مهاجرت تحصیلی ایتالیا

مدارس ایرانی ایتالیا

مدارس ایرانی ایتالیا

قبل از ورود به دانشگاه، تحصیل در تمامی مقاطع در مدارس ایرانی ایتالیا ممکن است و ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در دنیا می باشد. همچنین این کشور مقصد دانش آموزان زیادی می باشد که قصد دارند در مدارس ایرانی ایتالیا مشغول به تحصیل شوند. با افزایش تعداد متقاضیان تحصیل در ایتالیا، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با جمع آوری اطلاعات کامل در این زمینه قصد دارند هموطنان عزیز را به طور کامل اطلاع رسانی کنند. دانشگاه های مدرن ایتالیا در قرن یازدهم تأسیس شدند و قدیمی ترین دانشگاه های جهان غرب هستند. به دلیل سازماندهی مجدد سیستم آموزشی ایتالیا است که مفهوم جدید موسسات دانشگاهی در بقیه اروپا سرچشمه گرفته است. ایتالیا در تمامی زمینه های آموزش عالی و به ویژه در زمینه های طراحی، معماری، علوم کاربردی و هنر پیشتاز است.

دولت ایتالیا تحقیقات را بخشی از استراتژی خود برای حفظ استانداردهای بالا در حوزه توسعه فناوری جهان می داند. تحقیقات پایه به طور مداوم دانش فنی را تغذیه می کند. فعالیت ایتالیایی در تحقیقات علمی اروپا، به ویژه در موضوعات مربوط به انرژی، محیط زیست و حمل و نقل بسیار قدردانی می شود. نظم فعلی دانشگاه ایتالیا، علاوه بر تمایز آموزش دانشجویان بر اساس نیازهای واقعی بازار، به دلیل ماهیت اجباری کارآموزی برای برخی از برنامه های آکادمیک، کارشناسی و کارشناسی ارشد، مسیر طبیعی تری را برای آنها به دنیای اشتغال فراهم می کند. تحصیل در ایتالیا فرصت های زیادی برای رشد و موفقیت در زندگی تحصیلی و همچنین در دنیای اشتغال فراهم می کند.

شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا

کشور مورد علاقه اروپا به شکل چکمه، ایتالیا کشوری با زیبایی، فرهنگ و تاریخ متنوع است. از رشته کوه های آلپ در شمال گرفته تا سواحل ساحلی در جنوب و همه چیز در این بین، انتخاب تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا به شما امکان دسترسی به مجموعه ای باورنکردنی از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری را می دهد. هنگام برنامه ریزی برای سفر به ایتالیا، افراد به راحتی می توانند برخی از چیزهایی که به این کشور مشهور است مانند قهوه، پیتزا، فوتبال و هنر را به تصویر بکشند. با این حال، به جای بازدید از مکان ‌های دیدنی معروف آن، در حین ادامه تحصیل، متقاضیان از تجربه‌ای فراگیرتر بهره می برند.

تحصیل در ایتالیا با طیف گسترده ای از موسسات عالی علمی در سراسر کشور که دانشجویان بین المللی به گرمی از آنها استقبال می کنند، بسیار مورد احترام است. ایتالیا نقش مهمی در دانشگاه ایفا کرده و اصلاحات آموزش عالی اروپا را از طریق فرآیند بولونیا تقویت کرده است. دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می ‌کنند، دانش ارزشمندی را در کلاس درس و شایستگی فرهنگی مهم به دست خواهند آورد. ایتالیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور آموزش عالی با کیفیت با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تری نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می دهد.

دسته بندی دانشگاه ها ایتالیا به صورت زیر است:

  • دانشگاه های دولتی (وسسات دولتی با بودجه دولتی)
  • دانشگاه های خصوصی (تامین بودجه توسط استان)
  • سایر دانشگاه‌های دارای بودجه عمومی (موسسات مستقل)

آشنایی با مدارس ایرانی ایتالیا

ادامه تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا دارای شرایط خاص خود می باشد و دانش آموزانی که قصد دارند در این مدارس مشغول به تحصیل شوند، حتما باید با این شرایط آشنا باشند و اطلاعات کافی درباره مدارس ایرانی ایتالیا داشته باشند. مانند سایر افرادی که مشغول به تحصیل در ایتالیا می شوند، برای متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا هستد، مهمترین موضوعاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • دوره های تحصیل
  • محل اقامت
  • مدت زمان تحصیل

اکثر دانش آموزان با این هدف مشغول به تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا می شوند که بتوانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود وارد بهترین دانشگاه های دنیا شوند. تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا علاوه بر زبان فارسی نیازمند داشتن دانش کافی در زبان ایتالیایی نیز می باشد.

در جدول زیر به معرفی مدارس ایرانی ایتالیا پرداخته ایم:

نام مدرسهنام شهرنوع مدرسهمقاطع تحصیلی
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان (ایتالیا)میلاندولتیدبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم
مدرسه شهید باهنر رم (ایتالیا)رمدولتیدبستان و متوسطه دوم

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان و مدرسه شهید باهنر رم مدارس مدارس دولتی و همچنین مختلط می باشند. مدرسه شهید باهنر رم دارای بیش از 480 دانش آموز در 2 مقطع دبستان و متوسطه دوم است. همچنین مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم دارای بیش از 500 دانش آموز می باشد. در کلاس های این مدارس به طور متوسط 15 دانش آموز وجود دارد. اردوهای تفریحی، ورزشی، جشن های ملی، اعیاد مذهبی، مسابقات علمی و غیره برای دانش آموزان برگزار می شوند.

آشنایی با مدارس ایرانی ایتالیا

بررسی مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا از 6 تا 16 سالگی اجباری است و به 5 مرحله مهدکودک، دبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم و و دانشگاه تقسیم می شود. در ایتالیا 10 سال تحصیل اجباری است یعنی از 6 تا 16 سال. همه کودکان در این گروه سنی باید ثبت نام کنند و در یک مدرسه شناخته شده شرکت کنند. در مقاطع ابتدایی و متوسطه به دانش آموزان ایتالیایی، انگلیسی، تاریخ، جغرافیا، مطالعات اجتماعی، علوم طبیعی، ریاضیات، هنرهای تجسمی و موسیقی و تربیت بدنی آموزش داده می شود. در پایان دوره متوسطه، دانش آموزان باید برای امتحان دولتی حاضر شوند.

فقط آن دسته از دانش آموزانی که آزمون دولتی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند می توانند در دانشگاه پذیرش یا برای تحصیلات عالی AFAM ثبت نام کنند. در کنار ایتالیا، اتریش نیز یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت می باشد. متقاضیانی که قصد دارند اطلاعات کامل از مدارس ایرانی اتریش کسب کنند و یا از روش ها و شرایط مهاجرت به سایر کشورهای دنیا آگاه کامل بدست آورند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :