مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان

تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان

تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان، از معتبرترین دانشگاه های آلمان بوده که در بین دانشجویان سراسر جهان، طرفداران بسیاری دارد. دانشگاه هامبورگ در سال 1919 تاسیس شد. ریشه این دانشگاه به سال 1613 برمی گردد که به عنوان یک موسسه واسطه ای به نام Gymnasium Gymnasium تأسیس شد. این دانشگاه متشکل از اعضای هیئت علمی بسیار با کیفیت است که دارای تجربه گسترده ای در زمینه های مربوطه هستند. علاوه بر این، اساتید برجسته دانشگاه های مختلف خارجی نیز برای سخنرانی، به این دانشگاه سفر می کنند.

دانشگاه هامبورگ آلمان نه تنها شهریه دریافت نمی کند، بلکه بورسیه های تحصیلی متعدد را برای دانشجویان بین المللی با نیاز مالی را نیز، فراهم می کند. بدین ترتیب هزینه کم تحصیل و برنامه های تحقیقاتی سودآور، مشتاقان تحصیل در خارج از کشور را به سمت تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان جذب می کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کلیات تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان

کلیات دانشگاه هامبورگ آلمان به گونه ای است که دارای زیرساخت های پیشرفته ای برای یادگیری است. آزمایشگاه های مدرن، کتابخانه ها، آزمایشگاه های رایانه ای و سایر امکانات در دانشگاه وجود دارد. به علاوه، این دانشگاه دارای چندین موزه و رصدخانه از جمله موزه زمین شناسی است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده است که بیش از 70 دوره کارشناسی، 110 دوره کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده علوم انسانی، حقوق، روانشناسی، آموزش و پرورش، پزشکی، ریاضیات، انفورماتیک و علوم طبیعی، اقتصاد، علوم اجتماعی و مدیریت بازرگانی است. دانشگاه هامبورگ دارای بیش از 180 ساختمان در سراسر شهر با محوطه اصلی دانشگاه در مورواید مقابل ایستگاه هامبورگ دامتور است. سایر بنا های مهم نیز در اطراف میدان مارتین لوتر کینگ گروه بندی شده اند. بخش جغرافیا انتهای غربی دانشگاه را نشان می دهد و در نزدیکی ایستگاه مترو Schlump واقع شده است.

محل اقامت دانشجویی در محوطه دانشگاه هامبورگ آلمان در دسترس نیست. با این حال، دانشجویان گزینه های زندگی دیگری برای تحصیل در آلمان دارند. اقامتگاه های دانشجویی، ارزانترین گزینه اقامتی برای دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در هر موسسه آموزشی آلمانی است. این اقامتگاه ها توسط انجمن دانشجویی هامبورگ مدیریت می شوند و زیر نظر دانشگاه می باشند. این موسسه 24 سالن اقامتی که ظرفیت 4200 دانشجو را دارد، در خود جای داده است. حدود 10% دانشجویان ساکن، بین المللی هستند. همچنین اجاره بها نیز از 230€ (یورو) در ماه شروع می شود. از ویژگی های این مسکن های دانشجویی می توان به اتاق خواب های مبله، آشپزخانه مشترک، اتاق نشیمن و حمام که 10 تا 15 نفر در یک طبقه مشترک، اسکان دارند.

کلیات تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان

شرایط و جزییات تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان

در حال حاضر، دانشگاه هامبورگ آلمان حدود 44000 دانشجو دارد که 13% آنها دانشجویان بین المللی هستند. کارکنان این دانشگاه حدود 13000 نفر هستند. این دانشگاه برندگان جایزه نوبل و لایبنیتس را معرفی کرده است و بسیاری از اعضای هیئت علمی این موسسه نیز عضو آکادمی علوم انسانی و Academia Europea هستند. دانشگاه هامبورگ آلمان دانشگاهی با اعتبار جهانی است. دانشجویان سراسر جهان را برای دنبال کردن رویاهای خود ثبت نام می کند. هامبورگ با دانشگاه ها و موسسات معتبر در سراسر قاره ها برای انجام تحقیقات یکپارچه، تبادل دانشجو و برنامه های تحصیل در خارج از کشور همکاری می کند. این دانشگاه به دلیل نقاط قوت تحقیقاتی مختلف در زمینه های فوتون و علوم نانو، تغییرات آب و هوایی، تحقیقات نسخه های خطی، ریاضیات، فیزیک کوانتوم، اختر فیزیک و کیهان شناسی توسط دولت های فدرال و ایالتی آلمان، به عنوان یک مرکز برتر شناخته شده است.

شرایط و جزییات تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان به گونه ای است که راستای توسعه جامعه دانشجویی فعالیت می کند. به غیر اماکن تحصیلی، فرصت های تفریحی زیادی نیز در این دانشگاه وجود دارد. محوطه این موسسه؛ زمین های ورزشی، مرکز تناسب اندام، سالن های تماشای و موارد دیگر را شامل می شود. رویدادهای موسیقی، نمایش، رقص، مسابقات مختلف و برپایی نمایشگاه هنرهای مختلف و بسیاری از وقایع دیگر، به طور منظم در این دانشگاه برگزار می شود. همچنین باشگاه های فرهنگی و ورزشی دانشگاه، مهارت های اجتماعی و روحیه تیمی را در دانشجویان ایجاد می کنند. تمام دوره های کارشناسی دانشگاه هامبورگ به جز شاخه هایی از اقتصاد، به زبان آلمانی تدریس می شوند. به علاوه، زبان آموزش برخی از برنامه های کارشناسی ارشد، انگلیسی است. برخی از دوره های کارشناسی ارشد ارائه شده به زبان انگلیسی این موسسه شامل دوره های اقتصاد، ریاضیات، فیزیک و زیست مولکولی است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان در سال 2022 حدود 43000 درخواست، برای پذیرش در 70 دوره کارشناسی و 95 دوره کارشناسی ارشد دریافت کرده است. این برنامه ها در 7 دانشکده مختلف ارائه و دوره هایی در زمینه حقوق، پزشکی، آموزش و پرورش، روانشناسی، مدیریت بازرگانی و سایر موارد را شامل می شوند. همچنین بیش از 57% از کل جمعیت دانشجویان، زن هستند. دانشگاه هامبورگ از یک سیستم ترمی زمستان و تابستان، استفاده می کند. متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد باید از طریق درگاه آنلاین دانشگاه اقدام کنند.

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • گواهینامه های اخذ شده
  • ترجمه گواهینامه ها (به زبان انگلیسی)
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • بیانیه شخصی
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • بیمه درمانی

کمک ها و بورسیه های تحصیلی هامبورگ به دانشجویان بین المللی و محققان دکترا اعطا می شود. این بورسیه ها برای 2 ترم یا یک سال تعلق می گیرند. پس از انقضای دوره اعتبار بورسیه ها، می توان نسبت به درخواست دوباره اقدام کرد. به طور کلی یک دانشجو می تواند حداکثر 3 سال از این بورسیه های تحصیلی آلمان استفاده کند. این تصمیم گیری براساس عملکرد تحصیلی، مشارکت در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و وضعیت مالی متقاضیان انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :