مهاجرت تحصیلی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی

مدارس ایرانی اندونزی

تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی راهی تضمینی برای ورود به بهترین دانشگاه های دنیا و بهره مندی از آموزش هایی با بالاترین کیفیت می باشد. اندونزی کشوری شگفت انگیز و نسبتا کمتر کشف شده می باشد که از هزاران جزیره تشکیل شده و بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است. اندونزی خانه صدها گروه قومی، فرهنگ و زبان است. این موضوع اندونزی را به مقصدی عالی برای دانش آموزان دانشجویان بین ‌المللی تبدیل می‌ کند که می‌ خواهند تجربه ‌ای تحصیلی داشته باشند. علاوه بر این، با داشتن هزینه های تحصیل مناسب و دریافت آموزش با کیفیت بالا، اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. این کشور مملو از غذاهای عالی، مناظر فوق العاده و مردم دوستانه است.

از زمانی که اندونزی در سال 1945 مستقل شد، آموزش رشد چشمگیری را تجربه کرد. دانشگاه‌ های اندونزی از آن زمان، دانشگاه های این کشور از سیستم مدرک 3 سطحی کارشناسی، کارشناسی رشد و دکترا و همچنین اعطاء مدرک کاردانی استفاده می‌ کنند. در سال 2023 حدود 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اندونزی ثبت نام کرده اند و بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها برای کسانی که به زبان اندونزیایی صحبت نمی کنند تدریس می شود. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان گرامی را با شرایط تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی و همچنین دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا کنند.

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های اندونزی

اکثر افرادی که به فکر تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی هستند، قصد دارند بعد از اتمام برنامه های تحصیلی خود، وارد دانشگاه های برتر این کشور شوند. از این رو، قصد داریم در اولین بخش این راهنما، متقاضیان را با شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های اندونزی آشنا کنیم. در اندونزی، اکثر دانشگاه ها برای تحصیل دانشجوی بین المللی می پذیرند. اندونزی مجموعه‌ ای عالی از دانشگاه‌ های عالی و همچنین دوره ‌های نساجی، هنر، موسیقی و سایر دوره‌ های فراوانی دارد که برای دانشجویان بین‌المللی ساخته شده ‌اند و محبوب ترین موضوع برای تحصیل در اندونزی زبان است. اندونزی دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی است اما اکثر آنها فقط خصوصی هستند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان دانشگاه های اندونزی در سال های مختلف اشاره شده است:

تعداد دانشجویان دانشگاه های اندونزی در سال های مختلف

از آنجایی که اندونزی با توجه به چشم ‌انداز اقتصادی امیدوار کننده خود به یک قدرت مهم در اقتصاد جهانی تبدیل می ‌شود و تبدیل به هفتمین اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2030 می گردد. از این رو، سرمایه گذاری های زیادی در آموزش عالی این کشور انجام شده است. بدین ترتیب با رشد دانشگاه های آن، موجب مهاجرت دانشجویان خارجی بی شماری به اندونزی شده است.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های اندونزی اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در اندونزیرتبه در آسیارتبه جهانی
دانشگاه اندونزی192568
دانشگاه گادجه مدا2122694
موسسه فناوری باندونگ3200919
دانشگاه کشاورزی بوگور42431022
دانشگاه Padjadjaran52831146
دانشگاه دیپونگورو62851151
دانشگاه ایرلانگا72891161

آشنایی با مدارس ایرانی اندونزی

اندونزی یک بازار هیجان انگیز و پویا برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی و همچنین ایرانی ارائه می دهد که به دنبال گسترش افق های خود و آماده شدن برای جهانی جهانی شده اند که در آن آسیا نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. اندونزی در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری در بهبود دسترسی به آموزش داشته است. نظم نوین در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 که به دلیل رونق قیمت بین المللی نفت مملو از دلارهای نفتی بود، سرمایه گذاری زیادی در ساخت مدارس دولتی جدید، به ویژه مدارس ابتدایی، و استخدام معلمان انجام داد. در مدارس ایرانی اندونزی، فرصت های مختلف تحصیل وجود دارد.

در لیست مدارس ایرانی اندونزی، مدرسه امام خمینی (ره) تنها مدارسه فعال می باشد که در شهر جاکارتا، یکی از بهترین شهرهای تحصیل پزشکی در اندونزی واقع شده است. در مدارس ایرانی اندونزی، دانش آموزان می توانند در 3 مقطع تحصیلی پایه و اصلی یعنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل شوند.

دلایل تحصیل در مدرسه امام خمینی (ره) در جاکارتا عبارتند از:

  • آشنایی با فرهنگ جدید و یافتن دوستان جدید
  • برنامه های آموزشی متنوع
  • فرصت های سفر زیاد
  • هزینه های مناسب زندگی و تحصیل
  • گسترش افق و دید
  • امکان ورود به دانشگاه برتر اندونزی بعد از دوره دبیرستان
  • تجربه عالی تحصیل در سیستم آموزشی بزرگ و پیشرفته

آشنایی با مدارس ایرانی اندونزی

دوره های تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی

تحصیل در مدارس ایرانی اندونزی در اولین دوره در مقطع ابتدایی انجام می شود که به نام Sekolah Dasar شناخته می شود و تکمیل آن 6 سال طول می کشد. شایان ذکر است که تحصیل در این مقطع برای همه کودکان در اندونزی اجباری است. تحصیلات ابتدایی تا 12 سالگی ادامه دارد و در 12 سالگی، دانش آموزان وارد مقطع متوسطه اول یا راهنمایی می شوند که تا 15 سالگی ادامه دارد. دوره متوسطه اول در مدارس ایرانی اندونزی پلی است بین سرعت ملایم تر دوره ابتدایی و چالش های دبیرستان که ممکن است به دنبال آن باشد. همچنین به مربیان کمک می کند تا مسیر احتمالی آینده را برای دانش آموزان خود تعیین کنند.

در مدارس ایرانی اندونزی، آموزش متوسطه به آموزش متوسطه اول و آموزش متوسطه دوم تقسیم می شود که تحصیلات متوسطه اول حدود 3 سال طول می کشد و از کلاس 7 تا 9 می باشد. پس از اتمام این دوره، دانش آموزان به مدت 3 یا 4 سال دیگر تحصیلات خود را در دوره متوسطه دوم ادامه می دهند تا بعد از اتمام آن آماده ورود به دانشگاه شوند. تمامی متقاضیانی که مایل به مهاجرت به اندونزی از روش تحصیل، کار، سرمایه گذاری یا ازدواج هستند، می توانند از خدمات و راهنمایی های عالی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :