مهاجرت به کشور آلمان, مهاجرت به کشور اتریش

تفاوت مسکن در آلمان و اتریش

تفاوت مسکن در آلمان و اتریش

در این مقاله به موضوع تفاوت مسکن در آلمان و اتریش پرداخته می شود تا متقاضیان مهاجرت با این موضوع مهم در بخش هزینه ای مهاجرت آشنا شوند. آلمان سرزمین شهرسازی های زیبا و مهندسی شده است. شهرها و شهرک ها مثال خوب تمیزی اند. یکی از چیزهایی که باید بدانید این است که حدود 50% از جمعیت آلمان برخلاف ملک خود در آپارتمان‌ های اجاره ‌ای زندگی می‌کنند. در دسترس بودن اجاره های موقت و در کل هزینه های زندگی در آلمان به شدت به منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان در شهرهای بزرگتر احتمالا شامل قیمت متوسط ​​بالاتری خواهد بود. موضوعی که در مورد اتریش نیز به چشم می خورد و از مرکز به پیرامون، قیمت ها افت می کند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی های بیشتر در این زمینه هستند.

تفاوت قیمت مسکن در آلمان و اتریش

در مورد قیمت خانه در آلمان باید گفت که مونیخ گران ترین مکان برای خرید خانه است. آپارتمان ها حدود 5900€ (یورو ) و خانه های خانوادگی حدود 4200€ (یورو) در هر متر مربع قیمت دارند. در مقابل، هانوفر آپارتمان هایی با قیمت حدود 2200€ (یورو) و خانه های خانوادگی با قیمت حدود 2000€ (یورو) در هر متر مربع دارد. از نظر املاک و مستغلات، فرانکفورت دومین افزایش قیمت در جهان را داشته است. با توجه به شاخص شهرهای) پرایم جهانی (نایت فرانک، مشاور املاک، که تغییرات قیمت املاک مسکونی لوکس در «شهرهای کلیدی جهانی» را اندازه گیری می کند، قیمت املاک و مستغلات برتر در فرانکفورت بیش از هر جای دیگری افزایش دارد. در مورد اتریش اما باید گفت که کشوری است با طرح های مسکن مترقی اما قیمت ها در برخی مناطق به سرعت در حال افزایش است.

به عنوان مثال، در وین، متوسط ​​قیمت املاک و مستغلات تقریبا 10% افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل روند بازسازی آپارتمان ‌های قدیمی است. متقاضیانی که به دنبال ملکی باشکوه در اتریش هستند، وین یکی از بهترین مکان ها برای دیدن است و دارای طیف وسیعی از املاک مربوط به قرن 19 و 20 است. با این حال، برای خرید یکی از این املاک در وین باید بیش از یک میلیون € (یورو) بپردازید. اما این نکته مهم را باید مد نظر داشت که هرکسی که سالانه تا 53225€ (یورو) درآمد داشته باشد و حداقل 5 سال در اتریش زندگی کرده باشد، می‌ تواند برای یکی از این آپارتمان ‌های شهری عمومی یارانه ‌ای درخواست دهد.

تفاوت قیمت مسکن در هر 2 کشور اتریش در جدول زیر ارائه شده است تا متقاضیان مهاجرت آگاهی ملموس تری به تفاوت قیمت ها پیدا کنند:

نام کشورآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر به یوروآپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکزآپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهرآپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز
اتریش70551€58246€136289€106319€
آلمان73471€55069€140218€105370€

تفاوت قیمت مسکن در آلمان و اتریش

تفاوت نحوه خرید مسکن در آلمان و اتریش

مراحل خرید خانه در آلمان نیاز به آمادگی قابل توجهی دارد. هیچ تابلوی «فروش» در حیاط جایی وجود ندارد. بنابراین نمی‌ توانید فقط به درها ضربه بزنید و امیدوار باشید که ملک را مستقیما از مالک خریداری کنید. در عوض، خانه ها و آپارتمان ها عمدتا توسط نمایندگان فروخته می شود. حتی اگر این پیشنهاد در روزنامه یا آنلاین ذکر شده باشد، به احتمال زیاد به یک آژانس املاک مرتبط است. اگر می خواهید از خرید ملک در آلمان از طریق آژانس املاک خودداری کنید، باید به دنبال تبلیغاتی باشید که شامل کلمات (فروش خصوصی) باشد. شماره‌ های آخر هفته روزنامه‌ های محلی، منطقه ‌ای و حتی سراسری و همچنین منابع آنلاین، نقطه شروع خوبی برای یافتن انواع پیشنهادات املاک و مستغلات است.

هنگام اسکن آگهی های روزنامه به ناچار با آژانس های املاک مواجه خواهید شد، اما می توانید مستقیما با آنها تماس بگیرید تا به همه پیشنهادات فعلی آنها دسترسی داشته باشید. در اتریش اما شرایط به گونه ی دیگری است. هرچند پیدا کردن خانه از طریق روزنامه و شبکه های آنلاین یک راه مهم است، اما در اتریش اپلیکیشن های ارتباطی کمک ویژه ای در پیدا کردن خانه در اختیار متقاضیان مسکن می گذارند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر سایر راه های موجود برای پیدا کردن خانه در اتریش ذکر شده است:

راه های موجود برای پیدا کردن خانه در اتریش

تفاوت مراحل خرید مسکن در آلمان و اتریش

در اتریش مراحل خرید یک خانه بدین شکل است که بعد از پیدا کردن مسکن مطلوب اولین قدم شما برای خرید آن ارائه یک پیشنهاد رسمی به صورت کتبی از طریق یک مشاور املاک است. ضمیمه پیشنهاد باید یک (Kostenaufstellung) باشد، که لیستی است که هزینه های معامله مربوطه (9.4% تا 13%) را مستند می کند، مانند هزینه های قانونی، هرگونه مالیات نقل و انتقال ملک (در 3.5%)، وظیفه ثبت، هزینه دفتر اسناد رسمی (120€ (یورو) برای هر امضاء، به اضافه 20% مالیات بر ارزش افزوده) و هزینه های آژانس املاک (3% تا 4% به اضافه 20% مالیات بر ارزش افزوده). خریدار و فروشنده هر کدام نیمی از حق الزحمه مشاور املاک را پرداخت می کنند.

هنگامی که فروشنده با پیشنهاد شما موافقت کرد، یک قرارداد خرید یا قرارداد فروش باید توسط یک وکیل اتریشی تنظیم شود. البته پس از امضاء قرارداد توسط همه طرفین، خریدار ممکن است مجبور شود 10% از قیمت خرید را به عنوان سپرده بپردازد. این مبلغ تا پایان فروش ملک در حساب امنی قرار می گیرد. هنگامی که فروش نهایی شد، وکیل شما باید انتقال مالکیت را در اداره ثبت محلی ثبت کند. هزینه انتقال و ثبت نام نیز باید پرداخت شود. در آلمان علاوه بر وجود این مراحل، نوعی کمک های یارانه ای وجود دارد. به عنوان مثال اگر شهروند آلمانی نباشید، مقدار پولی که می توانید برای خرید ملک وام دهید ممکن است به 55% تا 60% ارزش آن محدود شود.

آلمانی ها می توانند حدود 80% از ارزش ملکی را که می خواهند بخرند، وام دریافت کنند. با این حال بسیاری از آلمانی ها ترجیح می دهند اجاره کنند و در صورت خرید، مادام العمر خرید می کنند. در میان روش های قانونی مهاجرت می توانید به روش تحصیلی نیز روی آورید، در این خصوص پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در چک می باشد. حال علی رغم اطلاعات فوق پیرامون تفاوت های مسکن در آلمان و اتریش، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :