مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاران خارجی در سال های اخیر به دنبال سرمایه گذاری در لیتوانی بوده اند و مهاجرت به این کشور جهت سرمایه گذاری رو به افزایش بوده است. این امر به این دلیل صورت گرفته است که پایگاه حقوقی مناسب تری را برای خود آماده سازی کنند. زیرا مناطق آزاد اقتصادی گوناگونی برای سرمایه گذاران خارجی طراحی شده است و در این خصوص نیز دولت لیتوانی در تشویق سرمایه گذاران نقش مهمی را ایفا کرده است. علاوه بر این لیتوانی برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است، زیرا محیط ایده آلی را برای راه اندازی مراکز خدمات فراهم می کند. لیتوانی در سال های اخیر موفق به جذب غول های جهانی مانند بارکلیز و وسترن شده است. این کشور قصد دارد در نقشه سرمایه گذاری تجاری ظاهر شود و موفقیت خود را در بازارهای بین المللی تقویت کند. برای آشنایی بیشتر با روش های سرمایه گذاری در لیتوانی ما را در این مقاله که توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است همراهی کنید.

دلایل اصلی سرمایه گذاری در لیتوانی

از دلایل اصلی سرمایه گذاری در لیتوانی می توان به نیروی کار تحصیل کرده این کشور اشاره کرد. که بر این اساس 85% از جمعیت این کشور در سن کار و دارای تحصیلات عالی هستند. همچنین، جمهوری لیتوانی دارای متخصصان واجد شرایط بسیاری در زمینه های ارائه شده در تصویر زیر می باشد:

از دیگر دلایل سرمایه گذاری در لیتوانی می توان به تجربه بالای کارکنان در این کشور اشاره کرد. کارکنان با تجربه در لیتوانی به شما کمک خواهند کرد که کسب و کار شما در این کشور رشد و تکامل پیدا کند. علاوه بر این اینترنت در لیتوانی یکی از سریع ترین اینترنت ها در جهان محسوب می شود. مردم لیتوانی به سرعت از فناوری های جدید استفاده می کنند و نوآور هستند. لیتوانی یکی از اولین کشورهایی بود که اینترنت 4G را آغاز کرد.

شرایط سرمایه گذاری در لیتوانی

شرایط سرمایه گذاری در لیتوانی به طور فزاینده ای توسط شرکت های تولیدی اروپایی به عنوان یک کشور امن عالی در نزدیکی ساحل و جایگزینی برای روسیه تبدیل شده است. در سال های اخیر شرکت های صنعتی اروپایی بسیاری در لیتوانی سرمایه گذاری کرده اند. در نتیجه در سال 2023 لیتوانی با جذب شرکت های خارجی به مبلغ 18.5 میلیارد $ (دلار) به یکی از بزرگترین اقتصاد های اروپا تبدیل شده است. لیتوانی همچنین از نقل مکان پرسنل و شرکت های بسیار ماهر از بلاروس سود می برد.

در مجموع 110 شرکت بلاروسی به فعالیت در لیتوانی علاقه نشان داده اند، تا در این کشور حدود 3000 محل کار جدید ایجاد کنند. به طور کلی جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در لیتوانی مثبت بوده که بر اساس گذارش بانک لیتوانی (FDI) به 635.8 میلیون € (یورو) در 3 ماهه چهارم 2021 رسیده است. در خصوص ثبت ایده و استارت آپ لیتوانی، می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

انواع سرمایه گذاری در لیتوانی

انواع مختلف سرمایه گذاری در لیتوانی ارتباط مستقیم با استقبال بی شمار کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در این کشور دارد. اما به طور کلی انواع سرمایه گذاری در لیتوانی به شرح زیر می باشد:

  • سرمایه گذاری مستقیم، هدف از این نوع سرمایه گذاری ایجاد یا حفظ پیوند های مستقیم بلند مدت بین سرمایه گذار و واحد اقتصادی است. سهم سرمایه به دست آمده از طریق سرمایه گذاری به سرمایه گذار این حق را می دهد که بر واحد اقتصادی کنترل و نفوذ داشته باشد.
  • سرمایه گذاری غیر مستقیم، در این نوع سرمایه گذاری ها به سرمایه گذار اجازه داده نمی شود نسب به سودی که در این واحد اقتصادی به دست آورده تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
  • سرمایه گذاری دولتی، این گونه سرمایه گذاری برای رفع نیازهای دولت با استفاده از منابع بودجه ملی، منابع بودجه دولتی (شهرداری)، وام های اخذ شده توسط دولت صورت می گیرد.
  • سرمایه گذاری خصوصی، سرمایه گذاری خصوصی توسط افراد به صورت شخصی با حقوق مالکیت خصوصی جمهوری لیتوانی صورت می گیرد.

جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت لیتوانی، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

انواع سرمایه گذاری در لیتوانی

روش های سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در لیتوانی را دارند. می توانند طبق روال تعیین شده توسط قانون با استفاده از یکی از روش های زیر در جمهوری لیتوانی سرمایه گذاری کنند:

  • با تاسیس یک نهاد اقتصادی در این کشور، به دست آوردن سرمایه از یک نهاد اقتصادی ثبت شده در لیتوانی یا سهمی در آن مجموعه
  • با به دست آوردن انواع اوراق بهادار در جمهوری لیتوانی
  • با ایجاد و حفظ دارایی های بلند مدت در بانک ها یا افزایش ارزش آنها
  • از طریق وام دادن وجوه یا سایر دارایی ها به واحد های اقتصادی، که در آن سرمایه گذار دارای سهمی از سرمایه است. که به آنها امکان می دهد واحد اقتصادی را کنترل کنند یا تاثیر قابل توجهی بر واحد اقتصادی اعمال کنند.
  • با اجرای قرارداد های امتیازی و قرارداد های اجاره مالی (لیزینگ)

حقوق اساسی سرمایه گذاران در لیتوانی

طبق قانون کار و سرمایه گذاری در جمهوری لیتوانی، حقوق سرمایه گذاران خارجی هنگام سرمایه گذاری در این کشور باید به طور دقیق و همانند ساکنان اصلی لیتوانی صورت بگیرد.

بر این اساس حقوق اساسی سرمایه گذاران در لیتوانی به شرح زیر می باشد:

  • سرمایه گذاران داخلی و خارجی در لیتوانی بر اساس این قوانین باید از شرایط مساوی برای فعالیت در این کشور اطمینان حاصل کنند. حقوق و منافع قانونی سرمایه گذاران در این کشور تحت قوانین جمهوری لیتوانی محافظت می شود.
  • سرمایه گذار حق مدیریت، استفاده و تصرف موضوع سرمایه گذاری را دارد.
  • سرمایه گذار این حق را خواهد داشت که پس از پرداخت مالیات، به روشی که در قوانین جمهوری لیتوانی مقرر شده سودی را که توسط حق مالکیت در اختیار دارد را به ارز خارجی تبدیل کند. یا بدون هیچ محدودیتی به خارج از کشور منتقل کند.
  • سرمایه گذار خارجی می تواند در سرمایه واحد اقتصادی در حال شکل گیری هم به پول ملی لیتوانی و هم به پول خارجی کمک پولی کند.

طرح های تشویقی دولت برای سرمایه گذاری در لیتوانی

جمهوری لیتوانی طرح های تشویقی بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی در این کشور ارائه می دهد. که این امر باعث شده تا افراد زیادی از نقاط مختلف جهان به فکر سرمایه گذاری در این کشور باشند. طرح های تشویقی دولت برای سرمایه گذاری در لیتوانی عبارت اند از:

  • به سرمایه گذاران خارجی مشوق های مالیاتی تعیین شده توسط قوانین مالیاتی مناسب تعلق می گیرد.
  • بازپرداخت وام هایی که توسط واحد های اقتصادی برای تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، می تواند توسط ضمانت های ارائه شده توسط موسسات تضمینی یا توسط موسسات بیمه تامین شود.
  • در مواردی که توسط قوانین جمهوری لیتوانی مشخص شده است، زمین های دولتی بدون برگزاری مزایده به سرمایه گذار خارجی اجاره داده می شود.

در آخر این که روش های تشویق سرمایه گذاری تا جایی اعمال می شود که نقض قوانین اتحادیه اروپا در مورد کمک های دولتی نباشد. اگر قصد مهاجرت و سرمایه گذاری در لیتوانی را دارید می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :