذرانند تا بتوانند تحصیلات عالی خود را در این کشور آغاز کنند.

تاثیر دانشگاه ها در نظام آموزشی کانادا

در دانشگاه های کانادا 3 سطح دانشگاهی وجود دارد که عبارت اند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. کارشناسی که در ایران به عنوان مقطع کارشناسی شناخته شده است. در دانشگاه های کانادا 4 سال به طول می انجامد. پس از آن دانشجویان می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شده و تحصیلات عالی خود را ادامه دهند. دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال زمان می برد. همچنین در این مقطع دانشجویان موظف به ارائه پایان نامه و مقالات می باشند. در انتها نیز برای اخذ مدرک دکتری به 3 سال زمان نیاز است. این مقطع از تحصیلات عالی به پایان برسد.

نکته مهم این است که ارزش و اعتبار مدارک دانشگاهی اخذ شده در کانادا با کشورهای مشترک المنافع و ایالات متحده آمریکا برابری کرده و اعتبار یکسان دارد. از این رو می توان گفت تحصیل در کانادا را می شود با تحصیل در ایالات متحده آمریکا برابر دانست. هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا بسته به برنامه آموزشی دانشگاه متفاوت بوده است. همچنین نمی توان مبلغ کاملا مشخصی برای آن ارائه کرد. این کشور بر حسب آمار سال 2019 پس از ایالات متحده آمریکا و استرالیا در رتبه سوم جذب دانشجو با تعداد 642000 دانشجوی بین المللی رسیده بود.

 

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا علاوه بر موانع موجود مزایای ارزنده ای نیز دارد. این مزایا عبارت اند از:

  • برابری اعتبار مدرک تحصیلی: مدرک تحصیلی اخذ شده در کانادا اعتبار یکسانی با کشورهای توسعه یافته همچون کشورهای مشترک المنافع را دارد. همچنین مدارک اخذ شده از دانشگاه های کانادا در کشورهای بسیاری معتبر بوده است. همچنین به رسمیت شناخته می شود.
  • آموزش های ارزنده: با تحصیل در کانادا برای ورود به بازار کار از پایان مقطع کالج آماده اید. به عبارتی متقاضیان مهارت های تخصصی را در کالج ها می آموزند.
  • یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی در کلاس های بین المللی: به دلیل 2 زبانه بودن کشور کانادا ظرفیت یادگیری این زبان ها بالا بوده است. تحصیل در کانادا منجر به یادگیری این 2 زبان نیز می شود.
  • وجود فرصت های فراوان در کانادا: مهاجران تحصیلی در کانادا از تمامی حقوق موجود در این کشور بهره مند می شوند. فرصت های موجود برای شهروندان، برای دانشجویان مهاجر نیز در دسترس خواهند بود.

متقاضیان می توانند با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور کانادا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :