مهاجرت به کشور آمریکا

تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

آگاهی از شرایط تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت در سال 2024 برای بسیاری از ملیت ها از جمله متقاضیان خارجی به یکی از آرزوهای بزرگ تبدیل شده است. آمریکا کشوری وسیع با صنعت و اقتصادی فوق العاده می باشد، این کشور با مساحت تقریبی 10 میلیون متر مربع و جمعیت تقریبی 320 میلیون نفری اقتصاد اول جهان می باشد. تمامی این موارد موجب گردیده است تا کشور آمریکا به انتخابی مناسب برای مهاجرین تبدیل شود. اقامت دائم در آمریکا مزایای زیادی دارد ولی تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت بسیاری از امتیازات دیگری را نیز در اختیار فرد قرار خواهد داد. در این مقاله نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره راه های تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت و تفاوت های این 2 مبحث صحبت خواهیم کرد.

تفاوت اقامت دائم و تابعیت آمریکا

در این بخش در خصوص شرایط تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت و تفاوت های موجود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.فردی که دارای اقامت دائم کشور آمریکا می باشد می تواند برای همیشه در کشور آمریکا به زندگی ادامه دهد، این در حالی است که تابعیت به اخذ شهروندی کشور آمریکا کمک خواهد کرد. اخذ شهروندی کشور آمریکا خدماتی را شامل خواهد شد که از جمله آن می توان به اجازه زندگی و کار اشاره کرد.

افرادی که اقامت دائم آمریکا را دارند افرادی هستند که دارای گرین کارت بوده و می توانند کشور آمریکا را ترک کرده و مجددا به خاک کشور آمریکا بازگردند. همچنین این افراد اجازه کار در آمریکا را نیز دارند ولیکن بسیاری از حقوقی که یک شهروند از آن بهره مند است را ندارند، برای مثال نمی توانند رای بدهند و از داشتن شغل دولتی محروم خواهند بود. افرادی که اقامت دائم کشور آمریکا دارند دارای گرین کارت آمریکا هستند، این افراد هر 10 سال برای تمدید گرین کارت خود اقدام می کنند. افراد دارای گرین کارت آمریکا باید دقت کنند زیرا در صورت مرتکب جرم سنگین شدن می توانند به کشور خود ریپورت شوند.

روش های تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

برای اخذ شهروندی آمریکا در سال 2024 چندین راه مختلف وجود دارد. یکی از راه های معمول به صورت مستقیم می باشد، در این حالت در صورتی که فرزند در خاک آمریکا به دنیا بیاید شهروند آمریکا محسوب می شود. همچنین در صورتی که فرزندی در خارج از آمریکا از پدر یا مادری آمریکایی به دنیا بیاید، کودک نیز شهروند آمریکا تلقی خواهد شد. ولیکن باید نسبت واقعی ولی آمریکایی و فرزند مشخص شود. حالت های دیگر تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت به صورت غیر مستقیم می باشد.

داشتن گرین کارت آمریکا بدین معنا نخواهد بود که شما 100% قادر به دریافت تابعیت آمریکا هستید. پس از گذشت 3 تا 5 سال از داشتن گرین کارت آمریکا می توانید برای شهروندی یا تبعیت آمریکا اقدام کنید. متقاضیانی که دارای گرین کارت کشور آمریکا هستند باید 90 روز قبل از پایان 5 سال مدارک خود را به سازمان مهاجرت آمریکا ارائه دهند. متقاضی پس از پر کردن فرم معروف N400 باید منتظر بماند تا سازمان مهاجرت فرم، مدارک و اثر انگشت فرد را چک کند و پس از آن متقاضی را برای مصاحبه حضوری دعوت کند. در این مصاحبه آفیسر از تسلط این فرد به زبان انگلیسی باید مطمئن بشود و همچنین تایید مدارک ارسال شده نیز بایستی انجام شود.

روش های تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

ازدواج از روش های تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

یکی از روش های موجود در خصوص تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت ازدواج می باشد. کشور آمریکا 2 نوع ویزا برای اقامت از طریق ازدواج با فرد آمریکایی صادر می کند. این 2 ویزا عبارتند از:

  • ویزای نامزدی K1
  • ویزای ازدواج

متقاضی دارای اقامت آمریکا باید بتواند شرایط لازم را فراهم کند تا ویزا ازدواج را برای همسر یا نامزد خود دریافت نماید. در این خصوص بایستی شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  • مدارک شناسایی
  • تمکن مالی
  • اثبات رابطه عاشقانه بین 2 طرف
  • اثبات محل زندگی در آمریکا
  • سند ازدواج

برای دریافت این نوع ویزا معمولا راه طولانی وجود دارد. ویزای ازدواج نوعی از ویزا اقامت آمریکا است که در آن 2 طرف باید حداقل یک سال از آشنایی آنها گذشته باشد و عشق و علاقه بین آنها ثابت شده باشد. به طور کلی روند صدور این ویزا حدود یک تا 4 سال طول می کشد. در خصوص ویزای نامزدی K1، بایستی بدانید که مدت زمان صدور این ویزا حدود 3 تا 15 ماه است. این نوع ویزا برای افرادی ست که بالای 21 سال دارند. این ویزا غیر مهاجرتی است و در حقیقت موقتی است و 90 روز پس از ورود متقاضیان به آمریکا باید رابطه این 2 به ازدواج ختم شود.

شرایط دریافت اقامت آمریکا به روش تحصیل

یکی از مناسب ترین روش ها برای دریافت اقامت آمریکا مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. زیرا با توجه به آمار پایین بیکاری در آمریکا بعد از تحصیل فرد می تواند به راحتی شغلی مرتبط با تخصص و تحصیلات خود پیدا کند. دانشگاه ها در آمریکا به دوسته خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند. عموما شهریه تمامی دانشگاه در آمریکا بسیار بالاست. این موضوع ارتباطی با دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه ندارد. هزینه تحصیل در آمریکا به صورت سالیانه بین 23000$ الی 50000$ (دلار) در سال می باشد.

ویزاهای مختلفی جهت تحصیل در آمریکا وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • ویزای تحصیلی B1 که برای دوره های تحصیلی کمتر از 6 ماه می باشد. در این نوع ویزا اجازه دریافت ویزا برای همراه داده نمی شود.
  • ویزای تحصیلی M1 این ویزا باری رشته های فنی و حرفه ای صادر می شود. فرد می تواند برای همراهان خود نیز درخواست ویزا بدهد.
  • ویزای تحصیلی F1 که جهت ورود به کالج یا دانشگاه های آمریکا دریافت می شود. فرد می تواند برای همسر و فرزند زیر 21 سال خود درخواست ویزا دهد.
  • ویزای تحصیلی J1 که در آن فرد دارای فرصت مطالعاتی است. معمولا مخصوص دانشجویان دکتری می باشد که می خواهند جهت تحقیق وارد خاک آمریکا شوند.

سرمایه گذاری جهت تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

برای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری چندین نوع مختلف ویزا وجود دارد:

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا یا همان ویزای EB5 است که با حدود سرمایه گذاری 500000$ الی 1 میلیون $ (دلار) خواهد بود. نوع دیگر ویزای سرمایه گذاری در آمریکا که موجب اخذ اقامت و تابعیت آمریکا می باشد به عنوان ویزای E2 شناخته می شود. از اینرو متقاضی باید سرمایه ای به میزان 300000$ (دلار) را بکار گیرد تا بتواند شغلی را بدست بیاورد، نصف این پول صرف شغل و نصف دیگر در حساب متقاضی باقی می ماند. ویزای نوع سوم، ویزای EB3 است که با وجود پیشنهادکاری به متقاضی داده می شود. فرد متقاضی با یافتن کارفرما می تواند این نوع ویزا را دریافت نماید.

شرایط درخواست برای تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت

به طور کلی شرایط تبدیل اقامت آمریکا به تابعیت در لیست زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • 5 سال حضور دائم در آمریکا
  • حداقل 18 ساله بودن متقاضی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • نداشتن سوء سابقه و قبول داشتن قانون اساسی آمریکا
  • داشتن اطلاعات در رابطه با تاریخ کلی آمریکا

کسب تابعیت آمریکا یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و دارندگان آن مزایای زیادی را به دست می آورند. برای کسب اطلاعات در خصوص مهاجرت به آمریکا و کسب تابعیت این کشور می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :