مهاجرت تحصیلی یونان

رشته بیوتکنولوژی در یونان

رشته بیوتکنولوژی در یونان

کشور یونان جامع ترین تاریخ در جهان را دارد که دانشگاه در آن متولد شده است، از این رو یکی از مقاصد تحصیلی رشته بیوتکنولوژی در یونان است. همچنین کشور یونان در واقع مکانی است که مفهوم دموکراسی و همچنین اولین بازی های المپیک در آن شکل گرفت. امروزه این کشور تعداد زیادی از موسسات عالی دولتی را در اختیار دارد، از جمله دانشگاه کرت، واقع در بزرگترین جزیره یونان در دریای مدیترانه و دانشگاه یوانینا در شمال کشور در منطقه ای معروف به غذاهای شگفت انگیز را دارا است. پایتخت یونان آتن همچنین میزبان مشهورترین دانشگاه های این کشور مانند کاپدیستریان آتن و دانشگاه فنی و ملی آتن است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص انتخاب رشته بیوتکنولوژی در یونان راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

درباره رشته بیوتکنولوژی در یونان

بیوتکنولوژی، تکنیک ها و فناوری های گوناگونی است که در تولید فرآیندهای کنترل شده ژنتیکی زیستی شامل ارگانیسم های گیاهی، حیوانی یا انسانی استفاده می شود. دخالت ژنتیکی کار آمد ترین شکل استفاده از موجودات زنده و فرآیندهای دو مولکولی برای ایجاد یا اصلاح خصوصیات فیزیکی انواع مختلف محصولات است. نمونه ای از محصولات یا روش های بیوتکنولوژی شامل آنتی بیوتیک ها، سوخت های زیستی و غذاهای اصلاح شده ژنتیکی می شود. یک کاربرد مهم پزشکی بیوتکنولوژی شامل فرآیندهای ژنتیکی است که منجر به بازسازی اعضای بدن می شود. بیوتکنولوژی استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از موجودات زنده به روشی نوآورانه در تولید کالاها و خدمات یا بهبود فرآیندهای موجود است. از کاربردهای این علم می توان به تشخیص و درمان بیماری، اصلاح محصولات ژنتیکی محصولات کشاورزی و تولید ویتامین ها، داروها و سایر محصولات مهم اقتصادی اشاره کرد.

بیوتکنولوژی اصطلاحی گسترده است که به همه کاربردهای عملی موجودات زنده از میکروارگانیسم هایی که در تخمیر آبجو استفاده می شوند تا پیچیده ترین کاربرد ژن درمانی اطلاق می شود. مهندسی ژنتیک به مجموعه فناوری هایی گفته می شود که برای تغییر ترکیب ژنتیکی سلول ها و انتقال ژن ها از مرزهای گونه ها برای تولید موجودات جدید مورد استفاده قرار می گیرند. این برنامه برای ارائه یک ترکیب کاملا هماهنگ از دوره های انتخاب شده با دقت در زیست شناسی مولکولی و سلولی، ژنتیک و بیوشیمی با سایر موارد در علوم کامپیوتر، اقتصاد، تجارت و اخلاق طراحی شده است. این موضوع ترکیبی از دقت علمی و مفهومی مورد نیاز برای تسلط بر این رشته با آموزش اساسی مربوط به جنبه های اقتصادی یا اجتماعی بیوتکنولوژی است.

درباره رشته بیوتکنولوژی در یونان

مبانی رشته بیوتکنولوژی در یونان

مدرک کارشناسی در علوم زیستی و بیوتکنولوژی شامل سال اول با مبانی مشترک است، جایی که دانشجو با یک دوره پایه از دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی سلولی رو به رو می شود. بدین ترتیب به محض ثبت نام، دانش آموزان باید نشان دهند صلاحیت مورد نظر (زیست شناسی یا بیوتکنولوژی) را دارند، با این حال، تصمیم نهایی بین 2 دوره برنامه می تواند تا سال دوم به تأخیر بیفتد، مشروط بر اینکه واحدهای باقی مانده به طور کامل پوشش داده شده باشد. این دوره علاوه بر خدمات آموزشی اختصاصی، از یک کادر آموزشی دوستانه، ماهر و ساختارهای قابل اعتماد پشتیبانی، بهره می برد. کارشناسی علوم زیستی و بیوتکنولوژی در گروه ژئو بیولوژیکی می باشد.

دانشجویانی که می خواهند برنامه کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی را در دانشگاه های یونان ثبت نام کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن در بیوتکنولوژی، زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، علوم زیستی، مهندسی شیمی، فناوری محیط زیست را داشته باشند
  • دانشجویانی که دارای پیش نیاز با محتوای متفاوت از بیوتکنولوژی در دانشگاه های یونان هستند، به حداقل 70% از نمره نیاز دارند

برای درخواست کارشناسی ارشد در برنامه های بیوتکنولوژی، معمولا به یک مدرک کارشناسی در مهندسی، علوم، ریاضیات یا یک رشته مرتبط نیاز است. برخی از موسسه ها دانشجویان دارای مدرک کارشناسی را در دوره های دیگری پذیرش می کنند، تا زمانی که بتوانند دوره های تکمیل شده ریاضی و علوم را با موفقیت بگذرانند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب ویزای تحصیلی یونان مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط اخذ پذیرش از رشته بیوتکنولوژی در یونان

به عنوان بخشی از درخواست، باید کارنامه مقطع کارشناسی، 3 توصیه نامه، رزومه، بیانیه شخصی و نمرات متقاضی از آزمون ثبت نام فارغ التحصیل ارائه شود. پس از ارسال درخواست، بسیاری از موسسات تحصیلات تکمیلی درخواست می کنند که در مصاحبه با تیم های پذیرش آنها، شرکت کنید. بعضی از موسسه ها از متقاضیان می خواهند که حضورا به این مصاحبه ها بپیوندند، اگرچه برنامه های آنلاین، اغلب امکان مشارکت از راه دور را فراهم می کنند. بعد از انجام مصاحبه، موسسات پرونده متقاضی را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع می دهند. در بعضی موارد شرایط اخذ پذیرش از رشته بیوتکنولوژی در یونان با توجه به شرایط عمومی متقاضی متفاوت خواهد بود.

علاوه بر فرصت برای مبارزه با بیماری و گرسنگی در سراسر جهان، مشاغل در بیوتکنولوژی همچنین چشم انداز شغلی بالاتر از حد متوسط ​​و حقوق بالایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اداره آمار کار در یونان پیش بینی می کند که اشتغال برای بیوشیمی ها و بیوفیزیکدانان در سال 2026 با رشد 11% روبرو خواهد شد که به طور چشمگیری سریعتر از میانگین رشد سایر مشاغل است. در سال 2017، متوسط ​​حقوق بیوشیمیان و بیوفیزیکدانان از 75000€ (یورو) فراتر رفت و متوسط ​​حقوق مهندسان پزشکی بالغ بر 73000€ (یورو) در سال بود. علاقه مندان می توانند برای آگاهی از اطلاعات به روز، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :