مهاجرت تحصیلی مالتا

تحصیل در رشته سینما در مالتا

تحصیل در رشته سینما در مالتا

تحصیل در رشته سینما در مالتا برای کسانی که علاوه بر انگلیسی به زبان مالتایی هم مسلط باشند، فرصت های شغلی زیادی به ارمغان خواهد آورد. در واقع در مالتا زبان های رسمی اول و دوم به ترتیب مالتایی و انگلیسی می باشد به همین دلیل تحصیل در تمامی رشته ها از جمله سینما، به زبان انگلیسی هم ممکن است. منتهی با توجه به این که مالتا کشور جزیره ای و کوچک در جنوب ایتالیا است، تسلط داشتن به زبان ایتالیایی، عملا فرصت های شغلی فارغ التحصیلان رشته سینما را در مالتا چند برابر می کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در رشته سینما در مالتا طی سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته سینما در مالتا چقدر است؟
  • شرایط کار دانشجویی ضمن تحصیل در رشته سینما در مالتا چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدام اند؟

درباره تحصیل در رشته سینما در مالتا

تحصیل در رشته سینما در مالتا ترکیبی از دوره های تئوری و عملی است. در واقع دانشگاه های مالتا که دوره سینما و فیلمسازی را ارائه می دهند در تلاش هستند علاقمندان به این رشته را با هر زمینه تحصیلی و کاری که دارند، با مفاهیم اساسی سینما آشنا سازند و برای بازار کار رشته سینما در مالتا آماده نمایند. در واقع دانشکده های هنر مالتا که رشته سینما را ارائه می نمایند ارتباطی بین تحصیلات آکادمیک رشته سینما و صنعت فیلمسازی ایجاد می نمایند. دوره های دانشگاه های مالتا برای دانشجویان رشته سینما ورود آن ها را چه ضمن تحصیل چه پس از فارغ التحصیلی، به صنعت سینمای این کشور تسهیل می نماید. به دانش آموزان رشته سینما در مالتا آموزش داده می شود بینش جدیدی کسب کنند و مهارت های خود را در ارتباط با تجزیه و تحلیل انتقادی فیلم و رابطه آن با سایر هنرها تقویت نمایند.

دانشجویان سینما در مالتا با لحظات اصلی تاریخ سینما و رویکردهای اصلی تفسیری فیلم آشنا می کنند تا در رابطه با ژانرهای خاص، نویسندگان، زمینه های تولید و همچنین تماشاگران اطلاعات دقیقی به دست آورند. مقطع کارشناسی ارشد سینما در مالتا همچنین کمی فراتر می رود و تکنیک های لازم برای برنامه ریزی موفقیت آمیز و فیلمبرداری فیلم کوتاه و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دوره کارشناسی ارشد رشته سینما در دانشگاه های مالتا دارای 6 واحد اجباری، تعدادی واحدهای اختیاری و یک پایان نامه یا فیلم کوتاه می باشد. از جمله واحدهای اجباری دانشجویان کارشناسی ارشد رشته سینما در مالتا می توان به تاریخ فیلم، روش های تحقیق در تجزیه و تحلیل تصویری، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و سایر اشاره نمود.

هزینه تحصیل در رشته سینما در مالتا

به دلیل ترکیب منحصر به فرد بین دانش تئوری و عملی در دانشگاه های مالتا، معمولا رشته سینما دانشجویان کمی را می پذیرد. به عنوان مثال تعداد قبولی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد رشته سینما در دانشگاه ملی مالتا (University of Malta) در سال تحصیلی 2022 تنها 15 نفر است. به این ترتیب اساتید می توانند نظارت بیشتری بر دانشجویان سینما و کارهایی که ارائه می نمایند، داشته باشند. یکی از مهم ترین هزینه های دانشجویان سینما در دانشگاه ملی مالتا هزینه ثبت نام است که 800€ (یورو) می باشد. علاوه بر این هزینه، دانشجویان باید شهریه پرداخت نمایند، منتهی شهریه ای که دانشگاه مالتا از دانشجویان رشته سینما اخذ می نماید، با توجه به ملیت آنها متفاوت خواهد بود.

دیگر هزینه ای که دانشجویان رشته سینما در مالتا باید به آن توجه داشته باشند هزینه زندگی در مالتا است که معمولا ماهانه هزینه ای بین 1200€ الی 1700€ (یورو) خواهد بود. هر چند دانشجویان در مالتا می توانند با صرفه جویی در هزینه های خود مثل تهیه خوابگاه به جای آپارتمان مستقل و سایر این هزینه ها را تا ماهانه 1000€ (یورو) هم کاهش دهند. لازم به ذکر است با توجه به این که دانشجویان خارجی در مالتا پس از 13 هفته از اقامت می توانند مشغول به کار دانشجویی شوند. البته درآمد حاصل از کار دانشجویی در مالتا در مقایسه با قبرس، ایتالیا، آلمان، هلند و غیره بسیار پایین تر است. به عبارت دقیق تر در سال 2022 حداقل درآمد ساعتی دانشجویان در مالتا 5€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته سینما در مالتا

الزامات تحصیل در رشته سینما در مالتا

علاوه بر تمکن مالی لازم، باید مدارکی هم از سوی علاقمندان به تحصیل در رشته سینما در مالتا تهیه و تقدیم دانشگاه مورد نظرشان شود. مهم ترین این مدارک عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک کارشناسی سینما که رشته ای که حداقل 55% همپوشانی با این رشته داشته باشد.
  • توصیه نامه از 2 تا 3 تن از اساتید مقطع پیشین که دانشجو را به خوبی بشناسند.
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک 6.5 به بالا
  • انگیزه نامه در خصوص دلایل انتخاب مالتا برای تحصیل رشته سینما
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی دانشجو یا والدین متقاضی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که در هر کدام از دانشگاه های مالتا متفاوت می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در مالتا نوبت به اخذ ویزای تحصیلی مالتا می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیاز دارد:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در مالتا
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در مالتا
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

اتمام دوره تحصیلی کارشناسی ارشد رشته سینما در مالتا به دارندگان مدرک تحصیلی کمک می کند جایگاه خوبی در صنعت فیلمسازی مالتا پیدا کنند. به ویژه زمانی که فرد فارغ التحصیل دانشگاه های خوبی مثل دانشگاه مالتا باشد و ضمن تحصیل هم سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در رشته سینما در مالتا در سال 2022، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این رشته و سایر موارد توضیحاتی ارائه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :