مهاجرت تحصیلی سوئیس

شهرهای دانشجویی سوئیس

شهرهای دانشجویی سوئیس

سوئیس، یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور است که هزاران دانشجو برای کسب آموزش عالی با کیفیت به دنبال شهرهای دانشجویی سوئیس هستند. سوئیس کشوری است که شهرهای زیاد و محبوبی در آن قرار دارد. اگر می خواهید در خارج از کشور و در سوئیس تحصیل کنید، باید یک شهر و یک دانشگاه را انتخاب کنید. از این رو برای چند سال آینده زندگی دانشجویی خود در آنجا بمانید. سوئیس، شهرها و دانشگاه های بزرگ بسیاری دارد. همچنین از دانشجویان خارجی به گرمی استقبال می کنند. بدین ترتیب می توانید دانشگاه های برتر سوئیس را بشناسید. برخی از شهرهای سوئیس به دلیل فرصت های موجود و سبک زندگی، در سطح جهانی برای دانشجویان بین المللی بهترین شناخته شده اند. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بهترین شهرهای دانشجویی سوئیس می پردازند.

بررسی دانشگاه های سوئیس

سوئیس، یکی از زیباترین کشورهای اروپا است. این شهرت به دلیل آموزش با استاندارد بالا و تحقیقات پیشگامانه است. به همین دلایل، برنامه های MBA و PhD سوئیس در سراسر جهان مشهور هستند و مورد استقبال بسیاری قرار می گیرند. جوانان به عنوان یک قطب تجاری در اروپا، نه تنها آرزوی تحصیل در این کشور را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود، نیز در نظر دارند که در سوئیس کار خود را دنبال کنند. در اینجا، به برخی از بهترین دانشگاه های سوئیس اشاره می کنیم:

  • دانشگاه علمی کاربردی برن
  • École Polytechnique Fédérale de Lausanne
  • EHL – olecole Hôtelière de Lausanne
  • ETH زوریخ
  • دانشگاه UNIL لوزان
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه فریبرگ
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه لوسرن
  • دانشگاه نوشاتل
  • دانشگاه سنت گالن

زوریخ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئیس

زوریخ، بهترین شهر دانشجویی است که تحصیل در کشور سوئیس را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بر اساس سایت QS زوریخ رتبه 15 بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان بین المللی را از آن خود کرده است. زوریخ، با داشتن بانک های معروف جهانی و یک مرکز تحقیقاتی جوانان با استعدادی از سراسر جهان را جذب می کند. این شهر، همچنین بزرگترین شهر سوییس است که دارای بیشترین فرصت ها و موقعیت های تحصیلی و کاری می باشد.

ETH زوریخ (موسسه فناوری فدرال سوئیس) بهترین دانشگاه این کشور است که در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بیستم قرار دارد. دومین دانشگاه این شهر، دانشگاه زوریخ (UZH) است که رتبه 73 در میان کل دانشگاه های جهان را دارا می باشد. زوریخ به معنای واقعی کلمه هر آنچه یک دانشجو می خواهد را دارد. این شهر هچنین چهارمین بازار بزرگ بورس جهان است. همچنین ثروتمندترین افراد اروپا، در این شهر یافت می شوند. به همین دلیل، فرصت های کاری زیادی برای دانشجویان وجود دارد. تنها دلیل این که دانشگاه های زوریخ در رتبه بندی جزء اولین گزینه ها نیستند. همچنین هزینه بالای زندگی در این شهر می باشد. جالب است بدانید زوریخ، در میان گرانترین شهرهای جهان قرار دارد. با این وجود، به دلیل شهریه بسیار کم در دانشگاه های سوئیس، معمولا دانشجویان از پس پرداخت هزینه ها بر می آیند.

زوریخ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئیس

شهرهای ژنو و بازل در کشور سوئیس

ژنو، شهری که در آن بیشترین دانشجویان بین المللی را خواهید یافت. به گونه ای که بیش از 30% جمعیت ژنو خارجی هستند. این شهر همچنین از مراکز اصلی دیپلماسی جهان است. مانند دیگر شهرهای سوئیس، ژنو نیز یکی از بهترین مقصد ها برای گردشگران است که زیبایی های آن توجه ها را به خود جلب می کند. دانشگاه ژنو، چهارمین دانشگاه برتر سوئیس و 149امین دانشگاه در جهان است. دانشجویان، می توانند به راحتی تحصیلات عالی و مکانی خوب برای زندگی در این شهر پیدا کنند و به کار در سوئیس بپردازند. این شهر نیز در میان شهرهای گران قرار دارد. به گونه ای که گفته می شود این سومین شهر گران جهان است. با این وجود این مورد با هزینه های بسیار کم تحصیل در دانشگاه های سوئیس جبران می شود.

بازل، سومین شهر بزرگ سوئیس پس از زوریخ و ژنو است که می توان از آن به عنوان یک شهر دانشجویی یاد کرد. این مکان، در نزدیکی مرزهای فرانسه و آلمان واقع شده است. به طوری که سبک زندگی و فرهنگ آن بسیار تحت تأثیر این 2 کشور قرار گرفته است. این شهر، بیشتر برای دانش آموزانی که مایل به تحصیل در رشته های داروسازی، شیمی یا هنر هستند، مناسب است. به دلیل موفقیت های چشمگیر، دانشگاه های آن در داروسازی و شیمی، 2 شرکت بزرگ دارویی جهان در بازل یافت می شوند. این شهر سرشار از هنر است. مردم آن به خصوص از سلیقه موسیقیایی خوبی برخوردارند. علاوه بر این، بازل مرکز همه فرهنگ های سوئیس است.

برن و لوزان در میان شهرهای دانشجویی سوئیس

برن پایتخت سوئیس است که از بسیاری جهات از دیگر شهرهای بزرگ این کشور عقب تر می باشد. اما مزایای منحصر به فرد خود را نیز دارد. این شهر، همچنین چهارمین شهر پرجمعیت کشورش بوده است. از نظر تاریخی چنان فرهنگی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. شهر برن، کامل با تپه ها و کوه های شگفت انگیز با مسیرهای پیاده روی فراوان احاطه شده است. رودخانه ای نیز در آن وجود دارد که جذابیت بیشتری به زیبایی اش می بخشد. این شهر، به دلیل داشتن دانشگاه و سیستم آموزشی عالی برای دانشجویان بهترین است. دانشگاه برن در رتبه 109 از بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. از فارغ التحصیلان معروف این دانشگاه، می توان به فیلسوف والتر بنیامین، برنده جایزه نوبل شیمی کرت ووتریش و نویسنده جان لو کاره اشاره کرد.

لوزان، پنجمین شهر بزرگ سوئیس است. درست مثل هر شهر دیگر سوئیس، این شهر نیز مملو از زیبایی های طبیعی است. لوزان از نظر فرهنگی غنی ترین شهر سوئیس و همچنین به دلیل صحنه های هنری پر جنب و جوش، بسیار محبوب است. این شهر علاوه بر سبک زندگی شگفت انگیز، کیفیت بالای نظام آموزشی سوئیس را نشان می دهد. 2 دانشگاه عالی در این شهر وجود دارد. یکی پلی تکنیک فدرال لوزان و دیگری دانشگاه لوزان است. هر 2 از برترین دانشگاه ها هستند. دانشگاه لوزان، برنامه های بی نظیری را ارائه می دهد که تعداد زیادی از دانشجویان را جذب می کند. در خصوص مهاجرت به سوئیس می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

زبان های متفاوت در سوئیس

سوئیس یک کشور کوچک است، اما در عین حال سرزمین بسیار متنوعی می باشد. سوئیس با چهار زبان ملی (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانشی) و بیش از 21% از جمعیت متشکل از اتباع خارجی، یک کشور منحصر به فرد و خاص در قلب اروپا است. سوئیس، یکی از خوشبخت ترین کشورهای کره زمین است. بیشتر شهرهای آن از نظر فرهنگی بسیار غنی هستند. دانشجویان می توانند از بسیاری از مناظر شگفت انگیز، کوه ها و مراتع که خارجی ها هزاران دلار برای دیدن آنها خرج می کنند دیدن کنند.

این یک امتیاز اضافی مشخص، برای دانشجویان بین المللی در این کشور است. سوئیس درست در وسط آلمان، فرانسه و ایتالیا قرار دارد و تنها چند ساعت با این کشورها فاصله دارد. اگر خواهان اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به سوئیس می باشید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :