مهاجرت به کشور آمریکا

خرید خودرو در آمریکا

خرید خودرو در آمریکا

اصولا خرید خودرو در آمریکا به عنوان یک شخص خارجی بسیار مشکل است و نیاز به مدارک و اسنادی که نشان دهنده اقامت شما در این کشور باشد، دارد. شرط داشتن ملک و آدرس مشخص در آمریکا برای بسیاری از افراد کار را دشوار می کند. به علاوه، برای افرادی که اقامت ندارند و برای سفر به این کشور رفته اند در ابتدای سفر خود برای یافتن یک ماشین مناسب و قابل اعتماد به زمان نیاز دارند تا بتوانند خودرو مناسبی پیدا کنند.

بهترین گزینه برای یک فرد خارجی که به آمریکا مسافرت رفته، می تواند اجاره وسیله نقلیه باشد که گزینه بسیار مناسبی در این کشور است. مطمئنا یک فرد خارجی می تواند یک خودرو در آمریکا بخرد، اما درخواست و ثبت نام برای خرید خودرو و بیمه کردن آن خودرو با توجه به این امر که برای هر 2 این امور به یک آدرس در ایالت متحده آمریکا نیاز دارید کمی دشوار است.

تاریخچه خرید خودرو در آمریکا

اولین خودروی ثبت شده در جهان توسط شخصی به نام آقای کارل بنز در سال 1885 میلادی اختراع شد، این خودرو بر روی 3 چرخ برای اولین بار در سال 1888 میلادی توسط همسر کارل بنز، خانم برتا بنز به سمت جاده حرکت کرد. درعین حال، بعضی از مورخان به اشتباه، از هنری فورد به عنوان مخترع خودرو یاد می کنند. دلیل این امر این است که هنری فورد، در واقع، ایده تولید خودرو با قیمت پایین را تحقق بخشید.

آغاز طراحی ماشین های مدل T و A توانست خط تولید و مونتاژ این مدل خودرو‌ها در سطح جهانی گسترش و توسعه دهد تا تولید ماشین ‌ها سریع ‌تر و در نتیجه اقتصاد آمریکا قوی شود. خودروی مدل T به صورت گسترده در همه جای آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت. با توجه به آن که این قیمت نسبت به حقوق مردمان عادی، قیمت بالایی به حساب می آمد. جهت اطلاع از شرایط مراحل اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در ادامه به چند کشور برتر جهان سال 2022 در خودروسازی اشاره می کنیم:

رتبهکشورمیزان ساخت خودرو به میلیون دلار
1چین25.72$
2آمریکا10.88$
3ژاپن9.68$
4آلمان4.66$
5هند4.51$
6مکزیک3.99$
7کره جنوبی3.95$

تاریخچه خرید خودرو در آمریکا

شرایط خرید وسیله نقلیه در آمریکا

خرید خودرو یک قدم بزرگ در زندگی در آمریکا است. شامل چندین مرحله، حتی برای شهروندان آمریکایی نیز می شود. در واقع، افراد کمی از مهاجران و مسافران در این کشور، مایل به خرید خودرو در ایالات متحده آمریکا هستند. با این وجود، درک همه شرایط لازم و مهم است و روند کار را برای شخص خریدار آسان تر می کند. در ادامه به مراحل خرید خودرو در ایالت متحده آمریکا می پردازیم.

  • تامین هزینه های مالی:

خرید یک ماشین بسته به استطاعت مالی شما متفاوت است. گرفتن وام خودرو برای افرادی که تازه به آمریكا مهاجرت کرده اند امر غیرممكنی نیست. از این رو با خرید یک ماشین دست دوم، ارزان تر شروع کنید.

  • اخذ بیمه خودرو:

علاوه بر گواهی نامه بین المللی (IDL)، شخص برای رانندگی در آمریکا ملزم به داشتن بیمه خودرو می باشد.

  • خرید خودرو:

هنگام خرید خودرو نیازهای خود را در نظر بگیرید و در مورد گزینه های خود برای خرید تحقیق کنید تا بتوانید با بهترین قیمت خودرو را بخرید.

  • ثبت پلاک خودرو و دریافت سند:

این کار را بهتر است به فروشنده بسپارید ولی اگر تمایل دارید خودتان اقدام کنید، باید با اداره وسایل نقلیه ایالتی که در آن هستید تماس بگیرید.

خرید خودرو در آمریکا و انتقال به خارج کشور

برای آن که بتوانید خودرویی که در کشور آمریکا خریداری کرده اید را از این کشور خارج کنید باید نوع حمل و نقل را انتخاب کنید. برای گذر از گمرک باید سند ماشین را که هنگام خرید آن دریافت کرده اید، نشان دهید که نام خود را به عنوان مالک خودرو نشان می دهد. اگر پس از ورود به ایالات متحده و خرید خودرو، تصمیم به بازگشت به خانه با ماشین خریداری شده آمریکایی خود گرفتید.

در اصل 3 انتخاب متفاوت برای حمل و نقل وجود دارد. آنها بسته به زمان، هزینه و امنیت متفاوت هستند:

  • Roll on Roll off (RORO):

در این روش وسایل نقلیه مستقیما بر روی کشتی گذاشته می شوند وبه مقصد می رسند. مدت زمان سفر از طریق دریا (از ساحل شرقی به اروپا یا از ساحل غربی به آسیا) تقریبا 2 هفته است. هزینه این روش معقول است، اما خطر آسیب یا سرقت وجود دارد.

  • حمل و نقل با کانتینر:

حدود 6 اتومبیل به طور هم زمان در یک کانتینر بسته و قفل شده قرار می گیرند. سپس روی یک کشتی بارگیری می شود. این یک گزینه جایگزین گرانتر است. اما امنیت بیشتری نسبت به روش RORO فراهم می کند.

  • حمل و نقل هوایی:

این روش ایمن ترین و سریع ترین روش حمل و نقل ماشین می باشد، اما این روش نصبت به 2 روش بالا گرانتر است.

در صورت وجود هرگونه سوال در خصوص خرید خودرو در زمان سفر یا مهاجرت به آمریکا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :