مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته اقتصاد در آلمان

رشته اقتصاد در آلمان

قدرت بالای اقتصاد آلمان و دنیای تجارت پررونق، گزینه برتر برای دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان یا تجارت می باشد. از این رو، در این مقاله به بررسی تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان خواهیم پرداخت. دانشگاه های دارای رتبه بالا و بدون شهریه و هزینه مقرون به صرفه زندگی، دانشجویان را از سراسر جهان به آلمان جذب می کند. حدود 60 دانشگاه در آلمان رشته اقتصاد را در مقاطع مختلف مدارک تحصیلی ارائه می دهند.

دانشجویان با داشتن مدرک دانشگاه های اقتصاد آلمان می توانند سالانه 90000€ (یورو) درآمد کسب کنند. 2 شاخه گسترده این رشته یعنی اقتصاد کلان و اقتصاد خرد به صورت UG (دوره کارشناسی) و PG (دوره تحصیلات تکمیلی) ارائه می شوند. اقتصاد کلان با اقتصاد مقیاس بزرگ و بازار پول در سطح جهان سروکار دارد. از این رو اقتصاد خرد نیز به کار یک واحد منفرد تولیدی و تئوری های مربوط به آن می پردازد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای ایرانیان علاقه مند تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان در سال 2022 تهیه نموده است.

علت تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

تحصیل در آلمان، در دانشگاه ها و کالج های معروف برای تحصیلات عالی، فقط مختص رشته های مهندسی نیست. متقاضیان می توانند در آلمان در بهترین دانشگاه های جهان به زبان انگلیسی تحصیل کنند. آلمان در میان 10 مقصد محبوب تحصیل در جهان قرار دارد، هر روز بر محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی بلندپرواز افزوده می شود. آلمان یک سیستم آموزشی کارآمد، برخی از بهترین دانشگاه های جهان و فرصت های دارای شهریه کم یا بدون شهریه ارائه می دهد.

علاوه بر این، مدارک دانشگاه های آلمان در سراسر جهان شناخته شده هستند، به این معنی که مدارک دانشجویان در سطح بین المللی ارزشیابی می شود. از این رو مهارت هایی که دانشجویان کسب می کنند در بازار کار به آنها مزیت بیشتری خواهد داد. آلمان در کنار کشورهای ایالات متحده، انگلیس، کانادا و استرالیا در حال تبدیل به یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب می باشد.

دلایل اصلی دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان عبارتند از:

  • آموزش عالی رایگان
  • اساتید در سطح کلاس جهانی
  • فرصت های شغلی بی شمار پس از فارغ التحصیلی

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

دانشگاه های آلمان اغلب تمرکز قدرتمندی بر علوم و پژوهش دارند. اکثر موسسات دوره های اقتصاد، کسب و کار و ریاضیات ارائه می دهند. این کشور با داشتن هر 2 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی مقصدی محبوب برای ذهن های تجارت گرا می باشد. برنامه های مطالعات اقتصادی با مهارت های پایه در تجزیه و تحلیل علمی مستقل سوالات اقتصادی آغاز می شود.

سپس به سمت بررسی عمیق تر مدیریت بازرگانی، امور مالی و بخش های مختلف اقتصادی می پردازد. دانشگاه ها در آلمان سطح بالایی از تحصیلات را در این رشته ارائه می دهند که به یک تجربه جهان واقعی تبدیل می شود. به طور کلی شامل مدرک تحصیلات عالی و توانایی زبان انگلیسی یا آلمانی می باشد.

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

سیستم تحصیل در آلمان گزینه های مطلوبی را برای تحصیل اقتصاد در موسسات مشهور برای اقتصاددانان، تحلیلگران بازار، سرمایه گذاران و بانکداران آینده ارائه می دهد. بسیاری از متقاضیان، تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان را به دلیل کیفیت و اعتبار بالای دانشگاه های این کشور انتخاب می کنند. در زیر فهرستی از برخی از بهترین دانشگاه های آلمان ارائه می شود که توسط دانشجویانی انتخاب شده اند که مشتاق تحصیل در رشته اقتصاد و رشته های مرتبط با آن در آلمان هستند:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی اقتصاد در بن
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه فرای برلین
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه فرانکفورت آم ماین (دانشگاه گوته فرانکفورت)
  • دانشگاه گوتینگن

هزینه تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد. از این رو وضعیت موجود برای دانشجویان داخلی و بین المللی کاملا مطلوب است. دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی آلمان می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. از این رو فقط با پرداخت هزینه ای ناچیز برای تأمین هزینه های مدیریت و سایر هزینه های هر ترم نیاز می باشد. با این وجود، هیچ کس نمی داند که این سیستم آموزش رایگان در آلمان چه مدت دوام خواهد داشت.

زیرا اخیرا برخی نمونه های معرفی مجدد شهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اتفاق افتاده است. موسسات خصوصی در این کشور برای تأمین بودجه خود معمولا به هزینه تحصیل وابسته هستند. از این رو هزینه تحصیل در آلمان در رشته اقتصاد را تا 20000€ (یورو) در سال تعیین می کنند. در مورد مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد در آلمان، هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بین دانشگاه ها متفاوت است. ممکن است در موسسات دولتی حدود 5000€ (یورو) در سال و در دانشگاه های خصوصی تا €30000 (یورو) باشد.

هزینه زندگی حین تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان

جدا از هزینه های تحصیل و یا عدم وجود آنها برای تحصیل در رشته اقتصاد بایستی هزینه محل اقامت و زندگی در آلمان نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی متوسط، مربوط به محل اقامت، حمل و نقل، غذا و غیره، بسته به منطقه در حدود 9500€ الی 10000€ (یورو) در سال است. اساسا، انتخاب تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان نسبتا ارزان تر از برخی کشورها مثلا انگلیس است. اما شامل برخی هزینه های قابل توجه می باشد، مانند اجاره آپارتمان یا پرداخت هزینه زندگی در خوابگاه دانشجویی.

در مجموع، تصمیم به تحصیل در رشته اقتصاد در آلمان و اقدام برای یکی از دانشگاه های آلمانی برای برنامه هایی مانند کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و مدیریت، یا کارشناسی ارشد اقتصاد توسعه، یا کارشناسی ارشد علوم اقتصاد بین المللی و سیاست اقتصادی همراه با فارغ التحصیلی بعد از آن ممکن است چیزی بیش از سودمند و پرمنفعت بودن باشد. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در رشته اقتصاد در سال 2022 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از راهنمایی ها و مشاوره های مفید و ارزشمند کارشناسان خبره این موسسه استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :