مهاجرت به کشور ترکیه

اطلاعات عمومی ترکیه

اطلاعات عمومی ترکیه

ترکیه یکی از معروفترین کشورهای توریستی است که در همسایگی ایران قرار دارد، بدین ترتیب ما در این مقاله به بیان اطلاعات عمومی ترکیه می پردازیم. نخستین بار حکومت ترکیه توسط آتاتورک بنا گردید. با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه، مردم از فرهنگی شرقی و غربی برخوردار هستند که از جذابیت های گردشگری در این کشور محسوب می شود. زبان رسمی این کشور ترکی است. اما از آنجاییکه ترکیه از جمله کشورهای توریستی در جهان است. اکثر مردم این کشور از مهارت زبان انگلیسی نیز برخوردار می باشند. جمعیت کشور ترکیه تقریبا برابر با 77 میلیون نفر است. یکی از کشورهای پرجمعیت به شمار می رود. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. مردمی با دین های مسیحی و کلیمی نیز در این کشور زندگی می نمایند. پایتخت کشور ترکیه آنکارا است. اما این کشور دارای شهرهای زیبای دیگری همچون آنتالیا، استانبول، ازمیر، آدنا و سایر نیز می باشد.

در باب اطلاعات عمومی ترکیه می توان گفت مردم این کشور بسیار خونگرم و مهربان هستند. کمتر افرادی هستند که از زندگی در ترکیه احساس غربت نمایند. ترکیه همانند شبه جزیره ای است که از 3 طرف به دریای سیاه، دریای اژه و مدیترانه منتهی می گردد. ایران، عراق، بلغارستان، یونان، گرجستان و ارمنستان از جمله کشورهایی هستند که در همسایگی این کشور قرار دارند. واحد پولی کشور ترکیه لیر است. مردم این کشور معمولا 40 ساعت در هفته به انجام کار می پردازند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه ارائه دهنده خدمات مهاجرتی می باشند.

اطلاعات عمومی جغرافیای کشور ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه به گونه ای است که 2 قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می نماید. ناگفته نماند موقعیت این کشور از اهمیت بالایی در میان کشورهای اروپایی و آسیایی برخودار است. این کشور از محصور در دریاهای اژه، مدیترانه و سیاه می باشد. علاوه بر این دریای مرمره نیز در شمال غربی این کشور واقع گردیده است. رشته کوه های فراوانی نیز در ترکیه وجود دارد که از مهمترین رشته کوه های این کشور می توان به اسفندیار داغلاری، تورس داغلاری و کواروغلو اشاره نمود. در میان رشته کوه های این کشور دشت های وسیعی وجود دارد که باعث جدایی این رشته کوه ها از یکدیگر شده است. یکی از بلندترین رشته کوه های این کشور قله کاچکار است. ترابزون، گیرسون، اردو، سامسون از مهمترین شهرهای بندیری در این کشور هستند.

ترکیه دارای پوشش های گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است. گیاهان مختلفی در مناطق ناهموار کوهستانی و دشت های این کشور به چشم می خورد. در سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه و مرمره مزارع و باغ های زیتون و مرکبات بسیاری وجود دارد. در این کشور حیوانات و پرندگان مختلفی همچون بزکوهی، خرس، یوزپلنگ، ساه گوش، قرقاول، کبک، مرغابی، قو و پرندگان دیگری نیز زندگی می نمایند. این تنوع حیوانی در این کشور بدلیل آب و هوا و مناطق کوهستانی در ترکیه است.

اطلاعات عمومی در باب اقتصاد کشور ترکیه

ترکیه از شرایط اقتصادی مناسبی برخودار است. این کشور با در آمدی بالغ بر 145 میلیارد $ (دلار) در سال بیستمین اقتصاد بزرگ جهان را داراست. اگرچه در سال های اخیر کشور ترکیه دستخوش کاهش ارزش لیر گردید. اما توانست به رشد اقتصادی مناسبی نیز دست یابد. بیشترین درآمد کشور ترکیه بر پایه کشاورزی می باشد. البته این کشور در حوزه گردشگری نیز پیشرفت های چشمگیری نموده است. با ایجاد کسب و کار در این حوزه به درآمدهای قابل توجهی دست یافته است. ترکیه سالانه با صادرات محصولات کشاورزی خود به دیگر کشورها 18 میلیارد $ (دلار) کسب درآمد می نماید. از آنجاییکه این کشور با در سال های اخیر با بحران های مالی شدیدی روبرو بوده است.

با جذب سرمایه گذارن خارجی سعی در جبران این بحران ها نموده است. این کشور در سال 2017 توانست به درآمدی برابر با 17 میلیارد $ (دلار) از طریق جذب سرمایه گذارن خارجی دست یابد. در سال 2018 نیز این درآمد به 8 میلیارد $ (دلار) دیگر افزایش یافت. کشور ترکیه محصولات خود را به کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، عراق، ایتالیا و آمریکا صادر می نماید. محصولات مورد نیاز خود را از کشورهای چین، روسیه آلمان و آمریکا وارد می نماید. به طور کلی درآمد اصلی کشور ترکیه از مالیات تجارت و گردشگری تأمین می گردد.

اطلاعات عمومی در باب اقتصاد کشور ترکیه

آب و هوای ترکیه

در این بخش از اطلاعات عمومی ترکیه به آب و هوای این کشور خواهیم پرداخت. آب و هوای کشور ترکیه بسته به فصول سال و مناطق مختلف این کشور متفاوت است. بطور مثال مناطق ساحلی دریای مدیترانه و اژه دارای تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی سرد می باشد. اما مناطق ساحلی دریای سیاه تابستان هایی خنک و زمستان هایی سرد و همراه با بارش زیاد باران می باشد. در مناطق داخلی و مرکزی ترکیه می توان آب و هوایی خشک را تجربه نمود. بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف ترکیه و قدم زدن در خیابان های این کشور بهار و پاییز می باشد. روزهای بهاری این کشور در عین آفتابی بودن سوزاننده نیست. اما افرادی که قصد بازدید از مناطق مخصوص اسکی در ترکیه دارند، می توانند در ماه های آخر زمستان و اوایل بهار به این کشور سفر نمایند.

هزینه های زندگی در ترکیه

همانطور که در بخش های مطالبی در زمینه اطلاعات عمومی ترکیه بیان نمودیم، این کشور دارای اقتصاد روبه رشدی است. هزینه های زندگی در ترکیه تقریبا بسیار نزدیک به هزینه های زندگی در کشور ایران است. هزینه های زندگی در این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. بطور میانگین هزینه های زندگی در این کشور 2500TRY الی TRY3000 (لیر) در ماه تخمین زده شده است. متوسط حقوق کارگران در این کشور 1000TRY الی TRY2000 (لیر) در ماه است. تمامی کارکنان در این کشور بایستی تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بدین منظور مبلغی حدود 700TRY الی 800TRY (لیر) بایستی پرداخت بنمایند. قیمت خرید ملک در ترکیه در مقایسه با کشور ایران مناسب تر و ارزانتر می باشد.

افراد تنها با مبلغی برابر با 300000TRY (لیر) به راحتی می توانند یک واحد آپارتمان با یک یا 2 اتاق خواب خریداری نمایند. از دیگر مطالبی که در زمینه اطلاعات عمومی ترکیه بایستی بیان نماییم، هزینه های تحصیل در ترکیه است. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تنها برای شهروندان محلی این کشور رایگان است. تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه ملزم به پرداخت شهریه می باشند. اما با این حال تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به صرفه تر می باشد. اما تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور از کیفیت آموزشی یکسانی برخوردار می باشند.

مهاجرت به ترکیه

در سال های اخیر مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله ترکیه افزایش یافته است. مهاجرت به این کشور نیز از راه های مختلفی امکان پذیر است. دانشگاه های ترکیه از اعتبار بالایی در میان کشورهای مختلف برخوردار است. از طرفی هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبت به دیگر دانشگاه های جهان بسیار ارزان است. از همین رو این کشور مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می نمایند. در صورت تمایل امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را نیز خواهند داشت.

از دیگر راه های مهاجرت به کشور ترکیه مهاجرت کاری می باشد. افراد برای اخذ ویزای کاری بایستی با کارفرمایی در این کشور نسبت به عقد قراردادکاری اقدام نمایند. ارائه پیشنهاد کاری به هنگام اخذ ویزای کاری این کشور لازم و ضروری است. سرمایه گذاری نیز از دیگر راه های مهاجرت به ترکیه است. با توجه به استقبال دولت ترکیه از سرمایه گذران خارجی سالانه افراد زیادی با هدف سرمایه گذاری در این کشور به ترکیه مهاجرت می نمایند. مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها را در مسیر مهاجرتی یاری و راهنمایی می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :