مهاجرت تحصیلی نروژ

بورسیه تحصیلی در نروژ

بورسیه تحصیلی در نروژ

آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی در نروژ امکان تحصیل در یک کشور اسکاندیناوی را برای بسیاری از دانشجویان بین المللی میسر ساخته است. دانشگاه های نروژ تعداد زیادی دوره و برنامه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این کشور با تحصیلات در سطح جهانی و تاریخ غنی، نوعی تجربه آموزشی را ارائه می دهد که هیچ کشور دیگری ارائه نمی کند. برای ورود به یک موسسه آموزش عالی نروژ، دانشجویان باید شرایط ورود را داشته باشند تا موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های نروژ شوند.

دانشگاه های نروژ دانشجویان را ملزم به خودکفایی مالی می کنند تا بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. به همین دلیل، دانشجویان بین المللی باید توانایی مالی خود را به دانشگاه های مورد نظر ثابت کنند. اما برای آنهایی که استطاعت مالی مناسبی ندارند، بورسیه های تحصیلی راهی برای آینده باز خواهد کرد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل و بورسیه های تحصیلی در این کشور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بورسیه های تحصیلی مهم در نروژ

علاوه بر رایگان بودن تحصیلات در برخی دانشگاه ها، انواع بورس های تحصیلی در کشور دست و دلباز و پیشرفته نروژ که بیشتر درآمد آن بر پایه صادرات نفت و محصولات وابسته به آن است. از این رو برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

اسامی آنها به شرح زیر است:

  • بورس تحصیلی دوره اراسموس آسیایی
  • بورس تحصیلی بانک مرکزی اروپا برای زنان
  • بورس تحصیلی Jelvix برای دوره کارشناسی
  • بورس تحصیلی Privacy Matters برای دوره کارشناسی
  • بورس تحصیلی ServiScape برای دوره کارشناسی

برای دریافت بورس های فوق رعایت یک سری شرایط مشترک برای همه آنها لازم است. شرط اصلی 18 سال بودن دانشجو و نگارش یک نامه می باشد. در این نامه بایستی به زبان انگلیسی توضیح داده شود که علت اخذ این بورسیه چه مواردی خواهد بود. این نامه باید حداکثر یک صفحه A4 باشد یا حدود 250 کلمه باشد. همچنین شرایط مهاجرت به نروژ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بورسیه های تحصیلی مهم در نوروز

شرایط دریافت بورس تحصیلی در نروژ به تفکیک دانشگاه

سطح زندگی در نروژ بالاست و به همین دلیل کشور گرانی برای زندگی می باشد. برخی از دانشگاه های نروژ شهریه نمی گیرند زیرا دولتی هستند. در حالی که برخی دیگر، بورس های تحصیلی سخاوتمندانه ای را به دانش آموزان بین المللی و داخلی ارائه می دهند. اکثر بورسیه های کامل در سطح دکترا هستند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در نروژ ابتدا بایستی مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر بورس های تحصیل به تفکیک دانشگاه آمده است:

نام دانشگاه توضیحات
 دانشگاه استاوانگربورسیه های دکترا در زمینه بازاریابی ارائه می دهد.
دانشجوی دکترا مستلزم به 4 سال تحقیق کامل در زمینه بازاریابی است.
در این سطح داوطلبان آزاد خواهند بود که با تمرکز بر بسترهای نرم افزاری در تحقیقات خود نوآورانه تحقیق کنند.
این بورس تحصیلی سالانه حدود 45500€ (یورو) می باشد.
رقابت برای این بورس تحصیلی دشوار است و انتظار می رود متقاضیان حداکثر 15 مقاله داشته باشند.
دانشگاه NTNUبرنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد خود را بصورت رایگان ارائه می دهد و از دانشجویان خود هیچ شهریه ای دریافت نمی کند.
متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی در پرونده مربوطه باشد.
همچنین ممکن است لازم باشد مهارت زبان خود را از طریق IELTS / TOEFL اثبات کنند.
دانشگاه اسلودر مدرسه تابستانی بین المللی (ISS) به دانشجویان برخی از کشورها بورسیه می دهد.
این بورس های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه خواهد شد.
دانشجویان باید سابقه علمی قوی مرتبط با رشته انتخابی خود داشته باشند.

جدیدترین شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی در نروژ

موسساتی همچون موسسه آموزش تجارت نروژ (Norwegian Business School) برای جذب دانشجویان بین المللی و داخلی برای دوره دیپلم خود در رشته مدیریت بازرگانی با شرایط جدید در سال 2022 اعلام نیاز کرده اند. این برنامه شامل یک بورس تحصیلی است که 100% شهریه فرد را پوشش می دهد و ارزش آن 26000$ (دلار) می باشد. BI دومین مدرسه بزرگ تجارت در اروپا و بزرگترین در نروژ است. 4 پردیس به اضافه پردیس اصلی واقع در اسلو پایتخت نروژ دارد. آن دسته از دانشجویان بین المللی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست.

لازم است مهارت زبان خود را از طریق ارائه نمرات رضایت بخش اثبات کنند. به منظور حفظ بورسیه برای سال دوم و سوم، دانشجویان باید کیفیت درسی مشخصی را نشان دهند. در غیر این صورت بودجه آنها خاتمه می یابد. از آنجا که بورس تحصیلی فقط به یک دانش آموز در سال تعلق می گیرد، بسیار رقابتی است. دانشگاه علوم زندگی نروژ (NMBU) خواستار درخواست برای دوره دکترای خود در سال 2022 است. متقاضیان بین المللی نیز می توانند برای تحصیل در نروژ درخواست دهند. متقاضیان باید دارای سوابق علمی چشمگیری در زمینه های مرتبط مانند رباتیک، سایبرنتیک، مهندسی یا علوم کامپیوتر باشند.

آنها همچنین باید دارای دانش و تجربه کافی در کار با نرم افزارهای پایتون، C ++ ROS، سیستم های رباتیک، HMI، الگوریتم های مدل سازی ریاضی، روش های آماری و غیره داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در نروژ می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :