مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان

تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان

تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان بوده و از سوی دانشجویان بومی و بین المللی بسیار مورد بررسی قرار می گیرد. دانشگاه لایپزیگ آلمان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1409 تاسیس شده و قدمت آن، بیش از 600 سال است. این دانشگاه که در شهر لایپزیگ و منطقه زاکسن واقع شده است، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است که دارای تخصص و تحقیقات پزشکی در سطح جهانی است.

این دانشگاه با ارائه 155 مدرک دانشگاهی، موضوعات متنوعی از علوم انسانی و اجتماعی گرفته تا علوم طبیعی و زندگی را ارائه می دهد و با استعداد ترین افراد را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این دانشگاه شامل 14 دانشکده با بیش از 130 ساختمان و 460 استاد برجسته است که حدود 30000 دانشجو را پرورش می دهند. از این تعداد، حدود 12% دانشجویان بین المللی هستند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

درباره تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان

محوطه دانشگاه لایپزیگ آلمان که در قلب شهر واقع شده است، شامل 130 موسسه با زیرساخت های کلاس جهانی است. کلیه موسسات از کلاس های مجهز، سالن های سخنرانی و فنی، کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، ایستگاه رادیویی، مرکز آموزش دانشکده پزشکی و سایر تشکیل شده است. دانشکده های شیمی و کانی شناسی، تاریخ، هنر، علوم زندگی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک و علوم زمین شناسی، علوم اجتماعی و فلسفه، حقوق، پزشکی، علوم ورزشی، الهیات، دامپزشکی و تجارت و اقتصاد از ساختمان های دانشگاهی این موسسه می باشند. دانشگاه لایپزیگ آلمان برای دانشجویان احتمالی خود تورهای علمی دانشگاهی را به صورت مجازی و همچنین حضوری در نقاط مختلف برگزار می کند.

شهر لایپزیگ در آلمان یکی از شهرهای دانشجویی پسند کشور است و فعالیت های زیادی که باعث جلب توجه دانشجویان می شود، در آن صورت می پذیرد. دانشگاه لایپزیگ آلمان با 2 مهمانسرای خود، امکانات اقامتی را به دانشجویان ارائه می دهد. اجاره بهای این آپارتمان ها از 400€ الی 960€ (یورو) متغیر است. همچنین دانشجویان لازم است مبلغ اجاره خود را مطابق قرارداد اجاره خود، به حساب مشخص شده پرداخت کنند. متقاضیان لازم است در صورت تمایل به اقامت در این آپارتمان ها، فرم ثبت نام را به انجمن اقامتی دانشگاه ارائه دهند.

درباره تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان

برنامه های دانشگاه لایپزیگ آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشگاه لایپزیگ آلمان با دادن فرصت هایی برابر به دانشجویان خود، فارغ از مذهب، جنسیت و ملیت، نمونه ای از تنوع فرهنگی و کیفیت آموزش را نشان می دهد. محبوب ترین برنامه ها در زمینه های اقتصاد، ارتباطات جمعی، مطالعات جهانی، زبان های خارجی، شیمی، دارو سازی، حقوق و سایر می باشد. این دانشگاه شامل 3 آزمایشگاه تحقیقات استراتژیک است که در مجموع 9 حوزه تحقیقاتی شناخته شده را پوشش می دهد. دانشگاه لایپزیگ آلمان انواع مختلفی از موضوعات را برای انتخاب رشته ارائه می دهد و بسیاری از آنها به صورت عملی نیز تدریس می شوند.

دانشگاه لایپزیگ آلمان در حالی دوره های تحصیلی خود را تدریس می کند که به هنگام بحث تحقیق و پژوهش در زمینه پزشکی به عنوان یک موسسه پیشرو در این شاخه محسوب می شود. مشهورترین حوزه های تحصیلی دانشگاهی برای داوطلبان دانشگاه لایپزیگ آلمان، دوره های فلسفه، تاریخ، هنر و مطالعات فرهنگی شرق و پزشکی مدرن است. این دانشگاه دوره های مختلفی را به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی ارائه می دهد. حتی چندین برنامه وجود دارد که به طور خاص برای دانشجویان خارجی طراحی شده است. جزییات تحصیل در آلمان به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه لایپزیگ آلمان

برای پذیرش موفقیت آمیز در دانشگاه لایپزیگ آلمان، متقاضیان بین المللی بایستی شرایط لازم این موسسه را داشته باشند. روند درخواست و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه لایپزیگ آلمان برای برنامه های مختلف، به صورت آنلاین انجام می پذیرد. از اینرو هیچ مبلغی جهت ثبت نام از متقاضیان دریافت نمی شود.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش داوطلبان بین المللی در خصوص تحصیل در دانشگاه لایپزیگ آلمان شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهینامه های ترجمه شده دبیرستان و دانشگاه
  • نتیجه آزمون ورودی دانشگاه
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • یک کپی تصدیق شده از گواهینامه های اصلی و یک فتوکپی مصدق از ترجمه به آلمانی یا انگلیسی تمام گواهینامه ها
  • اثبات حمایت مالی
  • یک کپی از گذرنامه معتبر
  • بیمه سلامت

پس از تأیید درخواست پذیرش در دانشگاه لایپزیگ، به عنوان هزینه ترمی، به طور متوسط باید حدود 250€ (یورو) توسط دانشجو پرداخت شود. هزینه های دیگر مانند غذا، لباس، وسایل مورد نیاز برای تحصیل، اوقات فراغت و سایر به سبک زندگی فرد بستگی دارد و متفاوت است. این دانشگاه انواع مختلف بورسیه تحصیلی، کمک هزینه و وام دانشجویی را ارائه می دهد تا دانشجویان را قادر به تأمین هزینه های تحصیلی خود سازد.

بیشتر بورسیه های تحصیلی در آلمان توسط موسسات و بنیادهای مالی معتبر ارائه می شوند. متقاضیانی که می خواهند از طریق بورسیه تحصیلی هزینه های تحصیل خود را تأمین کنند، لازم است فرم درخواست دانشگاه یا سازمان مورد نظر را پر کنند و پس از تایید اولیه، در مصاحبه حضوری شرکت کنند. متقاضیان همچنین می توانند برای تأمین هزینه تحصیل، به دنبال شغل نیمه وقت باشند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، می توانند با کارشناسان با دانش و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند و از امکان مشاوره رایگان این مجموعه، بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :