مهاجرت تحصیلی آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا

کیفیت آموزش در آمریکا بر هیچکس پوشیده نیست، زیرا تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا به مقصد شماره یک کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل شده است. هر ساله تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده افزایش می یابد. دانشجویان بیشتری ایالات متحده را به عنوان گزینه اول برای ادامه تحصیل و رسیدن به سطوح بالا نگاه می کنند. در واقع، ایالات متحده آمریکا اکنون محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا یکی از بهترین فرصت ها برای کسب مهارت و تخصص است.

ایالات متحده آمریکا هم اکنون بزرگترین جمعیت بین المللی دانشجویی را در جهان دارد. به طوری که بیش از 1000000 دانشجو تصمیم به ادامه تحصیلات و ادامه زندگی خود در ایالات متحده گرفته اند. تقریبا 5% از کل دانشجویان ثبت نام شده در آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا، دانشجویان بین المللی هستند. از اواسط دهه 1950، هنگامی که ثبت نام دانشجویی بین المللی در آمریکا فقط به 35000 نفر رسیده بود. در ادامه این نگارش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت آشنایی بیشتر به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های کشور آمریکا پرداخته اند.

شرایط کلی اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

با توجه به اینکه دانشگاه ها و دانشکده های آمریکا از قانون کلی پیروی نمی کنند. از این رو هر کدام به صورت مستقل و جداگانه اداره می شوند، استانداردها و شرایط هر یک از این دانشگاه ها متفاوت می باشد و برای دریافت جزئیات شرایط این دانشگاه ها باید به سایت این دانشگاه ها رفته و کسب اطلاع کنید.

اما به صورت کلی شرایط عمومی این دانشگاه ها معمولا یکسان است و موارد زیر را از متقاضی درخواست می کنند:

  • ارائه مدرک تسلط بر زبان (ایلتس یا تافل)
  • ارائه مدرک تحصیل به همراه ریز نمرات ترجمه شده
  • ارائه مدت زمان تحصیل و آخرین سال فارغ التحصیلی
  • بررسی رشته و مقطع تحصیلی دانشجو
  • ارائه مدارک و فرم های لازم برای پذیرش دانشجو

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا

ایالات متحده یکی از بهترین سیستم های دانشگاهی جهان را دارد که تقریبا در همه زمینه ها برنامه های برجسته ای دارد. در مقطع کارشناسی، برنامه های عالی در رشته های پایه و همچنین در رشته های حرفه ای وجود دارد. در سطوح بالاتر نیز، دانشجویان این فرصت را دارند که به طور مستقیم با برخی از بهترین اساتید و دانشمندان در زمینه تحصیلی خود همکاری کنند و این شانس را دارند که از امکانات منحصر به فرد تحقیق و تحصیلات استفاده کنند.

مدارک صادر شده از دانشگاه های برتر آمریکا دارای اعتبار جهانی می باشند. از این رو فارغ التحصیلان از این دانشگاه ها با بهترین پیشنهادات کاری و حرفه ای روبرو می شوند. ساختار دروس ارائه شده در این دانشگاه ها کاملا هدفمند بوده است. در کنار انعطاف پذیری، دانشجو را کاملا در شرایط استاندارد آموزشی قرار می دهد. ایجاد فضای بسیار باز برای تحقیقات جهت نوآوری از دیگر مزایای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه بایستی مدارک لازم برای اخذ پذیرش را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند، این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • ارسال تمامی مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • ارسال نمرات آزمون های ورودی درخواستی مانند ACT, DAT
  • ارائه مدارک زبان تافل یا آیلتس
  • ارسال انگیزه نامه متقاضی برای تحصیل
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط
  • ارائه مدارک هویتی مانند گذرنامه
  • ارائه برنامه و پلن تحصیلی شامل اهداف تحصیل
  • ارائه فعالیت های اخیر مربوط به تحصیل مانند مقالات

بهترین دانشگاه های آمریکا در رده بندی QS

طبق رتبه بندی منتشر شده QS در بین دانشگاه های برتر جهان در سال 2024، تقریبا بیش از 100 دانشگاه کشور آمریکا جزء برترین ها قرار دارند. این رتبه بندی جدید دانشگاه های آمریکا را مبتنی بر میزان دانشجویان خارجی، تحقیقات ثبت شده، اختراعات انجام گرفته و دیگر گزینه های ارزیابی مبناگذاری شده است. بر اساس این رتبه بندی 19 دانشگاه آمریکا جزء 50 دانشگاه برتر جهان می باشند. از این رو 5 دانشگاه آمریکایی جزء 10 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

در جدول زیر نام 20 دانشگاه برتر آمریکا ذکر شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی QSمیزان دانشجو
Massachusetts Institute of Technology (MIT)111161
Stanford University216233
Harvard University323373
California Institute of Technology52238
University of Chicago1014372
Princeton University138125
Cornell University1422822
University of Pennsylvania1521211
Yale University1712907
Columbia University1827088
University of Michigan2145102
Johns Hopkins University2417408
Duke University2515459
University of California, Berkeley (UCB)2839932
Northwestern University3119112

برترین دانشگاه های آمریکا در رده بندی TIMES

طبق اعلام رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز، در بین بهترین های جهان 172 دانشگاه و کالج آمریکایی وجود دارد. در هر کجای ایالات متحده آمریکا بخواهید تحصیل کنید، یکی از برترین دانشگاه ها در نزدیکی شما خواهد بود. در این لیست اعلام شده تقریبا تمام ایالت ها و تقریبا 130 شهر در بهترین لیست دانشگاه های ایالات متحده قرار دارند. طبق این رتبه بندی ایالت کالیفرنیا با داشتن 14 دانشگاه برتر نماینده ایالات آمریکا قلمداد می شود. پس از آن 13 دانشگاه در نیویورک، 12 دانشگاه در تگزاس و 10 دانشگاه برتر در ماساچوست قرار دارند.

جدول زیر تعدادی از برترین دانشگاه های کشور آمریکا که در این رده بندی اعلام شده است نام برده شده است:

نام دانشگاهایالتشهررتبه در آمریکا
California Institute of Technologyکالیفرنیاپاسادنا1
Stanford Universityکالیفرنیااستنفورد2
Massachusetts Institute of Technologyماساچوستکمبریج3
Princeton Universityنیوجرسیپرینستون4
Harvard Universityماساچوستکمبریج5
Yale Universityکانکتیکاتنیو هیون6
University of Chicagoایلینویشیکاگو7

دانشگاه MIT یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه ام آی تی (Massachusetts Institute of Technology) یکی از برترین دانشگاه های جهان و آمریکا به شمار می آید. در زمان تاسیس در سال 1861، MIT در ابتدا جامعه کوچکی از دوستداران علم بود كه دانش خود را به جهانیان منتقل می کردند. اما امروز، MIT با داشتن حدود 1000 عضو هیئت علمی و بیش از 11000 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به یک کانون آموزشی تبدیل شده است. هم اکنون MIT یک دانشگاه مستقل آموزشی و خصوصی است که در 5 دانشکده (معماری و برنامه ریزی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت) مستقر می باشد.

در پردیس این دانشگاه 12 موزه و گالری وجود دارد که سالانه بیش از 100000 بازدیدکننده دارد. به طرز غیر معمولی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه کاملا مجزا نیستند و قابل جابجایی می باشند. در مقطع کارشناسی این دانشگاه فقط 8% متقاضیان را پذیرش می کند.

دانشگاه MIT یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه استنفورد آمریکا

دانشگاه استنفورد واقع در 35 مایلی جنوب سان فرانسیسکو و در 20 مایلی شمال سان خوزه، در قلب دره پویای سیلیکون کالیفرنیای شمالی، خانه شرکت های یاهو، گوگل و بسیاری دیگر از شرکت های پیشرفته فناوری که توسط آنها تاسیس شده اند قرار دارد. هم اکنون توسط فارغ التحصیلان دانشکده های استنفورد رهبری می شود. گفته می شود اگر فارغ التحصیلان استنفورد کشور خود را تشکیل دهند، به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان تبدیل خواهند شد.

دانشگاه استنفورد با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین پردیس ها دارای 18 موسسه تحقیقاتی، 7 دانشکده که شامل دانشکده های تجارت، علوم محیط زیستی و انرژی زمین، علوم مهندسی، علوم انسانی، حقوق و پزشکی می باشد. این دانشگاه تاکنون 19 جایزه نوبل را کسب کرده و همواره جزو برترین دانشگاه های جهان بوده است. از این دانشگاه هم اکنون 17 فضانورد و 30 میلیاردر زنده فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه هاروارد آمریکا

هاروارد که در سال 1636 تاسیس شد، قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. از نظر تأثیر، شهرت و شجره نامه علمی به عنوان یک دانشگاه پیشرو نه تنها در ایالات متحده بلکه در جهان نیز مورد توجه گسترده قرار گرفته است. این دانشگاه در شهر کمبریج، ایالت ماساچوست، واقع در سه مایلی شمال غربی بوستون قرار دارد که علاوه بر انستیتوی مطالعات پیشرفته رادکلیف، دارای 10 دانشکده اصلی، 2 سالن تئاتر و پنج موزه است.

همچنین این دانشگاه، دارای 18 میلیون جلد، 180000 عنوان، 400 میلیون نسخه خطی و 10 میلیون عکس بزرگترین سیستم کتابخانه ای دانشگاهی جهان را داراست. در این دانشگاه بیش از 400 سازمان دانشجویی وجود دارد. دانشکده پزشکی هاروارد نیز با 10 بیمارستان همکاری می کند. از این رو دانشجویان خود را در این بیمارستان ها آموزش می دهد.

دانشگاه کالیفرنیا آمریکا

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی، به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های ایالتی در ایالات متحده شناخته می شود. بخشی از دانشگاه سیستم کالیفرنیا، در سال 1868 تاسیس شد. این دانشگاه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو واقع شده در جایی که تقریبا 27000 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی وجود دارد. دانشکده برکلی موفق به کسب 19 جایزه نوبل، بیشتر در رشته های فیزیک، شیمی و اقتصاد شده است.

پائول پرلموتر از برندگان اخیر این جایزه می باشد که برای هدایت کار تیمی برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2011 شد. وجود نوعی انرژی تاریک که 75% از جهان را تشکیل می دهد را کشف کرد. همچنین جورج آکرلوف، که به دلیل کشف چگونگی نقص بازار هنگام دسترسی خریداران و فروشندگان به اطلاعات مختلف، برنده جایزه اقتصاد شدند.

دانشگاه پرینستون آمریکا

پرینستون یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده است، در سال 1746 تأسیس شد. در سال 1896 به سایت فعلی خود در نیوجرسی منتقل شد. پرینستون به دلیل فضای سبز دیدنی پردیس خود و به خاطر زیبایی و شکوه معماری برخی از بناهای دیدنی آن، مانند کتابخانه لوئیس آن که توسط فرانک گری طراحی شده است، مشهور است. از این رو دانشجویان بین المللی 12% دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند. دانشگاه پرینستون امروزه تحصیلات دانشگاهی و کارشناسی ارشد را در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی ارائه می دهد.

پردیس اصلی دانشگاه پرینستون در 500 هکتار گسترش یافته و حدود 180 ساختمان از جمله 10 کتابخانه دارد. ایالات متحده آمریکا دارای دانشگاه های بسیاری از نظر کیفی در سطح جهانی است و ذکر تمامی آنها در این مقاله نمی گنجد. اما سعی شد اسامی بهترین آنها ذکر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه های اروپایی نیز می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان این موسسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :