مهاجرت به کشور سوئد

فرهنگ مردم سوئد

فرهنگ مردم سوئد

شناخت فرهنگ مردم سوئد برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در سوئد را دارند امری ضروریست، از نکات پر اهمیت قبل از اقدام به مهاجرت خواهد بود. زیرا به صورت کلی مردم سوئد ممکن است در ابتدا کمی خشک به نظر برسند اما در واقع این طور نیست. در صورت توانایی برقراری ارتباط، آنها بسیار خوش مشرب هستند. علاوه بر این در سوئد احترام یکسان به همه نژادها، جنسیت ها و قوم های مختلف به صورت قانون درآمده است.

مهاجرین بایستی در این باره حواس خود را جمع کنند تا رفتار مناسبی داشته باشند. در غیر اینصورت متحمل جریمه های سنگین خواهند شد. اکثر مردم سوئد همچنین دارای سواد عالی هستند و بسیار با فرهنگ می باشند. همچنین اکثر آنها به زبان انگلیسی تسلط دارند. افرادی که سوئدی بلد نیستند می توانند به زبان انگلیسی با مردم سوئد ارتباط برقرار کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه فرهنگ مردم سوئد را بررسی می کنند.

درباره فرهنگ مردم سوئد

سوئدی ها عموما مردمی محافظه کار هستند که از فریب مردم و اهمیت دادن به حرف مردم خودداری می کنند. آنها رفتار ناپسند را بی احترامی و پرخاشگرانه می دانند. سوئدی ها بحث و گفتگو را به خصوص با میهمانان یا بیگانگان دوست ندارند. از بحث درباره جزئیات خصوصی مانند ثروت و خانواده جلوگیری می كنند. اگر یک سوئدی به طور ناگهانی موضوع گفتگو را تغییر دهد ممکن است دلیل این باشد که سوال شما بیش از حد شخصی شده است.

سوئدی ها به طور ناخوشایند به کشور خود و جامعه لیبرال افتخار می کنند. بنابراین از هرگونه اظهار نظر منفی در مورد آنها خودداری کنید. مهم تر از همه، به یاد داشته باشید که مردم سوئد تحمل شوخی های جنسی، نژادپرستانه یا نامناسب را ندارد.

فرهنگ مردم سوئد در تجارت

بسیاری از بازرگانان مرد و زن خارجی در ابتدا از رویکرد دقیق از سوی همکاران سوئدی خود مرغوب می شوند. با این حال، بسیاری درک می کنند که همکاری در طولانی مدت از آنها سود می برد، زیرا توجه آنها به جزئیات منجر به کیفیت بالاتر و بهره وری بیشتر می شود. برخی از خارجی ها همچنین در ابتدا مذاکره با سوئدی ها را خسته کننده می دانند. زیرا ممکن است همه بندها را به تفصیل مورد بحث قرار دهند. هنگامی که توافق صورت می گیرد در صورت کشف مسائل مبهم دیگر ممکن است دوباره برای بحث باز شود.

اکثر سوئدی ها به انگلیسی مسلط هستند و برگزاری جلسات تجاری با خارجی ها به زبان انگلیسی مناسب است. با این حال، به عنوان یک حرفه ای در تجارت، شما با استفاده از برخی از عبارات کلیدی سوئدی می توانید پل های بیشتری را برای ارتباط خوب بسازید. از این رو یادگیری زبان رسمی سوئد به طور کلی نیز می تواند موثر باشد. به صورت کلی زندگی شغلی و زندگی شخصی سوئدی ها کاملا جدا از هم نگه داشته می شوند.

فرهنگ مردم سوئد در تجارت

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئد

مهاجرانی كه مدتي در سوئد زندگی كرده اند، از تعادل زندگی و كار سوئدی ها شگفت زده می شوند. اهمیت زیادی به خانواده داده می شود. سوئدی ها زندگی کاری خود را در طول زمان با کیفیت در کنار عزیزان خود شکل می دهند. سوئدی ها برای شما در دفتر کار سخت تلاش می کنند. هدف از کار، انجام وظیفه و کار به اندازه کافی یا مقدار مناسب برای انجام کار به طور موثر است.

برای مثال بیشتر درباره تعادل کار و زندگی سوئدی ها، انجام فیکا، خوردن قهوه و نان است. همه سوئدی ها از فیکا لذت می برند. معمولا روزی 2 بار آن را انجام می دهند. در حالی که ممکن است افراد سایر کشورها با استراحت کوتاه کار کنند. اما سوئدی ها این کار را نمی کنند. جهت اطلاع از شرایط زندگی در سوئد مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

فرهنگ مردم سوئد در محیط کار

سوئدی ها به طور کلی در محیط اداری آرامش دارند و این امر به لباس آنها نیز بستگی دارد. شلوار جین و لباس های گاه به گاه معمولی، معمولا به عنوان یک لباس مجلسی هوشمند و مناسب شناخته می شود. لباس های بسیار رسمی فقط در جلسات مهم پوشیده می شوند. لباس کار سوئدی ها باید محافظه کارانه باشد با رنگ تیره با پیراهن و کراوات، زنان می توانند دامن یا شلوار بپوشند. در اداره و سایر موقعیت های اجتماعی به طور کلی افراد با نام اول خود یاد می شوند.

عناوینی مانند “آقای” و “دکتر” دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. به همكاران سوئدی خود با دست دادن سلام كنید. هنگام ورود یک خانم به اتاق نیازی به ایستادن مردان نیست. عنصر اصلی همه مشاغل در کشور سوئد منظم بودن و نظم و صداقت 2 فاکتور اصلی فرهنگ مردم سوئد در محیط کار است. از این رو جهت اطلاع از شرایط کار در سوئد مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

فرهنگ مردم سوئد در جلسات تجاری

سوئدی ها، تأخیر در هر 2 تعامل اجتماعی و تجاری را بی احترامی می دانند. سوئدی ها دوست دارند که برای جلسات آماده شوند. بنابراین برنامه ریزی مجدد یا تغییر برنامه یا محل مورد نظر در مدت زمان کوتاهی ناخوشایند است. حداقل از 2 هفته قبل، جلسه خود را ترتیب دهید. صحبت های اولیه در آغاز باید به حداقل برسد. جلسات باید به موقع به پایان برسد. ممکن است سوئدی ها پس از اتمام جلسه، بسته بندی وسایل خود را آغاز کنند. در هنگام برگزاری جلسات، خارجی ها باید اهمیت جایگاه سوئدی ها بر تعادل کار و زندگی و محیط های کار انعطاف پذیر، به ویژه در صنایع پیشرفته تر را به خاطر بسپارند. سوئدی جلسات اول صبح و آخر شب را نمی پسندند.

در صورت نیاز به تعداد زیادی از کارمندان، جلسات مهم نیز باید در خارج از ماه های اصلی تعطیلات یعنی ژوئن، آگوست و فوریه برگزار شود. لحن جلسات تجاری در سوئد معمولا خارجی ها را شگفت زده می کند. برای ملتی که به اخلاق کاری کوشا مشهور هستند، بسیاری از جلسات آرام هستند. حتی ممکن است گاهی لحن جنجالی داشته باشند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی درباره فرهنگ مردم سوئد را بدست آورده باشید. برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به سوئد و دیگر کشورها می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا به صورت حضوری ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :