مهاجرت به کشور کانادا

تعطیلات رسمی در کانادا

تعطیلات رسمی در کانادا

تعطیلات رسمی در کانادا برای همه استان ها یکسان نیست و هر استان تعطیلات مربوط به خود را دارد، اما به طور کلی 5 روز تعطیلی رسمی وجود دارد. مردم کل کانادا در این روزها تعطیل می باشند. علاوه بر این تعطیلات، در هر استان تعطیلاتی دیگر وجود دارد که توسط دولت استان تعیین می شود. همچنین روزهای خاص برای برپایی جشن در کانادا وجود دارد که تعطیل رسمی نیستند. از این رو اصطلاحا به آن تعطیلات غیر رسمی می گویند. در این نگارش که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، نگاهی دقیق تر به تعطیلات رسمی و استانی کانادا می اندازیم.

انواع تعطیلات رسمی در کانادا

تعطیلات رسمی کشور کانادا که در سراسر کانادا اجرا می شود توسط قوانین فدرال تصویب شده است. این تعطیلات روز مرخصی قانونی نیز به شمار می آیند. در این روزها حقوق به تمامی کارمندان و کارکنان تعلق می گیرد. همچنین کارمندان تحت نظارت فدرال روزهای دوشنبه عید پاک، باکسینگ دی، روز ویکتوریا و روز شکرگذاری تعطیل می باشند. در حالی که این روزها می تواند برای کارمندان غیر فدرالی تعطیل نباشد. همچنین در تعطیلات غیر رسمی به ویژه در روز یادبود و باکسینگ دی بیشتر مشاغل کانادا به استثنای فروشگاه ها تعطیل هستند.

تعطیلات رسمی جدیدی توسط دولت برای گرامیداشت میراث مدارس که به توصیه های کمیسیون حقیقت و صلح ارائه شده اند، پیشنهاد شده است. در صورت تصویب این لایحه، روز حقیقت و صلح ملی در تاریخ 30 سپتامبر برگزار می شود. در این مرحله مشخص نیست که آیا این یک تعطیلات رسمی ملی است و اینکه همه استان ها بتوانند آن را تصویب کنند.

نام تعطیلی شرح تعطیلی
New Year’s Dayروز سال نوی میلادی در 1 ژانویه هر سال که یک جزء تعطیلات رسمی کانادا می باشد.
Good Fridayروز جمعه نیک که 2 روز قبل از عید پاک یکشنبه می باشد.
Canada Dayروز اول یا دوم جولای اگر اول جولای یکشنبه باشد که روز کانادا و تعطیل رسمی اعلام می شود.
Labour Dayروز کارگر که در اولین دوشنبه ماه سپتامبر می باشد و تعطیل رسمی است.
Christmas Dayروز کریسمس که میلاد مسیح در 25 دسامبر می باشد.

تعطیلات رسمی و استانی در کانادا

علاوه بر 5 تعطیلی رسمی که در همه جای کانادا اجرا می شود تعطیلاتی دیگر وجود دارد. در برخی از استان ها اجرا می شود.

جدول زیر تعطیلات رسمی و استانی در کانادا را نشان می دهد:

استانروزتعطیلات
همه استان ها1 ژانویهNew Year’s Day
جزیره پرنس ادواردسومین دوشنبه فوریهIslander Day
نیوبرانزویک، انتاریو، ساسکچووان و آلبرتاسومین دوشنبه فوریهFamily Day
مانیتوباسومین دوشنبه فوریهLois Riel Day
نیوفاندلند و لابرادور17 مارسSt. Patrick’s Day
همه استان ها به جزء کبکجمعه قبل از یکشنبه پاکGood Friday
کبکدوشنبه بعد از یکشنیه پاکEaster Monday
نیوفاندلند و لابرادور23 آوریلSt. George’s Day
همه استان ها جزء نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند25 میVictoria Day
استان نورث وست21 ژوئنNational Aboriginal Day
کبک24 ژوئنFéte Nationale
نیوفاندلند و لابرادور24 ژوئنDiscovery Day
همه استان ها1 جولایCanada Day

بررسی تعطیلات رسمی کانادا

تعطیلات رسمی در کشور کانادا در سال 2022 نیز به صورت زیر است. توجه داشته باشید که تعطیلات ذکر شده در اکثر استان ها اجرا می شود. تعطیلات غیر ملی در دیگر استان ها آورده نشده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را بررسی بفرمائید:

تعطیلات رسمی کاناداتاریخروز
سال نو1 ژانویهچهارشنبه
جمعه نیک10 آوریلجمعه
روز ویکتوریا18 میدوشنبه
روز کانادا1 جولایچهارشنبه
تعطیلات شهری (به جز کبک و یوکان)3 آگوستدوشنبه
روز کارگر7 سپتامبردوشنبه
روز شکرگذاری12 اکتبردوشنبه
روز یادبود11 نوامبرچهارشنبه
روز کریسمس25 دسامبرجمعه
روز باکسینگ26 دسامبرشنبه

تعطیلات رسمی جمعه نیک در کانادا

جمعه نیک که به جمعه قبل از یکشنبه عید پاک تلقی می شود نام می گیرد و یک تعطیل رسمی فدرالی در سراسر کانادا می باشد. در حالی که یکشنبه پاک، اولین یکشنبه پس از اولین ماه کامل در بهار (پس از 21 مارس) است که می تواند در اوایل 22 مارس و تا اواخر 25 آوریل رخ دهد. طبق آیین مسیحی، جمعه نیک به روز صلیب کشیده شدن حضرت مسیح مرتبط است و این روز را گرامی می دارند.

در این روز اغلب مردم کانادا به کلیساها می روند و به دعا می پردازند و برخی روزه می گیرند. همچنین شمع ها خاموش می شود و به نشان عزاداری بر روی صلیب ها و مجسمه های مذهبی پارچه سیاه انداخته می شود. جمعه نیک در 10 آوریل در کانادا به جزء استان کبک روز تعطیل می باشد. این یک رویداد مهم در مسیحیت است، زیرا نشان دهنده ایثار و رنج در زندگی عیسی مسیح است.

تعطیلات رسمی جمعه نیک در کانادا

تعطیلات رسمی روز ملی کانادا

کانادا در اول جولای به یک کشور مستقل تبدیل شده و اکنون روز کانادا یکی از تعطیلات ملی در کانادا است که با پیک نیک خانوادگی، باربیکیو و آتش بازی جشن پرفته می شود. روز کانادا همیشه در اول جولای مشاهده می شود مگر اینکه آن تاریخ یکشنبه باشد. در این صورت به روز دوشنبه موکول می شود اگرچه بسیاری از مردم روز یکشنبه جشن می گیرند. در گذشته کانادا متعلق به انگلیس بود، با گذشت زمان بخش هایی از کشور به هم پیوستند و خواستار تشکیل دولت خود بودند.

در اول جولای سال 1867، دولت انگلیس (تحت رهبری ملکه ویکتوریا) طرحی را تصویب کرد که به کانادا اجازه می داد با دولت خود به یک کشور مستقل تبدیل شود. در آن زمان، کانادا تنها 4 استان به نام های انتاریو(Ontario)، کبک(Quebec)، نوا اسکوشیا(Nova Scotia) و نیوبرانزویک (New Brunswick) داشت که اکنون 10 استان و 3 قلمرو دارد.

تعطیلات روز ویکتوریا در کانادا

روز ویکتوریا به منظور بزرگداشت ملکه ویکتوریا که در روز 24 می 1819 متولد شده در بسیاری از استان های کانادا تعطیل می باشد و مردم به مرخصی می روند. روز ویکتوریا به عنوان یک تعطیلی عمومی در سطح ملی مشخص شده است. بسیاری از افراد در این روز مرخصی دارند و مدارس تعطیل هستند. با این حال، این تعطیلی در استان های نوا اسکوشیا، کبک، نیوبرانزویک، نیوفنداند و لابراتور تعطیل نمی باشد. ولی برای روز استراحت مرخصی بدون حقوق داده می شود.

در این روز دفاتر پستی بسته است و میزان خدمات حمل و نقل عمومی کمی کاهش پیدا می کند. فروشگاه ها در بسیاری از مناطق بسته می باشد. شهر ویکتوریا در بریتیش کلمبیا (British Coloumbia) از جمله مناطقی است که کاملا تعطیل می باشد. جشن های مربوط به این روز با تشریفات بیشتری برگزار می گردد.

تعطیلات رسمی روز کارگر در کانادا

روز کارگر برای کارگران و اتحاد صنف کارگری در کانادا جشن گرفته می شود و یکی از تعطیلات رسمی کانادا در تمامی استان ها می باشد. این روز در اولین دوشنبه ماه سپتامبر از سال 1894 به عنوان یک روز تعطیل در کانادا و روز کارگر شناخته می شود. این تعطیلات باعث همبستگی و تعلق طبقه کارگر در زمان صنعتی شدن کانادا شد. از زمان جنگ جهانی دوم، تعداد کمتری در فعالیت های روز کارگر شرکت کرده اند.

با این وجود، این یک تعطیلات قانونی است. اکنون بسیاری از کانادایی ها تعطیلات روز کارگر را به فعالیت های اوقات فراغت و خانواده اختصاص می دهند. مراسم رژه، آتش بازی و پیک نیک خانوادگی از جملع مراسمات مردم کانادا در این روز می باشد. در این روز تمامی سازمان ها، مراکز و مدارس تعطیل می باشد و تعداد کمی از فروشگاه ها باز می باشند.

تعطیلات باکسینگ دی در کانادا

روز بعد از کریسمس یعنی 26 دسامبر، یک تعطیلات عمومی یا رسمی به نام Boxing Day در سراسر کانادا به جز برخی از استان ها است. در مورد چگونگی نامگذاری این روز ممکن است از یک سنت در ایالات متحده ناشی شود که در آن کارفرمایان خانگی هدایای خود را برای خادمان خود جعبه می کردند. این روز در کاناد به عنوان روز خرید کردن و خریداری شناخته می شود. بسیاری از فروشگاه ها مدت زمان بیشتری باز هستند. فروشگاه ها، مراکز خرید عموما تا سال نو زمان بیشتری باز هستند و خرید تا سال نو ادامه دارد.

از این رو بسیاری آن را باکسینگ ویک می نامند. این روز در تمامی استان های کانادا به جزء آلبرتا(Alberta)، بریتیش کلمبیا و کبک تعطیل هستند. همچنین در این روز مسابقات ورزشی زیادی از جمله مسابقات فوتبالی برای سرگرمی و تفریح مردم برگزار می گردد.

تعطیلات روز شکرگذاری در کانادا

از سال 1975 تاکنون در دومین دوشنبه ماه اکتبر این روز به نام روز شکرگذاری شناخته می شود و فرصتی برای شکرگذاری و قدردانی است. این روز، در اکثر استان های کانادا به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) تعطیل می باشد. در استان نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا این روز نیمه تعطیل است. بسیاری از مشاغل تعطیل هستند و کارمندان می توانند مرخصی بگیرند. خوردن شام بوقلمون نزد خانواده های کانادایی از رسومات این جشن است.

در روز شکرگذاری بسیاری از استان ها تعطیل می باشد. در نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد، جایی که این روز تعطیل نیست. کارفرمایان ملزم به پرداخت حقوق کارمندان خود در صورت تعطیلی نیستند. این مقاله با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دوستداران و علاقه مندان زندگی در کانادا تهیه شده است. چنانچه متقاضی مهاجرت به کانادا هستید می توانید به این موسسه مراجعه کنید و یا تماس بگیرید و از مشاوره وکیلان مجرب و زبده این موسسه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :