مهاجرت تحصیلی آلمان

مدارس ایرانی آلمان

مدارس ایرانی آلمان

ادامه تحصیل در مدارس ایرانی آلمان به عنوان یک کشور اروپایی پیشرفته و توسعه یافته در سطح جهانی دارای شرایط خاص خود می باشد. برای اطلاع رسانی به دانش آموزان و متقاضیان ایرانی، این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده که شامل اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط کلی تحصیل در مدارس آلمان و همچنین شرایط تحصیل در مدارس ایرانی آلمان می باشد. آلمان از نظر کیفیت آموزش به درستی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان شناخته می شود. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که همه برنامه های تحصیلی آن، از مقطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی، به خوبی بین تئوری و عمل متعادل است. مدرک تحصیلی از یک مدارس، موسسات یا دانشگاه های آلمانی نیز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

آلمان کشوری با یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در اروپا است. بر اساس شاخص زندگی بهتر OECD، آلمان از نظر تحصیلات و مهارت ها، تعادل بین کار و زندگی، فرصت های شغلی، ارتباطات اجتماعی، وضعیت سلامت، مشارکت مدنی و رفاه عمومی بسیار بالاتر از میانگین قرار دارد. این محیطی است که به رشد دانش آموزانی که مشغول به تحصیل در مدارس ایرانی آلمان یا سایر مدارس و دانشگاه ها می شوند، کمک می کند. آلمان همچنین از نظر اقتصادی، سیاسی و تجاری یکی از تأثیرگذارترین کشورهای جهان به شمار می رود. این کشور یکی از قطب ‌های فناوری اروپایی پیشرو است و دائما به متخصصان فنی و خلاق جدید نیاز دارد. تأثیرات پایدار همه‌ گیری که جهان را حتی سریع ‌تر به سوی انقلاب دیجیتال سوق می‌دهد، فقط این نیاز را فوری ‌تر می‌کند.

شرایط ادامه تحصیل در آلمان

آلمان مرکز آموزش با کیفیت در اروپا است و پس از بریتانیا، آلمان مکان بعدی است که هر کسی که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف است می تواند تحصیلات مقرون به صرفه و با کیفیت را کسب کند. مدارس، دانشگاه ها و کالج های آلمان سالانه صدها هزار دانش آموز و دانشجوی بین المللی را دریافت می کنند که بیشتر آنها در آلمان تحصیل رایگان دریافت می کنند. آلمان کشوری بسیار کوچک اما بسیار توسعه یافته است. اخیرا به عنوان پایتخت اقتصادی اروپا شناخته شده است. در حال حاضر، این کشور قوی ترین اقتصاد را در کل اروپا دارد. این بدان معناست که دانشجویانی که وارد کشور می شوند، پس از اتمام تحصیل، برای یافتن شغل مشکلی نخواهند داشت.

علاوه بر این، دلایل اصلی افزایش تعداد دانشجویان و دانش آموزان خارجی در مدارس و دانشگاه های آلمان عبارتند از:

  • آموزش رایگان و مقرون به صرفه
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • سیستم آموزش بین نظیر آلمان
  • فرصت کار در حین و بعد از تحصیل
  • جمعیت دانشجویی متنوع

معرفی مدارس ایرانی آلمان

برای تحصیل در مدارس ایرانی آلمان، گزینه های مختلفی در مقاطع متفاوت وجود دارد و دانش آموزانی که قصد دارند در مدارس ایرانی آلمان مشغول به تحصیل شوند، حتما باید با این مدارس آشنا باشند.

در جدول زیر به معرفی مدارس ایرانی آلمان پرداخته ایم:

نام مدرسهمقطع تحصیلی
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در برلین (آلمان)دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، نظری
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت (آلمان)دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، نظری
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مونیخ (آلمان)دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، نظری
مدرسه جمهوری شهید بهشتی هامبورگ (آلمان)دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، نظری
مدرسه کوشش برلین (آلمان)دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه، نظری

تحصیل در آلمان در هر یک از مدارس ایرانی آلمان تقریبا شرایط مشابه ای دارد. در این مدارس برنامه ریزی تحصیلی دقیق برای دانش آموزان انجام می شود و آزمون ها و امتحانات مستمر برگزار می شود. تمامی مدارس دارای خدمات پرورشی، امکانات ورزشی و امکانات فوق برنامه هستند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند از معاینات پزشکی، آزمایشگاه ها، آکادمی زمانی و امکانات جانبی بهره مند شوند.

معرفی مدارس ایرانی آلمان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی آلمان

همانطور که می دانید، شرایط تحصیل در مقاطع مختلق از دبستان تا متوسطه دوم، در مدارس ایرانی آلمان و همچنین سایر مدارس المان متفاوت می باشد. آموزش در دبستان آموزش اجباری از طریق کلاس های توانایی مختلط برای کودکان 6 ساله ارائه می شود تا زمانی که آنها کلاس 4 (یا 6 در برلین و براندنبورگ) تحصیلات مدرسه را به پایان برسانند. از 6 تا 10 سالگی، دانش آموزان در دبستان مشغول به تحصیل می شوند. بعد از اتمام این دوره، دانش آموزان وارد مقطع بعدی یعنی متوسطه اول می شوند که از 10 تا 16 سالگی به طول می انجامد. بعد از 16 سالگی، تا سن 19 سالگی، دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.

شایان ذکر است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه در آلمان اجباری است و دانش آموزان 6 تا 15 ساله را پوشش می دهد. پس از اتمام تحصیلات متوسطه دانش آموزان مدارس ایرانی آلمان می توانند برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند. دانش‌آموزان حق انتخاب دانشگاهی را دارند که می‌خواهند در آن شرکت کنند، اما این تصمیم ممکن است با نمراتی که در تحصیلات قبلی خود کسب کرده‌اند نیز تعیین شود. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی و یاری تمامی هموطنان عزیز در روند اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان و سایر امور مرتبط می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :