مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل در دانشگاه تلکام پاریس

تحصیل در دانشگاه تلکام پاریس

تحصیل در دانشگاه تلکام پاریس، یکی از گزینه های محبوب در بین دانشجویان خارجی است که به عنوان ENST و Telecom ParisTech نیز شناخته می شود. یک موسسه عمومی فرانسوی در زمینه آموزش عالی و تحقیقات مهندسی است. این مرکز یکی از موسسات برتر برای آموزش عالی و تحقیقات در فرانسه است. این موسسه با نیازمندی جامعه به مدرسه ای تخصصی در زمینه تلگراف پدیدار شد. این دانشگاه در Palaiseau واقع شده است و همچنین عضو انجمن Institut Polytechnique de Paris و Institut Mines-Télécom می باشد.

در سال 2022، این دانشگاه پنجمین دانشگاه فرانسوی برتر و در گزارش رتبه بندی جهانی، ششمین دانشگاه برتر کوچک است. همچنین در گزارش رتبه بندی سازمان QS، دانشگاه تلکام دارای جایگاه 64 در سطح جهان، در زمینه علوم کامپیوتر است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در کشور می پردازند.

موقعیت دانشگاه تلکام پاریس

دانشگاه تلکام در مرکز پاریس، در قلب محیط شهری با فرهنگ غنی واقع شده است. این دانشگاه خدمات آنلاین ابتکاری مانند آموزش الکترونیکی قبل از ورود و محیط کار دیجیتالی گسترده در محل را ارائه می دهد. این موسسه دارای یک کافه تریا و 2 منطقه تفریحی است و همچنین اقامتگاه دانشجویی مقرون به صرفه ای در نزدیکی محوطه آن قرار گرفته است. ENST در یک پردیس واحد فعالیت می کند که کلیه امکانات و همچنین بخش های دانشگاهی واقع در محوطه آن است. لازم به ذکر است، تعداد کمی از دانشگاه ها در هر سال می توانند تغییرات بیشتری را نسبت به دانشگاه تلکام در سال 2022 تجربه کرده باشند. در ماه ژوئن پس از یک دهه نام فعلی خود را به عنوان Telecom Paris Tech تغییر داد و در آینده ای نه چندان دور، به عنوان بخشی از پردیس خود در منطقه پاریس-ساکلی نیز مستقر می شود.

تلکام پاریس دارای 4 بخش گروه الکترونیک و ارتباطات، گروه علوم کامپیوتر و شبکه، گروه پردازش سیگنال و تصویر و گروه علوم اقتصادی و اجتماعی است. آزمایشگاه های تخصصی این دانشگاه شامل موسسه بین رشته ای نوآوری و آزمایشگاه اطلاعات، پردازش و ارتباطات (LTCI) است. این مرکز با حدود 40 شرکت کارآفرین تعامل دارد که نزدیک به 400 زمینه شغلی راه اندازی کرده است. محل اقامت ارائه شده توسط این دانشگاه Maisel 1 می باشد که در rue de Tolbiac Paris واقع شده است. همچنین یکی از اقامتگاه هایی است که مستقیما توسط انجمن این مرکز اداره می شود. این اقامتگاه در مکانی ایده آل و در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه تلکام پاریس

دانشگاه تلکام، دانشجویان خود را برای ایجاد نوآوری در دنیای دیجیتال امروز مدرن آموزش می دهد. این موسسه پیشروترین دانشکده مهندسی در زمینه فناوری دیجیتال در فرانسه است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم مهندسی و برنامه های دکترا را در محوطه خود ارائه می دهد. مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال حاضر بخشی گسترده تر از برنامه موسسه تلکام است. این دانشگاه با آموزش و پژوهش در سطح عالی، در مرکز یک اکوسیستم نوآوری منحصر به فرد قرار دارد و از تعامل و ماهیت بین رشته ای برنامه های دانشگاهی خود و مرکز تحقیقات بهره می برد. تحقیقات این دانشگاه 6 حوزه استراتژیک دارد که این حوزه ها مانند علوم داده و هوش مصنوعی، شبکه ها و سیستم های بسیار بزرگ، طراحی تعاملات واقعیت مجازی، مدل سازی ریاضی و غیره هستند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

سال اول تحصیلی مطالعات چند رشته ای، برای دانشجویان کارشناسی، شامل دوره هایی در بیشتر زمینه های علوم (ریاضیات، اقتصاد، ریاضیات کاربردی، علوم کامپیوتر، فیزیک و غیره) و همچنین دوره های اجباری در زمینه علوم انسانی (زبان های خارجی، علوم اجتماعی، هنرهای آزاد و غیره می شود. از سال دوم، دانشجویان باید تخصصی را انتخاب کنند که در آن دانش های عمیقی را فرا گیرند. این 2 سال در نهایت به یک کارآموزی 6 ماهه تبدیل می شود که از طریق آن دانشجوی مهندسی اولین تجربه حرفه ای واقعی خود را کسب می کند. دوره های سطح کارشناسی ارشد دانشگاه تلکام در زمینه داده های بزرگ، حرکت و تجزیه و تحلیل انبوه توده ها ارائه می شود و نیازمند یک سال آموزش تمام وقت است.

شرایط تحصیل در دانشگاه تلکام پاریس

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه تلکام پاریس

به طور کلی، 2 راه برای پذیرش در دانشگاه تلکام به عنوان دانشجو وجود دارد. این امر از طریق شرکت در یک امتحان ورودی (Concours Commun Mines Ponts) و بررسی سوابق تحصیلی متقاضی، امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی 45% از جمعیت دانشجویان این مرکز را تشکیل می دهند. دانشگاه تلکام نسبتا کوچک است و به طور متوسط ​​حدود 2000 دانشجو را آموزش می دهد. علاوه بر شهروندان، اتباع خارجی نیز می توانند برای ثبت نام، درخواست دهند.

مدارک لازم برای پذیرش موفقیت آمیز در این موسسه، به شرح زیر است:

  • کلیه اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گذرنامه
  • عکس ها
  • رزومه کاری
  • گواهی مهارت در زبان فرانسوی
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی

این دانشگاه برنامه های بین المللی تبادل دانشجویی را ارائه می دهد که توسط شبکه گسترده موسسات و شرکت های آموزشی شریک امکان پذیر شده است. همچنین سال تحصیلی شامل 2 ترم است و تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 1000€ (یورو) در سال هزینه دارد. دانشجویان ENST می توانند تحصیلات خود را به سطح بعدی برسانند و مدرک کارشناسی ارشد را با پرداخت 1000€ (یورو) در سال، دریافت کنند. اطلاعات کامل در خصوص هزینه زندگی در فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

چشم انداز فارغ التحصیلی دانشگاه تلکام پاریس

سالانه حدود 250 مهندس از دانشگاه تلکام فارغ التحصیل می شوند و حدود 40% از فارغ التحصیلان، افراد خارجی هستند. این دانشگاه چشم انداز اشتغال با کیفیت در همه زمینه های صنایع و دسترسی به موقعیت های برتر را تضمین می کند. همچنین برخی از دانش آموختگان برجسته این دانشگاه، دیوید کورناپو (دانشمند علوم داده)، آلن براوو (مهندس برق و کارآفرین فرانسوی)، هنری مارته (مهندس مخابرات فرانسوی) می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، با مشاوران کاردان و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :