مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد باتوجه به حقوق و مزایای بالا همواره یکی از رشته های قابل توجه برای دانشجویان در سراسر جهان می باشد. دانشگاه های با کیفیت و رتبه بالای سوئد یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در این رشته ها می باشد. هر کدام از این دانشگاه ها در سوئد پلن و برنامه خاص مربوط به خود را دارد و شهریه ها نیز متفاوت است. برخی از دانشگاه های پزشکی سوئد مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند. البته تحصیل در رشته پزشکی در این کشور نیازمند مدرک زبان می باشد.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل پزشکی در سوئد و دیگر اطلاعات لازم برای دانشجویانی که درخواست تحصیل در سوئد از جمله رشته پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را دارند پرداخته اند. برای تحصیل در رشته پزشکی در سوئد نیاز به تسلط به زبان انگلیسی و سوئدی خواهید داشت و همچنین نیازمند به براورده کردن شرایط گذاشته شده توسط دانشگاه مورد نظر مانند ازمون های ورودی خواهید داشت. توجه داشته باشید دانشگاه های سوئدی برای زبان نیز جدا از برنامه اصلی دوره های آموزش زبان برگذار می کند که با پرداخت شهریه و داشتن شرایط لازم در این دوره ها شرکت کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در سوئد

مدارک پزشکی صادر شده در دانشگاه های معتبر سوئد توسط بسیاری از سازمان های اروپایی و بین المللی مورد تایید می باشند. توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی به افراد شایسته و دارای مهارت های خاص تعلق می گیرد. افرادی که رزومه بسیار قوی دارند می توانند برای کسب بورسیه تحصیلی اقدام کنند. به طور کلی دوره پزشکی در سوئد 11 ترم تحصیل به طول می انجامد که شامل 2 سال دوره پیش پزشکی می باشد. تحصیل در دانشگاه های سوئدی به زبان سوئدی و فنلاندی امکان پذیر است.

همانطور که گفتیم تسلط به زبان سوئدی یکی از شرایط ورود به دانشگاه های رشته پزشکی می باشد به طوری که حداقل نمره B2 مورد نیاز است. تسلط به زبان انگلیسی نیز علاوه بر رشته پزشکی در دیگر رشته ها نیز از ملزومات است. کسب نمره خوب و بالا در دروس شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی نیز یکی دیگر از ملزومات ورود به دانشگاه های پزشکی سوئد می باشد. ترم های پزشکی در سوئد در بهار و پاییز آغاز می شود. ثبت نام دوره های پزشکی معمولا هر 2 سال یک بار صورت می گیرد.

آزمون زبان TISUS جهت تحصیل پزشکی در سوئد

همانطور که اشاره شد برای ورود به دانشگاه های رشته پزشکی و دندانپزشکی سوئد نیاز به اخذ مدرک زبان سوئدی و انگلیسی دارید. آزمون انگلیسی که مطمئنا با آن آشنا هستید که آزمون ایلتس یا تافل که برای اثبات تسلط شما بر زبان انگلیسی به کار می رود. اما برای تسلط به زبان سوئدی نیازمندید در آزمونی به نام TISUS که هر سال 2 نوبت در سوئد و چند بار در دیگر کشورها برگذار می شود، شرکت کنید و نمره قبولی را به دست آورید.

این آزمون در 3 بخش نوشتاری و درک مطلب به صورت کتبی و در بخش گفتاری یا مصاحبه در حالت شفاهی انجام می گیرد. برای شرکت در این آزمون باید به سفارت سوئد در کشور خود مراجعه کنید.

آزمون زبان TISUS جهت تحصیل پزشکی در سوئد

دانشگاه های برتر پزشکی در سوئد

براساس اعلام رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2022 سوئد با داشتن بیش از 10 دانشگاه در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و همواره در رشته های مختلف از جمله رشته پزشکی دارای امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته می باشد. لازم به ذکر است که پس ار اتمام دوره های پزشکی دانشجویان موظفند حدود 18 ماه در بیمارستان های مشخص شده توسط دانشگاه ها به کارآموزی بپردازند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در سوئد مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در اینجا چندی از دانشگاه های برتر پزشکی سوئد نام برده شده اند:

  • Karolinska Institute
  • Lund University
  • University of Gothenburg
  • Uppsala University
  • Umeå University
  • Linköping University
  • Orebro University
  • Stockholm University
  • Dalarna University

مدارک ویزای تحصیل پزشکی در سوئد

پس از جستجوی رشته ها و برنامه های دانشگاه های مورد نظر و پیدا کردن دانشگاه مورد علاقه و خواندن شرایط مورد نیاز آنها و داشتن شرایط لازم، برای شرکت در آزمون تسلط زبان سوئدی به سفارت سوئد مراجعه خواهید کرد. پس از اخذ قبولی در این آزمون مکاتبات خود را با دانشگاه مورد نظر شروع کرده و درخواست خود را به سایت دانشگاه ارسال کنید. پس از پذیرش دانشگاه نامه دریافتی دانشگاه را به سفارت برده و برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنید. توجه داشته باشید مراحل صدور ویزا حداقل 3 ماه به طول می انجامد.

مدارک دیگری از جمله گواهی پزشکی و دیگر مدارک مورد نیاز که در زیر آمده است برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی مورد نیاز خواهد بود:

  • ارائه مدرک تسلط بر زبان سوئدی (TISUS)
  • ارائه مدرک زبان آیلتس
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه پزشکی سوئدی
  • گذرنامه معتبر حداقل 6 ماه دارای اعتبار
  • ارائه انگیزه نامه برای تحصیل در رشته پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه مدرک تحصیلی ترجمه شده به همراه ریز نمرات
  • پرداخت شهریه مورد نیاز دانشگاه و حساب بانکی
  • عکس و مدارک شناسایی نظیر شناسنامه

چناچه توانایی آموزش زبان سوئدی برای شما امکان پذیر نیست. فقط با مدرک زبان انگلیسی خواستار تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های باکیفیت مانند سوئد هستید می توانید مهاجرت به کشور کانادا یا مجارستان را در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید از تجربه مشاورین و وکلاء زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که سال ها در این زمینه مشغول به مشاوره هستند کمک بگیرید و مهاجرتی بی دردسر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :