مهاجرت به کشور لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی

برای مهاجرت به لیتوانی ابتدا بایستی در خصوص روند مهاجرت، مزایا و معایب و انواع روش های قانونی مهاجرت را بررسی نمایید. هرچند امکان اینکه اعتبار مجوز را به 5 سال تبدیل کرد، وجود دارد. بعد از اقدام، مراحل صدور مجوز اقامت موقت در لیتوانی بین 2 تا 4 ماه طول می کشد. بعد از صدور مجوز اقامت، امکان الحاق خانواده وجود دارد که متقاضی می تواند از این امکان استفاده کند. مهاجرت به لیتوانی، دسترسی به سیستم آموزشی و بهداشتی بهتر، فرصت های تجاری متعدد و در کل شرایط زندگی بهتر را به دنبال دارد. اگر متقاضی مهاجرت به لیتوانی هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت به لیتوانی

برای مهاجرت به لیتوانی به گرفتن مجوز اقامت موقت در این کشور نیاز دارید. اما برای اخذ مجوز اقامت موقت در لیتوانی، لازم است مدارکی را با خود داشته باشید که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

  • داشتن شناسنامه یا پاسپورت شخصی
  • اظهارنامه بانک
  • بیمه درمانی با پوشش حداقل 6000€ (یورو)
  • ثبت نام اجباری در مقامات ایالتی مثل شهرداری
  • پرداخت 120€ (یورو)

کارت آبی در لیتوانی همان مجوز اقامت موقت است که گواهی می دهد که شهروند خارجی می تواند به طور قانونی در این کشور زندگی و کار کند. علاوه بر این، او می تواند از کارت آبی برای کار در کشور دیگری در اتحادیه اروپا به عنوان یک کارگر بسیار ماهر که برای لیتوانی نیز معتبر است استفاده کند. لازم به ذکر است اگر به قصد سرمایه گذاری در لیتوانی اقدام به اخذ مجوز اقامت موقت یا دائم می کنید باید مبلغ 50000€ (یورو) برای اخذ ویزای راه اندازی پرداخت کنید.

مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت دائم در لیتوانی از این قرار است:

  • داشتن مجوز اقامت موقت در لیتوانی (TRP)
  • گذرنامه
  • آزمون زبان و قانون اساسی

بعد از 10 سال اقامت دائم در کشور لیتوانی می توانید تابعیت این کشور را بگیرید. الزامات تابعیت:

  • اثبات تمکن مالی
  • زبان لیتوانیایی پایه
  • سوء پیشینه کیفری

انواع روش های مهاجرت به لیتوانی

سالیانه تعداد زیادی از سراسر دنیا به لیتوانی مهاجرت می کنند. مهاجرت به لیتوانی مزایایی را در پی دارد. به عنوان مثال شما می توانید بدون ویزا به کشور های عضو شنگن سفر کنید یا در تمام کشورهای دنیا حساب بانکی داشته باشید و به تحصیل و کار در آنها مشغول شوید یا تجارت خود را بدون محدودیت در آنها توسعه دهید هم چنین مهاجرت به لیتوانی محدودیت سنی ندارد. علاوه بر اینها می توانید از امکانات خوب این کشور در جهت تحصیل، کار، خدمات بهداشتی و رفاهی و سایر موارد بهره مند می شوید چرا که کیفیت زندگی در کشور لیتوانی بالاست. همه اینها عوامل مهاجرت به لیتوانی و جذب مهاجران خارجی است.

در ادامه انواع روش های مهاجرت به لیتوانی را برشمردیم:

انواع روش های مهاجرت به لیتوانی

هزینه زندگی برای مهاجرت به لیتوانی

قبل از مهاجرت به لیتوانی، همیشه باید تصمیم بگیرید که کجا زندگی کنید و چه مقدار پول برای زندگی در لیتوانی نیاز دارید. هزینه زندگی در لیتوانی نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار کمتر است. اینکه چقدر هزینه برای اجاره محل اقامت خود در لیتوانی نیاز دارید بستگی به تعداد اتاق ها، موقعیت خانه و وضعیت آپارتمان دارد. به عنوان مثال، اجاره آپارتمان یک خوابه برای زندگی در لیتوانی €200 الی 300€ (یورو) برای شما هزینه خواهد داشت. در حالی که اجاره آپارتمان 2 خوابه در مرکز پایتخت €600 (یورو) در ماه هزینه خواهد داشت. اقتصادی ترین گزینه برای کارگران مهاجر در لیتوانی وجود دارد اجاره یک اتاق که €150 (یورو) هزینه دارد.

هزینه زندگی برای مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی از طریق کار

اخیرا مهاجرت متخصصان با شایستگی بالا به لیتوانی از سایر کشورها برای استخدام در شرکت ها و سازمان های لیتوانی افزایش پیدا کرده است. مدارک لازم برای مهاجرت به لیتوانی که برای چنین افرادی تعیین شده است شامل مدرک تحصیلی بالا، بر اساس دیپلم، تحصیلات عالی، و حقوق توافق شده است که نباید کمتر از حقوق تعیین شده در قوانین لیتوانی باشد. در موارد خاصی از مهاجرت کاری، شرایط دیگری برای سابقه کار علاوه بر شرایط لازم برای صلاحیت و میزان حقوق تعیین می شود. مدت زمان انجام مراحل مهاجرت کاری به صلاحیت فرد، میزان حقوق مورد توافق و سایر شرایط بستگی دارد. این روند ممکن است تقریباً بین یک تا 6 ماه ادامه پیدا کند.

اگر متقاضی مهاجرت به لیتوانی جهت کار بخواهد به عنوان یک متخصص بسیار ماهر در لیتوانی استخدام شود، اسناد اصلی که باید توسط او ارائه شود از قرار زیر است:

  • مدارک صلاحیت شخص (مانند دیپلم، گواهی پایان دوره آموزشی و سایر موارد)
  • مدارک حداقل یک سال تجربه در بخش فعالیت های مربوطه در 2 سال گذشته

اگر متقاضی یک متخصص بسیار واجد شرایط باشد که بیشترین تقاضا را در لیتوانی دارد، حقوق توافق شده وی در لیتوانی بر اساس داده های اخیر توسط وزارت لیتوانی، کمتر از متوسط ​​حقوق ناخالص کارمندان بخش اقتصاد ملی نخواهد بود. طبق آمار، او می تواند برای صدور کارت آبی طبق عملکرد ساده درخواست دهد. اصل مدرکی که باید توسط این متقاضی ارائه شود، علاوه بر سایر مدارک اجباری، دیپلم تحصیلات عالی خواهد بود. در آخر اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید، می توانید با همراهی مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سریع تر به مقاصد خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :