انتخاب شغل در هر سنی تصمیم مهم و چالش برانگیزی است، فرقی نمی کند شما به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید یا در میانه دوران زندگی خود باشید. در این راستا بهتر است پیش از هر اقدامی، مشاغل مورد نیاز در هر کشوری مطالعه شود و در مقاله پیش رو نیز بهترین مشاغل کانادا بررسی می شود. زیرا این کشور به لحاظ ثبات اقتصادی، تنوع فرهنگی، داشتن دغدغه های صلح جویانه، شرایط خوب کارآفرینی و استانداردهای بالای زندگی در کانادا پس از آلمان، دومین کشور مطلوب برای زندگی محسوب می شود.

همچنین پیش از کشورهای انگلیس، آمریکا و سوئد قرار گرفته است. مقاله پیش رو توسط تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است. از این رو خدمت شما عزیزان در زمینه بهترین مشاغل موجود در کانادا اطلاع رسانی شود.

شرایط دستیابی به بهترین مشاغل در کشور کانادا

کانادا در زمره امن ترین کشورهای جهان با پایین ترین نرخ جرم، علی الخصوص در قیاس با همسایگان جنوبی خود می باشد. برخلاف قوانین مالکیت سلاح گرم در آمریکا، پروسه اجازه حمل سلاح در کانادا بسیار طولانی و سخت گیرانه است. آمار حمل سلاح در کانادا، با یک چهارم آمار آمریکا برابری می کند. در همین راستا، نهاد OECD که به رتبه بندی کشورها از لحاظ کیفیت زندگی می پردازد. در سال 2014 نمره 9.7 از 10 را به زندگی در کانادا اعطاء کرد. علاوه بر موارد فوق، تنوع فرهنگی و ملیتی در این کشور نیز بسیار چشمگیر است. جالب است بدانید 41 نفر از 338 عضو پارلمان کانادا، خارجی می باشند.

علاوه بر این، کشور کانادا در رده پنجم بهترین کشورها برای بازنشستگی محسوب می شود. چرا که دولت کانادا برنامه های بازنشستگی و مراقبت های سلامتی بسیار مطلوبی برای بازنشستگان و سالمندان ارائه می کند. اقتصاد کانادا چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود. مردم این کشور در زمره ثروتمندترین و مرفه ترین افراد روی کره زمین محسوب می شوند. از سوی دیگر نرخ بیکاری نیز در کانادا به نسبت دیگر کشورها بسیار پایین می باشد.

پر درآمدترین و بهترین مشاغل کانادا

در ابتدا بهترین مشاغل موجود در کشور کانادا به طور کلی ارائه می شود. سپس مشاغل پر تقاضا برای ایرانی ها ذکر می شود. همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در کانادا مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

در جدول ذیل، پردرآمدترین مشاغل موجود در کانادا بر مبنای درآمد ذکر می شود:

عنوان شغل مدرک تحصیلی مورد نیاز متوسط درآمد سالیانه به دلار کانادا
مدیریت منابع(برق، گاز، نفت) مهندسی الکترونیک یا مهندسی نفت و گاز 114000CAD
مدیر پروژه نیروی مهندسی 109000CAD
مهندسی لوله کشی اتمام دبیرستان و گذراندن دوره های کارورزی و اخذ گواهی های لازم متغیر است. 25CAD الی 40CAD
مدیریت دولتی کارشناسی علوم اجتماعی، حقوق یا مدیریت بازرگانی 114000CAD
مدیریت اجرایی کارشناسی امور سازمانی 107000CAD
داروسازی اخذ مدرک فارماکولوژی و شرکت در آزمون جامع و گذراندن دوره های کارورزی 104000CAD
مسئول مراقبت های بهداشتی تخصص داشتن در زمینه های مختلف پزشکی 96000cCAD
دامپزشک گذراندن دوره 2 ساله پیش دامپزشکی و سپس موفقیت در دوره 4 الی 5 ساله دانشگاه 95000CAD
کارمند امور بانکی و مسئول اعتبارات کارشناسی مدیریت بازرگانی، تجارت یا اقتصاد 95000CAD
مسئول برج مراقبت دیپلم دبیرستان و اخذ مدرک اپراتوری تلفن رادیویی و گذراندن دوره های ناو کانادا 85000CAD
کارشناس آمار کارشناسی ریاضی یا آمار 89000CAD
کارشناس آسیب شناسی شنوایی و گفتاری کارشناسی ارشد آسیب شناسی شنوایی یا کارشناسی ارشد آسیب شناسی گفتاری 83000CAD
خلبانی اخذ مدرک مهندسی پرواز از ناوگان حمل و نقل کانادا 78000CAD

معرفی مشاغل موجود برای مهاجرین ایرانی در کانادا

فرصت های شغلی موجود در کانادا بسیار فراوان و با توجه به شهرهای مناسب ایرانیان بازار شغلی پررونق تری در انتظار آنها می باشد. در جدول زیر آخرین آگهی های شغلی ارائه شده برای ایرانیان در سایت های معتبر بین المللی و کانادایی قرار دارند:

عنوان شغل ایالت مورد تقاضاء میزان حقوق به دلار کانادا
دستیار در موسسه بین المللی پذیرش دانشجو ونکوور 161219CAD الی 182656CAD
مترجم مسلط به زبان فارسی ادمونتون ساعتی 3000CAD الی 5000CAD
پرستار کودک ونکوور سالیانه 2500000CAD

در خصوص مهاجرت به کانادا و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

بهترین شهرهای موجود برای کاریابی در کانادا

طبق آمارهای رسمی ارائه شده بهترین شهرها برای کار در کانادا شهرهای پتربورگ، ابوت اسفورد، هالیفاکس، کیچینر، واترلو، کلونا، ساسکاچوان و گولف هستند که اکثر دانشجویان خارجی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند نیز متقاضی کار در این کشورها هستند. نکته جالب توجه این است که برخلاف تصور عامه شهرهای بزرگ ونکور، مونترال و تورنتو برای کاریابی مناسب نیستند. سیاست دولت کانادا این است که نیروی کار جوان و تازه نفس را به شهرهای کوچک کشور هدایت کند تا زیر ساخت اقتصادی و تجاری در این شهرها نیز تقویت شود.

در ادامه به بیان نرخ بیکاری در شهرهای مذکور می پردازیم:

نام شهر نرخ بیکاری
گولف 2.3%
کلونا 3.3%
واترلو 5.1%
ابوت اسفورد 4.5%
پتربورگ 5.2%
هالیفاکس 5.7%

برای کار در کشور کانادا و اخذ ویزای کاری این کشور فرد باید از طریق یکی از روش های ورود سریع به کانادا (express entry) یا ورود نیروی متخصص به ایالت کبک کانادا یا از طریق راه های خود اشتغالی اقدام کند. برای اخذ اقامت از طریق روش اکسپرس اینتری کانادا، باید مولفه های سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کاری فرد بررسی شود. این روش امتیاز بندی است. امتیازهای لازم باید طی 2 مرحله احتساب و اخذ شود. به هر یک از مولفه های فوق امتیاز مخصوصی تعلق می گیرد.

بهترین مشاغل در کانادا و نحوه اخذ ویزای کار

چنانچه فرد در مرحله اول امتیاز لازم یعنی 67 امتیاز را بدست آورد می تواند وارد مرحله دوم شود و امتیازاتش به همراه مولفه های دیگری همچون داشتن اقوام نزدیک در کانادا و یا داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور و بررسی میزان سازگاری فرد در کشور کانادا دوباره محاسبه شود. چنانچه امتیاز لازم را کسب کرد می تواند وارد بازار کار شود. مهاجرت از طریق روش 2 خود اشتغالی در کانادا برای افرادی امکان پذیر است که هنر خاص و منحصر بفردی دارند.

برای اخذ ویزای همراه، شخص اصلی باید مجوز کار یا open work permit داشته باشد. تنها در این صورت است که فرد می تواند همراه خود را به کانادا بیاورد. بدین معنی که چنانچه فرد توانست از طریق ویزای کار اقامت دائم کانادا را به دست آورد، همسر و فرزندان وی نیز به طور همزمان می توانند شخص اصلی را همراهی کنند و فرزند زیر 18 سال شخص یا در مواردی فرزند 19 ساله شخص هم می تواند او را همراهی کند و حق تحصیل دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار آماده راهنمایی متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا می باشد.

آذرپور

Recent Posts

رشته مهندسی پزشکی در استونی

رشته مهندسی پزشکی در استونی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جزء رشته های مورد…

2 ماه ago

رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی یکی از رشته های پر طرفدار در رشته های فنی…

2 ماه ago

رشته مهندسی کامپیوتر در کرواسی

رشته مهندسی کامپیوتر در کرواسی بر مطالعه کامپیوتر و محاسبات متمرکز است. شما در مورد…

2 ماه ago

رشته مهندسی پزشکی در قبرس

این روزها افراد زیادی تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در قبرس را به خاطر شهریه…

2 ماه ago

خوداشتغالی در اسلوونی

این روزها افراد زیادی خوداشتغالی در اسلوونی را انتخاب می کنند زیرا دارای اقتصاد توسعه…

2 ماه ago

خوداشتغالی در استونی

خوداشتغالی در استونی همراه با محیطی پویا با صحنه استارتاپی پر رونق است که آن…

2 ماه ago