مهاجرت تحصیلی یونان

رشته حقوق در یونان

رشته حقوق در یونان

رشته حقوق در یونان مستلزم علاقه و پشتکار به این رشته خاص است و این رشته در سراسر جهان به دلیل داشتن آینده ای درخشان جزء رشته های پرطرفدار است. در کشور یونان رقابت شدیدی میان یونانی ها وجود دارد. اگر شما می خواهید در کشور یونان در رشته حقوق تحصیل کنید بایستی از دانشگاه ها و شهریه ها و هزینه های تحصیل در یونان آگاهی یابید. برای اخذ پذیرش نیز بایستی تلاش خود را کنید تا شرایط مورد نیاز دانشگاه های یونان را فراهم کنید. ممکن است شما بخواهید در زبان یونانی تحصیل کنید اما بدانید که در یونان به زبان انگلیسی هم می توانید تحصیل کنید. یونان از کشورهای اروپایی محسوب می شود که به دلیل نزدیکی با آسیا دانشجویان بسیاری را از کشورهای آسیایی جذب خود می کند.

کشور یونان یکی از کشورهای زیبا است که معماری های جالب و شهرهای ساحلی خوش آب و هوایی دارد. این کشور با ترکیه و آلبانی هم مرز است. فرهنگ و آب و هوا و غذاهای مدیترانه ای این کشور را خاص تر کرده است. شما می توانید در این کشور در اوقات فراغت خود در ساحل های بی نظیر زمان خود را سپری کنید. کشور یونان در زمینه آموزش و پرورش در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است. به طوری که اخیرا دانشجویان بسیاری از اروپا به این کشور مهاجرت تحصیلی و سپس باقی زندگی خود را در این کشور ادامه داده اند. یونان مهد علم و ادب است و با فلاسفه و اندیشمندان بزرگی عجین شده است. مقاله فوق به نگارش مقاله نویسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

فضای تحصیلی رشته حقوق در یونان

یونان از سنت های قاره اروپا در قوانین خصوصا در قانون مدنی پیروی می کند که تحت تأثیر قوانین آلمان و فرانسه است. البته که در ایران هم قوانین فرانسه همیشه مورد توجه بوده اند. در سطح دانشگاهی، به دکترین حقوقی مشتاق حقوق این فرصت داده می شود تا با طیف گسترده ای از موضوعات برجسته و سوالات از همه زمینه های حقوقی آشنا شوند و تحولات قانونگذاری کشور خود را مشاهده کنند. در واقع فرصت های اخذ بورسیه های تحصیلی و اعزام دانشجو به کشورهای دیگر از سوی یونان نیز امکان پذیر است. پذیرش در هر سه دانشکده حقوق بسیار رقابتی است. تنها داوطلبانی که در امتحانات Pan-Hellenic خود در میان 5% برتر کشور قرار دارند، تضمین ورود دارند.

3 دانشگاه دولتی یونان که دارای مدارک معتبر در رشته حقوق هستند عبارتند از:

  • دانشگاه ملی و دانشگاه کاپودیستری آتن (UoA)
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی (AUTh)
  • دانشگاه دموکریتوس تراکیه (DUTh)

فارغ التحصیلان دبیرستان در یونان بر اساس نمره کل خود در امتحانات ورودی سطح ملی امتحانات، که هر سال یک بار در اوایل ماه مه برگزار می شود، در آموزش عالی پذیرفته می شوند. دوره ها برای اخذ پذیرش از دانشکده های حقوق یونان باستان و تاریخ است، در حالی که داوطلبان همچنین باید برای امتحانات در زمینه های لاتین، ادبیات یونان و در یک دوره اضافی از انتخاب خود از برنامه درسی دبیرستان ریاضی، فیزیک، زیست شناسی نیز امتحان دهند. پس از انتشار نتایج آزمون، درخواست ها به طور متمرکز از طریق وزارت آموزش و پرورش ارسال می شود. دانشجویان بین المللی نیز درخواست های خود را از طریق وزارت آموزش و پرورش در ماه مه ارائه می دهند و بعدا در ماه سپتامبر در امتحانات Pan-Hellenic خود شرکت می کنند.

فضای تحصیلی رشته حقوق در یونان

دروس رشته حقوق در یونان

کلیه دانشجویان دوره اول اصول اصلی نظام سیاسی یونان را در قانون اساسی که معمولا سخت ترین دوره ترم اول محسوب می شود، می گذرانند. قانون اداری در ترم دوم برای تکمیل دانش دانشجویان از عملکرد داخلی و سازماندهی دولت یونان ارائه می شود. اصول عمومی قانون مدنی، در ترم سوم و حقوق بین الملل عمومی نیز یک درس اجباری در همه دانشگاه های یونان است، اما دانشگاه DUTh حقوق اتحادیه اروپارا در ترم دوم ارائه می دهد. در حالی که دانشگاه های UoA و AUTh دوره های حقوق جزا و حقوق تجارت را انتخاب می کنند و در نهایت همه دانشکده ها درس حقوق خانواده را در طول سال اول ارائه می دهند. برخلاف ایران که حقوق خانواده معمولا در ترم های آخر ارائه می شود. هر دانشکده برنامه درسی خود را در طول6 ترم باقیمانده متفاوت ارائه می دهند.

برخی از دیگر دروس رشته حقوق در یونان عبارتند از:

  • قانون قرارداد
  • قانون تعهدات
  • قانون کار
  • قانون جانشینی
  • آزادی های اساسی
  • حقوق بین الملل خصوصی
  • قانون مالیات
  • قانون مالکیت صنعتی و معنوی
  • قانون شرکت
  • دادرسی مربوط به دادگاه های مدنی، اداری و کیفری

دروس اجباری به شکل سخنرانی و مباحثه های فعالانه میان دانشجویان و استادان و بررسی پرونده های حقوقی معروف و بررسی مباحث حقوقی روز تدریس می شوند که از طریق این روش دانشجویان درک عمیق تری از مباحث ارائه شده در سخنرانی ها می گیرند. امتحانات از مباحثات در کلاس است. هر دانشکده بازدیدهای آموزشی متعددی را از دادگاه های محلی و نظامی و پزشکی قانونی و مرکز توان بخشی ترتیب می دهد. نه تنها دانستن قانون بلکه همچنین چگونگی تفسیر آن به گونه ای که دادگاه را متقاعد کند در مورد شما تصمیم بگیرد مهم است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی یونان را مطالعه بفرمائید.

دوره های آموزشی رشته حقوق در یونان

در طول ترم اول خود، دانشجویان همه دانشکده های حقوق مقدمه ای بر علوم حقوقی را می خوانند، که هدف آن شکل دادن به تفکر حقوقی آن ها از طریق ارائه اصول اساسی قانون است. دوره های آموزشی رشته حقوق در یونان به دانشجویان كمک می كنند كه توسعه قوانین خود را از آن زمان تا امروز بفهمیم و به آن ها ایده كلی می دهند كه چگونه استدلال های قانونی را به درستی تشكیل دهیم. زیرا آنچه در اولین قدم برای حقوق خوانان و حقوق دانان لازم است استدلال و ارائه فرضیات حقوقی است.

شما بایستی یک مساله را از چندین روش بسنجید و تحلیل کنید و بایستی بتوانید برای حل مشکل حقوقی راه حل قانونی ارائه دهید که موکل شما را از مخمصه رها کند. شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ مشاوره در خصوص رشته حقوق در یونان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :