مهاجرت به کشور اتریش

شهر وین اتریش

شهر وین اتریش

زندگی در شهر وین اتریش برای هر فردی می تواند یک آرزو باشد، چرا که وین در سال 2022 به عنوان با کیفیت ترین شهر جهان شناخته شده است. وین پایتخت اتریش برای چندمین سال پیاپی است که به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی می شود. هزینه مقرون به صرفه برای زندگی، موقعیت عالی در وسط اروپا، طیف عظیمی از فعالیت های فرهنگی و اجتماع دوستانه مهاجران و همه اینها باعث می شود وین به مکانی عالی برای مهاجرت و زندگی در آن تبدیل شود.

وین بر اساس عوامل مختلفی از جمله مسکن، اقتصاد، محیط سیاسی و اجتماعی و ملاحظات بهداشتی جزء برترین شهر جهان برای زندگی انتخاب شده است. به علاوه، حتی اگر وین شهر اصلی اتریش باشد، اجاره بها در آن از سایر پایتخت های اروپا مقرون به صرفه تر است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به زندگی در وین اتریش می پردازد.

درباره شهر وین اتریش

وین، پایتخت اتریش با 2 میلیون نفر جمعیت در سواحل دانوب قرار دارد. هجوم بازدیدکنندگان از سراسر جهان، وین را به محبوب ترین مقصد گردشگری شهری در اتریش تبدیل کرده است. آب و هوای اتریش به طور کلی معتدل و دارای 4 فصل می باشد. متوسط ​​دمای تابستان از 20 درجه سانتی گراد تا 30 درجه و میانگین دمای زمستان در حدود 0 درجه سانتی گراد است. وین شهری رمانتیک و امپریالیستیست و برای هر کسی که علاقه مند به تاریخ باشد یک شهر رویایی است و فرصت های گشت و گذار به وفور یافت می شود. در کوچه های باریک قرون وسطایی و یا در میادین امپراطوری قدم بزنید و یا از معماری با شکوه در امتداد بلوار رینگ دیدن کنید. وین همچنین دارای مجموعه های پر زرق و برق و گسترده ای از جاذبه های فرهنگی است.

زندگی در وین شهر موسیقی و هنر اتریش

وین قرن ها مترادف با موسیقی بوده و موتسارت، بتهوون، شوبرت و یوهان اشتراوس در آن زندگی می کرده اند و این میراث برجسته موسیقی درست تا امروز حفظ شده است. Wiener Philharmoniker یکی از ارکسترهای برتر جهان در وین است و همچنین بسیاری از گروه های موسیقی برتر جهان از این شهر برخاسته اند. اگر عاشق موسیقی هستید مطمئنا از وین سود خواهید برد. همچنین وین زادگاه بسیاری از آکادمی ها و کالج های برتر موسیقی می باشد.

از این رو تحصیل در اتریش در رشته موسیقی در این شهر بسیار محبوب است. وین همچنین در طول قرن ها همیشه هنرمندان مشهور جهان را تولید و پرورش داده و بسیاری از گنجینه های هنری در آن قرار دارند. به عنوان مثال، موزه هنرهای زیبا یکی از بزرگترین و برجسته ترین موزه های جهان که دارای آثار هنری با ارزش است. شهر وین تا آنجا که به ادبیات مربوط می شود منحصر به فرد می باشد.

مزایای زندگی در شهر وین اتریش

همانطور که اشاره شد وین با کیفیت ترین شهر جهان در سال 2022 معرفی شده است. این شهر در سال های گذشته نیز همواره جزء شهرهای برتر برای زندگی بوده است.

علاوه بر این مورد زندگی در وین دارای مزایای بسیاری است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • امنیت بالا:

وین یکی از امن ترین شهرهای جهان با آمار جرم و جنایت بسیار پایین است. در وین، همیشه احساس امنیت خواهید کرد. اغلب شب ها یا حتی بعد از نیمه شب می توانید بدون آنکه احساس خطر کنید پیاده روی کنید.

  • سیستم حمل و نقل عالی:

یکی دیگر از مزایای زندگی در وین سیستم حمل و نقل عالی آن است. می توانید کارت حمل و نقل سالانه را با قیمت 396€ (یورو) در سال، 40€ (یورو) در ماه و یا 1.2€ (یورو) در روز دریافت کنید. علاوه بر ارزان بودن، سیستم حمل و نقل را بسیار پیشرفته و کارآمد خواهید یافت. از این رو به شما این امکان را می دهد تا تقریبا در هر نقطه از شهر قرار بگیرید.

  • وین شهری تمیز و زیبا:

یکی دیگر از موارد قابل توجه در وین و زندگی در آن تمیزی و پاکی شهر وین است. تقریبا هر نقطه از این شهر به خصوص مکان های عمومی و پر بازدید همواره تمیز و پاکیزه هستند.

  • وین نقطه اتصال به دیگر مقاصد:

یکی دیگر از مزایای کمتر آشکار برای زندگی در وین این است که این شهر دارای ارتباطات خارق العاده ای با مقاصد دیگر است. شما می توانید به راحتی از خدمات قطار و همچنین اتوبوس ها برای رسیدن به مقاصد اطراف از جمله براتیسلاوا (Bratislava)، پراگ (Pargue)، بوداپست (Budapest) و بسیاری از مکان های دیگر استفاده کنید.

مزایا زندگی در شهر وین اتریش

معایب زندگی در شهر وین اتریش

پیش از مهاجرت، بررسی مزایا و معایب زندگی در اتریش می تواند تا حد زیادی در انتخاب شهر موردنظر کمک کند. پس از آن بررسی دقیق تر مزایا و معایب زندگی در شهر موردنظر تصمیم قطعی شما را در پی خواهد داشت. مطمئنا در هر شهر چیزهایی وجود دارد که آنها را دوست دارید و چیزهایی وجود دارد که دوست ندارید.

بنابراین در زیر مواردی ذکر شده که می توان از آن به عنوان معایب زندگی در وین اتریش یاد کرد:

  • اوایل هفته در تعطیلات فروشگاه ها در روز یکشنبه بسته می شوند که این شامل فروشگاه های مواد غذایی نیز می باشد.
  • به همین ترتیب در تعطیلات بانکی نیز نه فقط بانک ها و دفاتر بلکه اکثر مغازه ها بسته هستند بنابراین نمی توانید به خرید بروید.
  • مالیات بر درآمد در شهر وین بسیار بالاست.
  • هزینه های نمایندگی املاک و مستغلات هنگام پیدا کردن یک آپارتمان بالا می باشد.
  • اگر نمی توانید آلمانی صحبت کنید ممکن است کمی سخت کار پیدا کنید. مگر اینکه یک موقعیت انگلیسی پیدا کنید و یا به یک شرکت بین المللی بروید.

هزینه زندگی در شهر وین اتریش

وین یکی از شهرهای گران اتریش است. اما به طور کلی هزینه زندگی در اتریش از هزینه متوسط زندگی در اروپا بالاتر می باشد. البته این هزینه نسبت به شهرهای سوئیس، لندن، مونیخ و دیگر شهرهای مشهور تقریبا پایین تر بوده اما با اینحال برخی هزینه ها مانند هزینه مواد غذایی در وین بالا می باشد. به صورت کلی تخمین زده شده که هزینه زندگی در شهر وین برای یک نفر ماهیانه حدود 1600€ (یورو) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 3400€ (یورو) هزینه در پی دارد. همچنین هزینه اقامت در وین نیز بالاست و به طور معمول برای کرایه یک خانه 85 متری در ماه در منطقه عادی وین بایستی حدود 929€ (یورو) بپردازید.

در جدول زیر هزینه های مختلف برای زندگی در وین آورده شده است:

لیست اقلام غذاییهزینه به یورو
یک لیتر شیر1.07€
یک شانه تخم مرغ2.56€
یک کیلوگرم برنج1.37€
یک کیلوگرم سیب زمینی1.29€
یک کیلوگرم گوجه2.35€
یک کیلوگرم گوشت مرغ9.27€
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر872.37€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر1624€
حمل و نقل ماهیانه50€
یک لیتر بنزین1.26€

اقامت در شهر وین اتریش

برای شهروندان اتحادیه اروپا که به وین مهاجرت می کنند اقامت در اتریش کار چندان سختی نیست. لازم نیست که با ویزا، اقامت یا مجوز کار وارد کشور شوند، اما اگر قصد دارند بیش از 3 ماه در اتریش بمانند، باید در دفترهای اتریش درخواست اجازه اقامت کنند. شهروندان سایر کشورها برای ورود به این کشور به ویزای اتریش احتیاج دارند. سفارت یا کنسولگری اتریش می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد نوع ویزا، هزینه و زمان پردازش درخواست و مدارک مورد نیاز برای ویزای اتریش به شما ارائه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی و انواع راه های مهاجرت به اتریش می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از دانش و تجربه مشاورین و وکیلان این مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :