مهاجرت تحصیلی عمان

مدارس ایرانی عمان

مدارس ایرانی عمان

گرچه تعداد مدارس ایرانی عمان انگشت شمار باشد، اما کیفیت تحصیل در این مدارس بسیار بالا است و مورد توجه اکثر متقاضیان قرار گرفته است. عمان کشوری صلح آمیز و مهمان نواز است که دسترسی آسان به شورای همکاری خلیج فارس و فراتر از آن دارد. مسقط پایتخت تمیز و توسعه یافته ای است که بین کوه ها و اقیانوس لانه کرده است. این شهر دارای مراکز خرید مدرن فراوان، سینما، امکانات تفریحی و سواحل شنی زیبا است. تقریبا 45% از جمعیت عمان مهاجرانی هستند که از بسیاری از کشورهای مختلف آمده‌اند که به این کشور احساس جذاب و چند فرهنگی می ‌دهد.

زندگی و تحصیل در مدرسه ایرانی در عمان متقاضیان را برای هیجان و چالش های محیط کار به طور فزاینده جهانی آماده می کند. در میان آب های زیبای خلیج عمان و دریای عرب، سرزمین با شکوه عمان قرار دارد و امارات متحده عربی در شمال غربی، یمن در جنوب غربی و عربستان سعودی در غرب آن واقع شده است. مساحت عمان تقریبا 309500 کیلومتر مربع است که از 5 منطقه و 4 استان تشکیل شده است.

5 بخش جغرافیایی کشور عمان عبارتند از:

  • باطنه
  • استان داخلیه
  • استان ظاهره
  • منطقه شرقیه
  • استان وسطی

در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کلی ادامه تحصیل در عمان و همچنین به معرفی مدارس ایرانی عمان خواهند پرداخت.

شرایط کلی تحصیل در عمان

تحصیل در عمان، یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان عرب، که از یک کالج در سال 1995 به 30 موسسه آموزش عالی در زمان حاضر گسترش یافته است. در این کشور سرمایه گذاری های بی شماری در زمینه آموزش انجام می شود که موجب جذب دانشجویان بین المللی خارجی می گردد. در این کشور دانشجویان می توانند فرهنگ غنی، زیرساخت های عالی و غذاهایی را که غذاهای سنتی عربی و آسیایی را با هم ترکیب می کند، کاوش کنند. تحصیل در عمان فرصت های شغلی با درآمد بهتری را در داخل یا خارج از کشور به دانشجویان و متقاضیان ارائه می دهد. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی، عمان برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه تری در مقطع مختلف تحصیلی و دوره های گوناگون ارائه می دهد.

بسته به اینکه دانشجویان اهل کدام کشور هستند، تحصیل در عمان می‌تواند به کشور آنها (مانند ایران که با عمان فاصله زیادی ندارد) نزدیک ‌تر باشد، بنابراین نیازی به هزینه ‌های زیادی برای سفر نخواهند داشت و می‌توانند در طول تعطیلات راحت‌ تر به دیدار خانواده و دوستان خود بروند. با توجه به این که کیفیت آموزش در عمان بسیار بالا می باشد، هر ساله به تعداد دانشجویان و دانش آموزان در مدارس و دانشگاه های عمان افزوده شده است. علاوه بر این، برای تحصیل در دانشگاه های عمان، دانشجویان می توانند از کمک هزینه های مختلف بهره مند شوند که برای آشنایی با آنها باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند.

برخی از بهترین دانشگاه های عمان عبارتند از:

  • دانشگاه سلطان قابوس
  • دانشگاه تکنولوژی آلمانی
  • کالج خاورمیانه عمان
  • دانشکده عالی فناوری

لیست مدارس ایرانی در عمان

در معرفی لیست مدارس ایرانی در عمان، تنها مدرسه ای که می توان از آن نام برد، مدرسه ایرانیان مسقط (عمان) می باشد که در تمامی مقاطع تحصیلی به دانش آموزان ایرانی برنامه های آموزشی با کیفیت بالا ارائه می دهد. مدرسه ایرانیان مسقط یک مدرسه مختلط و همچنین دولتی می باشد. هر ساله بیش از 200 نفر در این مدرسه مشغول به تحصیل می شوند. مدرسه ایرانیان مسقط دارای امکانات ورزشی مختلف مانند تنیس روی میز، بدمینتون، والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتبال و سایر موارد می باشد. در صورت نیاز، مدرسه کلاس های فوق برنامه درسی برای دانش آموزانی که نیاز به آموزش بیشتر دارند برگزار می کند.

در جدول زیر به طور دقیق به دوره های تحصیل در مدرسه ایرانیان مسقط اشاره شده است:

تحصیلاتسطحدرجاتسن
دبستانابتدایی1 تا 66 تا 12 سالگی
متوسطه اولراهنمایی7 تا 912 تا 15 سالگی
متوسطه دومدبیرستان10 تا 1215 تا 18 سالگی

هزینه مدرسه ایرانی در عمان با توجه به نوع مدرسه و طول دروه متفاوت خواهد بود.

لیست مدارس ایرانی در عمان

مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی در عمان

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، مدرسه ابتدایی ایرانی در عمان یعنی مدرسه ایرانیان مسقط در 3 مقطع انجام می شود. در عمان، آموزش در هر 3 سطح مدرسه رایگان است. دانش آموزان از 6 تا 10 سالگی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند. در سطح ابتدایی، دانش آموزان مهارت های اساسی را یاد می گیرند. پس از آموزش ابتدایی، دانش‌آموزانی که آن مقطع را با موفقیت به پایان می ‌رسانند به سطح بعدی آموزش می ‌روند. اولین مدارس مقدماتی عمان در سال 1972 تأسیس شد. در سطح مقدماتی، دانش آموزان می توانند از 4 گزینه آموزش عمومی، علوم بهداشتی، مطالعات نظامی، یا آموزش حرفه ای یک مورد را انتخاب کنند.

در پایان دوره مقدماتی، دانش آموزان در آزمون سراسری شرکت می کنند. اگر آن را با موفقیت پشت سر بگذارند، در آموزش متوسطه دوم ثبت نام می کنند. در عمان آموزش متوسطه دو گزینه دارد، آموزش عمومی که دانش آموزان را برای دانشگاه آماده می کند و آموزش حرفه ای که دانش آموزان را برای مشاغل آماده می کند. آموزش عمومی یک سال دروس پایه تحصیلی و دو سال در رشته های علوم انسانی یا علوم ارائه می کند. آموزش حرفه ای تخصصی شامل موضوعات پایه آکادمیک است، اما بر تربیت معلم اسلامی، تجاری، کشاورزی، صنعتی یا معلم تاکید دارد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری متقاضیان و هموطنان محترم در تمامی مراحل مهاجرت به کشورهای خارجی و همچنین تحصیل، کار و سرمایه گذاری در بهترین نقاط دنیا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :