مهاجرت به کشور آلمان

تعطیلات رسمی در آلمان

تعطیلات رسمی در آلمان

افرادی که با اهداف مختلفی به کشور آلمان سفر می کنند، یا قصد مهاجرت به آلمان را دارند اطلاع از تعطیلات رسمی در آلمان نکته قابل توجهی است. کشور آلمان نیز مانند بسیاری از کشورها دارای تعطیلات ملی و رسمی است، شایان ذکر است که برخی تعطیلی ها در شهرهای آلمان یکی نیست و تعطیلی های منطقه ای و شهری نیز در این کشور وجود دارد. این بدان معناست که تعطیلی ها در آلمان نسبت به برخی از دیگر کشورها بسیار بیشتر است.

بسیاری از تعطیلات رسمی در آلمان ریشه مذهبی داشته و به قرن ها پیش باز می گردد. اگر تعطیلات رسمی در آلمان در روزهای آخر هفته باشد، تعطیلات برعکس کشورهای آمریکا و کانادا به روزهای دیگر موکول نمی شود. در ادامه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است برای آشنایی بیشتر با تعطیلات ملی آلمان با ما همراه شوید.

تعطیلات ملی در آلمان

یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی در آلمان، روز وحدت و اتحاد آلمان است که در سوم اکتبر هر سال جشن گرفته می شود. علاوه بر تعطیلات ملی مانند روز وحدت در آلمان که در سراسر آلمان تعطیل می باشد. تعطیلات دیگری وجود دارد که مختص به برخی مناطق است که توسط ایالت های فدرال تعیین می شود. در تعطیلات رسمی طبق قوانین آلمان، تمامی مدارس، دفاتر دولتی، بانک ها و همه سازمان ها به غیر از ادارات پلیس و بیمارستان ها تعطیل می باشد.

همچنین در کشور آلمان تعطیلات رسمی مصادف با جشنواره های برتر این کشور است. از این تعطیلات برای معرفی فرهنگ و کالاهای خود مانند غذاهای محلی و دیگر تولیدات منطقه ای استفاده می کنند. این تعطیلات فرصت مناسبی برای شناخت فرهنگ آلمان می باشد.

تعطیلات ملی آلمان که کل کشور تعطیل می باشند به صورت زیر است:

  • روز سال نوی میلادی در اول ژانویه
  • روز جمعه نیک، 2 روز قبل از یکشنبه پاک
  • روز دوشنبه پاک، روز پس از یکشنبه پاک
  • روز کارگر در اول ماه می
  • روز معراج عیسی مسیح، 39 روز بعد از عید پاک
  • دوشنبه سفید، هفتمین دوشنبه پس از عید پاک
  • روز اتحاد و وحدت آلمان، در 3 اکتبر
  • روز میلاد مسیح، در 25 ماه دسامبر
  • روز دوم کریسمس (باکسینگ دی)، در 26 دسامبر

بررسی تعطیلات رسمی آلمان

تعطیلات رسمی آلمان اعم از ملی و مذهبی در سال 2022 به صورت زیر می باشد. توجه داشته باشید که این تعطیلات رسمی است و همه مناطق آلمان را شامل می شود.

تعطیلات منطقه ای در آن ذکر نشده است در جدول زیر بیان گردیده است:

تعطیلات رسمی آلمانتاریخروز
جشن سال نو1 ژانویهچهارشنبه
جمعه نیک10 آوریلجمعه
دوشنبه پاک13 آوریلدوشنبه
روز کارگر1 میجمعه
روز معراج21 میپنج شنبه
دوشنبه سفید1 ژوئندوشنبه
روز وحدت و اتحاد آلمان3 اکتبرشنبه
روز میلاد مسیح25 دسامبرجمعه
روز دوم کریسمس26 دسامبرشنبه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تعطیلات رسمی روز وحدت در آلمان

همانطور که از نام این روز پیداست در تاریخ آلمان این روز، روز اتحاد و یکپارچگی آلمان پس از جنگ جهانی دوم می باشد. پس از شکست نازی ها در جنگ جهانی دوم 4 کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس و شوروی آلمان را اشغال کردند. به طوری که قسمت شرقی به دست شوروی های افتاد و قسمت غربی در دست 3 کشور دیگر بود. آلمان غربی در این حین از نظر اقتصادی به رشد خوبی دست پیدا کرد.

اما آلمان شرقی که زیر نظر حکومت کمونیستی شوروی بود، ویرانه باقی ماند و اوضاع نابسامانی داشت به طوری که بسیاری سعی بر فرار از قسمت شرق به قسمت غرب می کردند. لذا شوروی دیواری ضخیم کشید تا از این امر جلوگیری کند و با این کار عملا ارتباط دو آلمان قطع شد. بدین ترتیب به 2 قسمت جداگانه تقسیم شد. وضعیت نابسامان این دوره باعث بسیاری از اعتراضات مردم جهان شد. سرانجام در 9 نوامبر 1989 دیوار برلین فروریخته شد و مسیر برای اتحاد 2 آلمان هموار گشت. جهت اطلاع از فرهنگ مردم آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تعطیلات رسمی دوشنبه عید پاک در آلمان

دوشنبه عید پاک در آلمان یکی از تعطیلات رسمی این کشور در سرتاسر آلمان می باشد. این روز که پس از یکشنبه عید پاک می باشد. بر طبق اعتقاد مسیحیان، به یاد رستاخیز عیسی مسیح است. در این روز مردم مذهبی آلمان مخصوصا در قسمت های جنوبی به یاد روزی که مسیح به صلیب کشیده شد. در پیاده روها برای رستاخیز شمع هایی را روشن می کنند و پیاده روی می کنند.

استفاده از تخم مرغ های تزئین شده و رنگ شده یکی دیگر از نمادهای این روز است. در روستاها اکثرا مسابقاتی با تخم مرغ در این روز انجام می گیرد. در دوشنبه عید پاک، دفاتر، بانک ها، فروشگاه ها و بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل می باشد. با این حال، فروشگاه ها در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و در امتداد بزرگراه ها معمولا باز هستند. همچنین در این روز محدودیت هایی در فروش الکل و اجراهای عمومی وجود دارد.

تعطیلات رسمی دوشنبه عید پاک در آلمان

جشن سال نو در آلمان

جشن سال نو در آلمان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی می باشد. جشن سال نو در آلمان از غروب 31 دسامبر آغاز می شود. در موقع تحویل سال مراسم آتش بازی و رقص برپا می شود. عید سال نو در آلمان به نام سیلوستر شناخته می شود که به نام سینت سیلوستر نام یک پاپ در قرن چهارم می باشد. در این جشن ها نوشیدنی ها و شراب های گازدار آلمانی سرو می شود و پارتی های مجلل به صرف انواع و اقسام خوراکی ها برگزار می شود.

در این روز که یک روز تعطیل رسمی می باشد اکثر فروشگاه ها و ادارات و ارگان ها تعطیل می باشند. بدین ترتیب پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در آلمان زا بررسی بفرمائید.

تعطیل ملی روز کار در آلمان

پس از اعلام نخستین کنگره بین المللی احزاب سوسیالیست در اروپا که در 14 ژوئن 1889 در پاریس، فرانسه برگزار شد، ماه می هر سال برای تجلیل از کارگران و نیروی کار، به نام روز کار و همبستگی اعلام شد. این روز در بسیاری از کشورها از جمله آلمان تعطیل رسمی می باشد. بسیاری از مشاغل در این روز به استراحت و تفریح می پردازند. البته فرودگاه ها، ایستگاه های بنزین و مناطق حساس مخصوصا مشاغل مربوط به امور گردشگری و سیستم حمل و نقل در آلمان در این روز به فعالیت خود ادامه می دهند.

روز کارگر در آلمان در سال 1933 برای اولین بار توسط حزب نازی تعطیل رسمی اعلام شد اما برخلاف تجلیل از کارگران فردای آن روز بسیاری از فعالیت های اتحادیه ها ممنوع اعلام شد. این روز در آلمان نیز همزمان با یک رویداد سنتی که مربوط به آب و هوای گرم بهاریست که به اول ماه می اشاره دارد نیز می باشد.

تعطیلات روز معراج مسیح در آلمان

این تعطیلی یکی دیگر از تعطیلات مذهبی در آلمان می باشد و مربوط به روز عروج حضرت عیسی مسیح به بهشت می باشد که 40 رو پس از عید پاک در روز پنج شنبه اتفاق می افتد. این روز از سال ها پیش در آلمان تعطیل بوده و مراسم مذهبی مانند روشن کردن شمع و راهپیمایی و مراسم مربوط به کلیساها در آلمان انجام می گرفته. این جشن اغلب توسط کاتولیک ها برگزار می شده و بین آنها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

در آلمان از گذشته روز مردان نیز در همین روز نامیده شده بود چرا که پس از مراسمات مذهبی روز عروج، به پدران هدایایی اعطاء می شد. در این روز نیز به فردی که شایسته بوده و به انجام کارهای نیک پرداخته جایزه ای اهدا می شود. این روز نیز در سراسر آلمان تعطیل رسمی می باشد. مردم به انجام رسم و رسومات این روز می پردازند.

تعطیلات باکسینگ دی در آلمان

تاریخچه روز باکسینگ دی به 800 سال پیش باز می گردد. در جایی که هدایا و جعبه های داده شده به کلیسا برای افراد فقیر و تهیدست در روز باکسینگ به آنها داده می شد و جعبه ها باز می شد. همچنین روایتی دیگر هست که می گوید باکسینگ دی که روز پس از کریسمس است. جعبه ها و هدایای باقیمانده از درخت کریسمس به خادمان و خدمتگزاران خانه ها توسط صاحب خانه ها ارائه می شده است. این روز در کشور آلمان نیز مانند بسیاری دیگر تعطیل رسمی می باشد.

امیدواریم این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمت شما ارائه شده توجه شما را جلب کرده باشد. از این رو اطلاعات لازم و مربوط به تعطیلات در آلمان را داده باشد. همچنین مشاورین و وکیلان با تجربه این موسسه آماده راهنمایی شما برای مهاجرت به آلمان از طرق مختلف می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :