مهاجرت به کشور پرتغال

خرید خودرو در پرتغال

خرید خودرو در پرتغال

اگر می خواهید در کشور پرتغال رانندگی کنید و نیاز به خودرو دارید بایستی از نحوه خرید خودرو در پرتغال، مدارک لازم و قوانین آن نیز مطلع شوید. کشور پرتغال به شدت از بازار داخلی خود محافظت می کند و از خودروهایی که از خارج می آیند مالیات سنگینی می گیرد، پس بهتر است که از خودروهای پرتغالی خرید کنید زیرا برای شما به صرفه تر است. بنابراین بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند ماشین خود را در کشور سابق بفروشند تا دیگری را در پرتغال خریداری کنند. اگر تصمیم دارید که در کشور پرتغال خرید خودرو را انجام دهید، باید مدارک لازم را نیز بدانید و آنان را آماده کنید. شما به شناسه، شماره مالیات و آدرس اقامت خود در پرتغال نیاز دارید. یکی از قدم ها این است که خودرو را به نام خود ثبت کنید.

برای انجام این کار باید فرم را در Instituto dos Registeros e Notoriado یا در فروشگاه Citizen محلی خود پر کنید. شما 60 روز وقت دارید تا همه چیز را مرتب کنید. برای تغییر مالکیت، باید فرم ثبت نام را بپذیرید، که توسط خریدار و فروشنده و ثبت فعلی (DUA) و همچنین کپی های هر 2 شناسه پر شده و امضاء شده است. اگر می خواهید یک ماشین جدید بخرید، همه چیز راحت تر است. فقط یک پیشنهاد از سازنده دلخواه خود بگیرید و مراقب معاملات ویژه سایر سازندگان برای مدل های مشابه باشید، تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را برای پول خود می گیرید. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهد بود.

شرایط خرید خودرو در پرتغال

فروشنده می تواند قرارداد تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه شما را به شما پیشنهاد دهد و حتی به شما در یافتن بیمه کمک کند. در پرتغال این اتومبیل است که بیمه می شود و نه رانندگان، که به این معنی است که می توانید آن را بدون نگرانی به خانواده و دوستان خود قرض دهید. اتومبیل های دست دوم یا از نظر قیمت برای مهاجران در دسترس تر و مناسب تر هستند. به اسناد ارائه شده توسط فروشنده به خصوص هنگامی که خرید شما شخصی است، دقت کافی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که شماره شناسایی مشخص شده روی شاسی با شماره کارت خاکستری مطابقت دارد و بررسی کنید که هیچ نشانه ای از دستکاری وجود ندارد.

به عنوان یک خارجی می توانید در پرتغال ماشین بخرید، اما باید این شرایط را داشته باشید:

  • اثبات اقامتگاه پرتغال و یک شماره مالیات
  • سند هویت
  • گذرنامه
  • گواهینامه رانندگی

اگر بیش از 6 ماه در سال در پرتغال زندگی می کنید، باید 12 ماه پس از اقامت در کشور، وسیله نقلیه خارجی خود را ثبت کنید. انتخاب اینکه ماشین خود را با خود ببرید یا در پرتغال بخرید معمولا به 2 عامل بستگی دارد. از یک طرف، مقدار مالیات ISV که می تواند به سرعت صعود کند و از سوی دیگر ، قیمت فروش اتومبیل در پرتغال که معمولا 30% گران تر از سایر کشورها است. یک قانون نانوشته وجود دارد که از مهاجرت به خارج از کشور می گوید که برای اتومبیلی با ارزش کمتر از 10000€ (یورو) بهتر است آن را بفروشید و هنگام ورود یکی از پرتغال را بخرید.

شرایط خرید خودرو در پرتغال

نحوه خرید خودرو در پرتغال

در واقع هنگام خرید اتومبیل در پرتغال، بدهی های متصل به آن را خریداری می کنید. قرارداد خرید و فروش باید قیمت، ثبت نام و سال ساخت خودرو را از هم متمایز کند. در کشور پرتغال فروشنده فقط انتقال مالکیت نهایی را پس از پرداخت ودیعه خریدار از مبلغ مورد قبول می پذیرد. شما می توانید تحقیقات خود را مستقیما در نمایندگی ها انجام دهید، اما همچنین به صورت آنلاین در سایت های مطبوعات تخصصی مانند Guia Automóvel ،Auto-Comércio ، Auto-Hoje ، می توانید جستجو کنید. اما همچنین بخش های اختصاص داده شده به خودرو در سایت و روزنامه های خبری مانند کوریو دا مانها و جورنال د نوتیسیاس نیز وجود دارند که می توانید در آنها جستجو کنید و از قیمت ها و مدل های متفاوت مطلع شوید. وب سایت های تخصصی در فروش مجدد خودرو مانند Automóveis.pt ممکن است ماشین مورد نظر شما را داشته باشند.

یکی از دلایل اصلی ترس مردم از خرید ماشین دست دوم از شخصی در پرتغال، خطر مرتبط با این نوع معاملات است. بنابراین، قبل از رسیدن به قرار ملاقات برای دیدن ماشین، باید قبلا از فروشنده سوالات زیادی در مورد وسیله نقلیه پرسیده باشید. در مورد تاریخچه تعمیر و نگهداری، تعداد کیلومترها و از همه مهم تر وضعیت عمومی خودرو سوال کنید. آیا برجستگی یا آسیب دیدگی، حتی بسیار کوچک مشاهده می کنید؟ آیا نقاشی در شرایط مطلوبی قرار دارد یا آثار سوختگی یا خراش دارد؟ آیا داخل اتومبیل روی داشبورد لکه دار، فرسوده یا ترک خورده است؟ ماشین چگونه رانندگی می کند؟ آیا جهت تراز شده یا در یک طرف یا طرف دیگر افتاده است؟ آیا ترمزها خوب کار می کنند؟ لاستیک فرسوده است؟ به طور کلی جهت مهاجرت به پرتغال پیشنهاد می شود ابتدا لینک مذکور را مطالعه بفرمائید.

ثبت نام خرید خودرو در کشور پرتغال

چه فروشنده باشید و چه خریدار اتومبیل در پرتغال، باید اظهارنامه فروش و خرید خودرو در پرتغال را انجام دهید. این فرم به سادگی فرم documento único automóvel است و سندی است که هدف آن نشان دادن طرف های درگیر در روند ثبت نام یک وسیله نقلیه (فروشنده و خریدار وسیله نقلیه) است. اظهارنامه documento único automóvel را می توان به پیشخوان های خدمات موسسه ثبت و موسسه اسناد رسمی (IRN) و فروشگاه های شهروندان تحویل داد.

به اعلامیه فروش خودرو رسما درخواست ثبت نام خودرو گفته می شود، زیرا هدف اصلی ثبت نام خرید خودرو است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب زندگی و مهاجرت به این کشور مقاله هزینه زندگی در پرتغال را مطالعه بفرمائید. اگر می خواهید در کشور پرتغال خودرو بخرید یا حتی بفروشید مقاله خربد خودرو در پرتغال به قلم مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :