مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان

تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان

تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان علاقمندان زیادی دارد چرا که تقریبا تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند به راحتی به مشاغل خوبی دست یابند. در واقع کارفرمایان تمامی کشورها از جمله انگلستان زمان استخدام ترجیح می دهند که به استخدام یکی از شهروندان خود بپردازند. یعنی کارفرمایان انگلیسی در درجه اول به دنبال متقاضیان کاری هستند که تابعیت یکی از کشورهای حوزه پادشاهی متحد (UK) را داشته باشند. بدین ترتیب در درجه بعدی نیز افراد جویای کار که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) یا حوزه اقتصادی اروپا (EEA) را دارند مورد نظر کارفرمایان انگلیسی هستند و در مرحله آخر نوبت به افراد جویای کار دیگر می رسد.

از جمله راه هایی که به وسیله آن دانشجویان می توانند رزومه خود را قوی تر نمایند می توان به تحصیل در دانشگاه هایی اشاره نمود که نه تنها در انگلستان بلکه در سطح جهانی جایگاه خوبی در رنکینگ های مطرحی مثل QSیا Times Higher Education Ranking دارند و دانشگاه ساوتهمپتون یکی از این دانشگاه ها است. از دیگر راه های قوی کردن رزومه می توان به داشتن سابقه کار ضمن تحصیل اشاره کرد که هم منجر می شود دانشجویان بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند و هم آنها را با بازار کار انگلستان بیشتر آشنا می نماید.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در انگلستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان چقدر است؟
  • شرایط کار دانشجویی در انگلستان در سال 2022 چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان

دانشگاه ساوتهمپتون دانشگاهی تحقیق محور است که در سال 1862 تاسیس شده است. در سال 1902 نام این موسسه آموزشی به Hartley University College تغییر می کند و تحصیل در آن با اخذ مدرک از دانشگاه لندن (University of London) همراه بوده است. در آوریل 1952 هم در نهایت این دانشگاه مجوز این که خودش به طور مستقل جوایز و مدارک تحصیلی را به دانشجویان اعطاء نماید، به دست می آورد. در حال حاضر این دانشگاه که نام آن جندی است به Southampton University تغییر کرده، بیش از 15000 دانشجو دارد که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. همچنین حدود 7000 دانشجویی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه علاوه بر این که امکانات رفاهی و آموزشی زیاد و اساتید نخبه دارد. بدین ترتیب سطح علمی قابل توجهی در سطح ملی و جهانی نیز دارا می باشد. دانشگاه مزبور همچنین علاوه بر این که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد، مدرکش در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله آمریکا، سوئیس، کانادا و غیره نیز مورد قبول است. یعنی مثلا کسی که مدرک پزشکی خود را از این دانشگاه اخذ کند علاوه بر ایران می تواند در کشورهای دیگر دنیا نیز به عنوان پزشک مشغول به فعالیت باشد. هرچند غالبا دانشجویانی که متقبل هزینه های سنگین تحصیل در دانشگاه های انگلستان از جمله دانشگاه ساوتهمپتون می شوند، قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان است. جهت تحصیل در کشورهای دیگر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در کانادا می باشد.

درباره تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان

علاوه بر شهریه دانشگاه، یکی دیگر از عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون یا سایر دانشگاه های انگلستان باید متقبل شوند، هزینه های زندگی در این کشور است. انگلستان اگرچه گران ترین کشور دنیا نیست و زندگی در آن در قیاس با کشورهایی مثل سوئیس، ارزان قیمت تر است.

هر دانشگاهی برای تعیین میزان شهریه اصول مشخصی دارد. در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان نیز میزان شهریه اخذ شده از دانشجویان به 3 عامل اصلی بستگی دارد:

  • تابعیت هر دانشجو
  • رشته انتخابی
  • مقطع تحصیلی

به عنوان مثال کسانی که علاقمند به تحصیل در رشته جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه هستند برای این دوره که یک ساله بایستی 21853€ (یورو) بپردازند. شهریه کارشناسی ارشد رشته حقوق بین المللی و حقوق بشر نیز که یک ساله است در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان به همان میزان یعنی 21853€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی می باشد. از دیگر رشته هایی که مورد استقبال دانشجویان قرارگرفته اند می توان به رشته های مهندسی خصوصا مهندسی کامپیوتر و رشته های مدیریتی اشاره نمود. جهت اطلاع از شرایط آموزش در دانشگاه های دیگر این کشور مقاله تحصیل در دانشگاه بولتون انگلستان را مطالعه بفرمائید.

کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویان بین المللی در برخی از کشورهای دنیا از جمله مکزیک، امارات، چین و غیره اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل را ندارند اما انگلستان چنین قوانینی ندارد. دانشجویان حتی اگر تابعیت این کشور یا کشورهای حوزه اقتصادی اروپا را هم نداشته باشند می توانند ضمن تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون یا سایر دانشگاه های این کشور تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. درآمد کار دانشجویی در انگلستان نیز بستگی به مهارت ها و نوع شغل دارد اما معمولا هفته ای 120£ (پوند) است. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :