مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه دویسبورگ آلمان

تحصیل در دانشگاه دویسبورگ آلمان

تحصیل در دانشگاه دویسبورگ آلمان، یکی از برنامه های جذاب برای متقاضیان بین المللی و اروپایی تحصیلی جهت برای ادامه تحصیل می باشد. دانشگاه دویسبورگ یکی از بزرگترین دانشگاه های آلمان است که در منطقه کلانشهر روهر واقع شده است. این دانشگاه در سال 1654 تاسیس شد و در یک ژانویه 2003، مجددا و با ادغام دانشگاه گرهارد مرکاتور دویسبورگ و دانشگاه اسن بازگشایی شد. این موسسه در سطح جهانی، به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی، با 5 نقطه کانونی، شناخته شده است.

این دانشگاه فرصت های برابر را برای همه دانشجویان خود فراهم می کند و همچنین طرح ها و راه حل های پایدار را به دانشجویان خود ارائه می دهد. این دانشگاه حدود 43000 دانشجو را از بیش از 130 کشور جهان پرورش می دهد که از این تعداد 19% دانشجویان، بین المللی هستند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه این موضوع خواهند پرداخت.

جزییات کلی دانشگاه دویسبورگ آلمان

پردیس اصلی دانشگاه دویسبورگ در قلب شهر بزرگ روهر، در آلمان واقع شده است. این دانشگاه به طور کلی دارای 2 پردیس سر سبز و نسبتا کوچک است که از نظر فرهنگی متنوع و غنی هستند. پردیس های دانشگاه، دارای زیر ساخت های کلاس جهانی، شامل کلاس های کاملا مجهز، سالن های سخنرانی، کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، آزمایشگاه های رایانه ای، مرکز چاپ، رستوران ها، سالن های غذاخوری و غیره هستند. دانشجویان می توانند به باشگاه ها و انجمن های مختلف دانشجویی در زمینه های ورزشی، موسیقی، تئاتر، رادیو و روزنامه، سینما، جوامع مذهبی، جوامع سیاسی و غیره بپیوندند تا در مشارکت های خارج از برنامه با دانشجویان سهیم باشند. شهرهای دویسبورگ و اسن، قطب فعالیت های دانشجویی با میزبانی از چندین بنای دیدنی معروف هستند.

دانشگاه دویسبورگ هیچ مکانی را به عنوان خوابگاه برای دانشجویان در نظر نگرفته است. با این حال، دانشجویانی که مایل به یافتن محل اقامت در شهر هستند، لازم است با انجمن مسکن studierendenwerk که خوابگاه ها و مهمانسراهای متعدد در منطقه اسن و دویسبورگ را ارائه می دهد، تماس بگیرند. حدود 19 خوابگاه توسط این انجمن با بیش از 2500 اتاق کاملا مبله مجهز با تمام امکانات اولیه از جمله برق، آب، گرمایش، اتصال اینترنت، سالن مشترک، آشپزخانه مشترک و غیره ارائه شده است. علاوه بر این، چندین سازمان دیگر نیز وجود دارند که امکانات اقامتی را به دانشجویان دویسبورگ ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در دانشگاه دویسبورگ آلمان

دانشگاه دویسبورگ طیف گسترده ای از موضوعات، اعم از علوم انسانی، علوم اجتماعی، تربیت معلم، اقتصاد، مهندسی، علوم طبیعی و داروسازی را از طریق بیش از 230 دوره تحصیلی ارائه می دهد. این دانشگاه دوره های خود را تحت مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. این دانشگاه دوره های ویژه مطالعات بین المللی مهندسی (ISE) را برای پوشش طیف وسیع تری از رشته های مهندسی ارائه می دهد. این موسسه همچنین برنامه های 2 درجه ای و دوره های کوتاه مدت را ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی برای بعضی از دوره های کارشناسی ارشد، به مهارت در زبان آلمانی نیاز دارند، زیرا بیشتر دوره های این مقطع به زبان آلمانی ارائه می شوند.

تقریبا 63% دانشجویان بین المللی محصل در این دانشگاه متعلق به کشورهای آسیایی هستند. دانشجویان رشته کنترل پروژه و استراتژی امور مالی، در نظر سنجی های دانشجویی، معمولا از گذراندن دوره های خود رضایت کامل داشته اند. سایر دوره های معروف شامل تحصیلات دندانپزشکی پیشرفته (در سطح کارشناسی ارشد)، شیمی، مدیریت بازرگانی، انرژی و دارایی (در سطح کارشناسی ارشد)، شیمی (کارشناسی ارشد) و غیره است. همچنین این دانشگاه به عنوان یکی از 200 دانشگاه برتر در جهان در زمینه آموزش عالی قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در دانشگاه دویسبورگ آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دویسبورگ آلمان

روند درخواست برای پذیرش در دانشگاه دویسبورگ، باید به صورت آنلاین صورت بپذیرد. این دانشگاه برای پذیرش، هیچ هزینه ای را دریافت نمی کند. مهلت درخواست برای ثبت نام در ترم تابستان، 15 ژانویه و در ترم زمستان، 15 ژوئیه می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه دویسبورگ به شرح زیر می باشد:

  • گواهینامه های تحصیلی اخذ شده دبیرستان و دانشگاه
  • نتیجه آزمون ورودی دانشگاه
  • سوابق تحصیلی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • یک کپی از گذرنامه معتبر
  • بیمه سلامت

دانشگاه دویسبورگ هیچ هزینه ای را از دانشجویان بومی و بین المللی خود دریافت نمی کند. با این حال، هر دانشجو ملزم به پرداخت شهریه اجتماعی و دانشجویی در هر ترم است که به میزان 320€ (یورو) می باشد. هزینه های دیگر دانشجویان خارجی که در آلمان زندگی می کنند، شامل غذا، لباس، اوقات فراغت و هزینه های مختلف دیگر وجود دارد که بسته به نوع و سبک زندگی هر فرد، متفاوت است. به طور کلی هزینه زندگی در آلمان در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه دویسبورگ آلمان

دانشگاه دویسبورگ کمک های مالی مختلفی به دانشجویان بین المللی خود که قصد تحصیل در آلمان را دارند، تحت عنوان بورسیه، کمک هزینه و وام ارائه می دهد. همچنین بورسیه های تحصیلی مختلفی توسط بنیادها و موسسات مختلف، اعم از خصوصی و دولتی ارائه می شود. علاوه بر این، دانشگاه دوئیسبورگ همچنین بورسیه های تحصیلی مختلفی را بر اساس شایستگی و نیازهای مالی دانشجویان به آنها اعطاء می کند.

انواع بورسیه های تحصیلی قابل ارائه در دانشگاه دویسبورگ شامل موارد زیر است:

  • بورسیه های تحصیلی سازمان DAAD، برای رشته های مقطع کارشناسی ارشد
  • کمک هزینه های کوتاه مدت تحقیقاتی سازمان DAAD
  • کمک هزینه های تحقیقاتی یک ساله سازمان DAAD، برای داوطلبان دکترا

این انجمن فرصت های رشد بسیاری را به دانش آموختگان خود ارائه می دهد. فارغ التحصیلان این دانشگاه با حداکثر حقوق، متخصصان کنترل مالی و استراتژی هستند. متوسط ​​حقوق دریافتی این افراد به صورت سالانه 118000€ (یورو) است. برخی از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه؛ گوردن واگنر (مدیر ارشد طراحی شرکت Daimler AG)، اوزاگی ایهانیر (پزشک و سیاستمدار پزشکی نیجریه ای)، پترا کامرورت (سیاستمدار آلمانی)، سوزی کرستگنس (خواننده آلمانی) و غیره می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار قرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :