مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته معماری در پرتغال

رشته معماری در پرتغال

رشته معماری در پرتغال یکی از رشته های تحصیلی پردرآمد می باشد که محبوبیت بسیاری در میان متقاضیان اروپایی و بین المللی داشته است. پرتغال غربی ترین کشور در قاره اروپا است که با آب و هوای مطبوع مدیترانه ای، خط ساحلی زیبا و شهرهای مملو از تجارب تاریخی و تجارب فرهنگی، مطمئناً جذاب ترین انتخاب ها، تحصیل در رشته معماری در پرتغال است. جدا از بسیاری از مکان های تاریخی و مناطق زیبایی طبیعی، این کشور به دلیل فرهنگ معاصر و زندگی شبانه نیز شناخته شده است. در شهرهای اصلی ساحلی تعداد قابل توجهی جشنواره با سلیقه خود پیدا خواهند کرد.

مدارک معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه ساختمان ها را طراحی کنند و از نظر زیبایی و ساختار مناسب باشند. دانشکده های برتر معماری دانش آموزان را برای ترکیب اصول سودمندی، دوام و زیبایی آماده می کنند. مطالعات معماری منجر به مشاغلی مانند معمار، طراح شهری، معمار منظر یا مهندس سازه می شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تحصیل در رشته معماری در پرتغال اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

ماهیت رشته معماری در پرتغال

مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در معماری ارتباط تنگاتنگی با سایر رشته ها مانند هنر و طراحی دارد. با توجه به اینکه هرکدام در سازه های بزرگ ساخته شده توسط نیاکان خود زندگی می کنیم، معماری در تاریخ بشر و انسان شناسی بسیار مهم است. مدارک معماری با موضوعات دانشگاهی مانند مهندسی ساخت و ساز، طراحی گرافیک، طراحی تجربه کاربر و هنر مشترک است. معماران باید چشم به زیبایی، سودمندی و دوام داشته باشند. در طول تحصیلات معماری، افراد در مورد سبک های معماری، علم طراحی، ساختارهای طراحی، معماری منظره و طرح های 3 بعدی یاد خواهند گرفت.

همچنین می توانند نرم افزارهای رایانه ای مانند Computer-Aided Design (CAD) را که به آنها در برنامه ریزی، تحلیل و بهینه سازی کارهای طراحی کمک می کند را کشف کنند. مدرک دانشجویان در معماری همه چیز را در مورد قوانین طراحی به آن ها می آموزد. دانستن نحوه کار با بافت، رنگ، کنتراست، نور و بسیاری از جنبه های دیگر به افراد این امکان را می دهد تا در طراحی ساختمان ها متخصص شوند. دانشجویان باید مطمئن شوند که دیدشان نیز می تواند مطابق با استانداردهای ایمنی و منابع موجود ساخته شود.

در خصوص ماهیت رشته معماری در پرتغال دانشجویان می توانند موارد زیر را مطالعه کنند:

  • تجزیه و تحلیل معماری معاصر
  • طراحی و توسعه شهر
  • سیاست طراحی شهری
  • طراحی مسکونی و ساخت و ساز
  • طراحی فصای سبز

ماهیت رشته معماری در پرتغال

مبانی و دوره های رشته معماری در پرتغال

معماران نقشه های فنی ساختمان هایی را که در صنعت ساختمان استفاده می شود طراحی و ایجاد می کنند. معماران همچنین می توانند در مورد مرمت و بازسازی ساختمان های موجود کار کنند. به عنوان مثال طراحی یک ظاهر جدید برای یک خانه از جمله کار هایی است که می توانند انجام دهند. معماران ممکن است روی ساختمان های تجاری یا پروژه های مسکونی و در مکان های مختلف مانند ساختمان های تجاری مانند مراکز خرید یا سوپرمارکت ها، کار برای یک سازنده مسکن، طراحی نقشه برای شهرک های مسکونی، خود اشتغالی، پروژه های مسکونی مانند ساخت و سازهای داخلی یا تبدیل اتاق زیر شیروانی و در زمینه های مختلف معماری، می توانند کار کنند.

کارشناسی ارشد معماری یک برنامه 2 ساله است. مبانی و دوره های رشته معماری در پرتغال به گونه ای است که اکثر دوره های مورد نیاز بایستی با اعتبار سنجی حرفه ای به پایان رسانده شوند. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی پیش دانشگاهی مطالعات معماری از دانشگاه های پرتغال (یا مدرک معادل از دانشگاه دیگر هستند) می توانند حداقل 3 دوره و حداکثر حداکثر مدرک کارشناسی ارشد معماری را تکمیل کنند. کلیه دانشجویان دیگری که دارای مدرک معماری 6 ترمی حرفه ای هستند و در کارشناسی ارشد معماری پذیرفته شده اند.

به طور کلی، یک معمار به طور روزمره با موارد زیر سر و کار دارد:

  • ایجاد برنامه های فنی دقیق با استفاده از نرم افزار CAD
  • ایجاد یک طرح، به دنبال قوانین ساختمان و مقررات ایمنی
  • کار در جهت بودجه
  • مدیریت ساخت و ساز
  • انتخاب مواد
  • بررسی کار ساختمان و پیشرفت

در خصوص اعزام دانشجو به پرتغال و شرایط تحصیل در این کشور مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته معماری در پرتغال

پس از فارغ التحصیلی در رشته معماری در پرتغال، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که به عنوان یک معمار مجاز، تکنسین CAD، حول حوضه طراحی داخلی، فضایی و طراحی شهری کار کنند. مشاغل دیگری که می توان پیدا کرد نقشه برداری ساختمان، مدیریت ساخت، معماری منظره یا مهندسی سازه و سایر می باشد.

همه متقاضیان باید مدارک لازم جهت تحصیل در رشته معماری در پرتغال را که شامل موارد زیر می شوند را ارائه دهند:

  • پرداخت هزینه درخواست
  • کپی سوابق کلیه مقاطع دبیرستان، دوره های سطوح مختلف دانشگاهی، نمرات اواسط سال و آخر سال آخر، باید در صورت وجود و کلیه ریز نمرات رسمی و نهایی باید قبل از شروع ترم اول، ارسال شود.
  • ارائه 2 توصیه نامه
  • نامه ای حاوی توضیحات در مورد اهداف شغلی و دلایل انتخاب این روند

حداقل الزامات برای پذیرش یک مدرک 4 ساله رشته معماری در پرتغال در مقطع کارشناسی، مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کارشناسی معماری حرفه ای با حداقل میانگین 75% می باشد. برای تأیید مهارت انگلیسی که ممکن است مواردی شامل شود که متقاضیانی که برای پذیرش در کارشناسی ارشد معماری در نظر گرفته شده اند، یک آزمون کتبی یا مصاحبه به دستور دانشکده معماری، باید ارائه دهند. این برنامه یک پیش نیاز اضافی است و جایگزین گواهینامه مهارت زبان انگلیسی نیست. جهت اطلاع از نظام آموزشی پرتغال مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته معماری در پرتغال

هزینه های تحصیل در پرتغال متفاوت است. زیرا دانشگاه های کشور پرتغال هزینه های خود را جداگانه تعیین می کنند و موسسات دولتی احتمالا هزینه کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی دارند. هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پرتغال به طور متوسط ​​در حدود 950€ الی 1250€ (یورو) و دکترا در حدود 2500€ الی 3000€ (یورو) در سال است. اگرچه هزینه های زندگی در پرتغال در سال های اخیر افزایش یافته است، اما هنوز هم مکانی نسبتاً ارزان برای زندگی است.

در نمودار زیر در خصوص هزینه زندگی در پرتغال آمار و ارقامی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

توزیع هزینه زندگی در کشور پرتغال

ارزانترین گزینه اقامت در سالن های محل اقامت دانشگاه است که هزینه آن احتمالا بین 165€ الی 230€ (یورو) در ماه خواهد بود، در حالی که اجاره آپارتمان در محل های شخصی هزینه در منطقه 400€ (یورو) هر ماه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :