مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند

تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند

تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند که در سال 1640 به صورت رسمی تاسیس شده و به دلیل کیفیت بالای آموزش، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. دانشگاه هلسینکی (UH) یک دانشگاه دولتی است که در شهر هلسینکی، فنلاند تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند با گسترده ترین رشته های تحصیلی است. از تاریخ یک آگوست 2005، این دانشگاه از ساختار هماهنگ فرآیند بولونیا در سراسر اروپا پیروی می کند و مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

دوره های دانشگاه هلسینکی فنلاند به 2 زبان فنلاندی و سوئدی تدریس می شوند. اگرچه زبان سوئدی، زبان رسمی این کشور است، اما یک زبان اقلیت است و زبان فنلاندی تا حد زیادی در دانشگاه غالب است. تدریس به زبان انگلیسی نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود و این زبان به عنوان زبان سوم آموزش رسمی تبدیل شده است. جزییات تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند به طور کامل در مقاله پیشرو به ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

بررسی تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند

در خصوص بررسی تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند بایستی بدانید که این دانشگاه در 4 پردیس اصلی مرکز شهر، کومپولا، میلهتی و ویکیکی واقع شده است. در ابتدا، کل دانشگاه در شهر تورکو واقع شده بود، اما به دلیل رشد همه جانبه دانشگاه از دهه 1930، در مناطق دیگر مکان هایی احداث و خریداری کرده است. پس از آتش سوزی بزرگ تورکو در سال 1827، امپراتور نیکلاس اول دستور داد آکادمی سلطنتی تورکو را به پایتخت جدید فنلاند، هلسینکی منتقل کنند. این پردیس دارای موقعیت مکانی مرکزی است و همچنین سبک معماری این قسمت از شهر را منعکس می کند. این دانشگاه، در مرکز شهر، دانشکده های الهیات، حقوق، هنر، علوم رفتاری و علوم اجتماعی را جای داده است.

همانطور که گفته شد، بیشتر ساختمان های دانشگاه، دارای معماری با شکوه، در سبک های نئو کلاسیک و مدرنیسم هستند. همچنین این ساختمان ها در طی بمب گذاری های اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیدند، اما پس از جنگ بازسازی شدند. به طور کلی دانشگاه هلسینکی از 11 دانشکده مختلف تشکیل شده است و دانشکده های الهیات، حقوق، پزشکی، هنر، علوم، داروسازی، علوم زیست شناختی و زیست محیطی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، کشاورزی و جنگلداری و دامپزشکی را شامل می شود. این دانشگاه همچنین شامل چندین موسسه مستقل، مراکز تحقیقاتی و کتابخانه است که از جمله برجسته ترین آن ها، کتابخانه ملی فنلاند و کتابخانه دانشگاه هلسینکی می باشند.

بررسی تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند

نظام آموزشی و تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشگاه هلسینکی (UH) یکی از برجسته ترین دانشگاه های چند رشته ای در جهان است که در زمینه تحقیق تخصص دارد. این مرکز، عضو انجمن دانشگاه های تحقیقاتی اروپا (LERU) است که شامل دانشگاه هایی مانند آکسفورد و کمبریج نیز می شود. این دانشگاه به دلیل تدریس و تحقیق با کیفیت، در سطح بین المللی مشهور است. نقطه قوت اصلی دانشگاه هلسینکی تحقیقات علمی و تعلیماتی است که در آن انجام می شود، زیرا مقامات این مرکز اعتقاد دارند که آموزش تئوری، ارتباط نزدیکی با تحقیق دارد. دانشگاه هلسینکی (UH) طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دامنه این برنامه ها 120 واحد ECTS است که با دو سال مطالعه تمام وقت تکمیل شدنی است. این مرکز آموزش عالی برنامه های آنلاین را نیز برای برخی از دوره ها در نظر گرفته است.

برخی از برنامه ها توسط دانشگاه هلسینکی همراه با سایر دانشگاه های داخلی و خارجی سازمان یافته است. تمام این برنامه ها با قوانین ملی حاکم بر آموزش دانشگاه مطابقت دارند و بنابراین در سطح جهانی شناخته شده اند. دوره های کارشناسی ارشد این موسسه، دانشجویان را برای تحصیل در مقطع دکترا، همراه با پایه علمی بالا، آماده می کند. کلیه برنامه های دکترا در هلسینکی را می توان به زبان انگلیسی گذراند. فارغ التحصیلان دکترا از دانشگاه هلسینکی دارای مهارت و دانش عالی برای کارهای تحقیقاتی و سایر موقعیت های تخصصی، برای اشتغال در سازمان های فنلاندی و بین المللی هستند.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشگاه هلسینکی دارای بیش از 36500 دانشجو است که از این تعداد، بیش از 20500 نفر دانشجو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 16000 نفر فارغ التحصیل و 6000 دانشجو مقطع دکترا می باشند. از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه، می توان به لارس آلفورس (ریاضیدان)، تانکرد بورنیوس (مورخ هنر و دیپلمات) و آندرس دونر (ستاره شناس) اشاره کرد. پذیرش در دوره های تحصیلی معمولا با آزمون های ورودی، در مقطع کارشناسی و بر اساس نتایج دوره های قبلی، در مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی تعیین می شود. ورود به این دانشگاه به عنوان دانشجو بسیار رقابتی است و حدود 15% از متقاضیان، به صورت سالانه پذیرفته می شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هلسینکی فنلاند به شرح زیر است:

  • رونوشت های رسمی
  • گواهینامه های اخذ شده دبیرستان و دانشگاهی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • کپی گذرنامه
  • فرم ثبت نام تکمیل شده
  • بیمه درمانی
  • سوابق تحصیلی

این دانشگاه براساس رتبه بندی سازمان های ARWU ، QS و THE، رتبه 100 دانشگاه های برتر جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای سیستم محبوب در فنلاند است که سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کند. UH دارای برنامه های کارشناسی گران قیمت است که هزینه آن ها در حدود 18000€ (یورو) در سال است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز با 20000€ (یورو) به صورت سالانه، مدرک خود را دریافت می کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :